انتقاد از برخی موازی‌کاری‌ها در حوزه گردشگری رفسنجان

فت فتو/کرمان رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رفسنجان با انتقاد از برخی موازی‌کاری‌ها در حوزه گردشگری رفسنجان، گفت: باید ستادی با محوریت میراث تشکیل شود تا رویدادهای گردشگری با هماهنگی آن انجام تا برخی موازی‌کاری‌ها صورت نگیرد و حضور ررفسنجان در رویدادهای گردشگری ملی آبرومندتر شود. به گزارش فت فتو، حسن […]

فت فتو/کرمان رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رفسنجان با انتقاد از برخی موازی‌کاری‌ها در حوزه گردشگری رفسنجان، گفت: باید ستادی با محوریت میراث تشکیل شود تا رویدادهای گردشگری با هماهنگی آن انجام تا برخی موازی‌کاری‌ها صورت نگیرد و حضور ررفسنجان در رویدادهای گردشگری ملی آبرومندتر شود.

به گزارش فت فتو، حسن حسینی صبح امروز ۱۰ خرداد در گردهمایی فعالان گردشگری استان کرمان در رفسنجان اظهار کرد: در شهرستان رفسنجان در حوزه اقامت ۳ هتل، یک مهمانپذیر، یک اقامتگاه بومگردی و یک خانه مسافر با ظرفیت ۵۰۰ تخت نفر داریم که این موضوع در حال توسعه است.

وی افزود: واحدهای اقامتی بوگردی روستایی نیز در حال اخذ مجوز هستند که با صدور مجوز و طی مراحل قانونی به این جمع می پیوندند.

وی ادامه داد: ۱۴ دفتر خدمات مسافرتی فعال در رفسنجان وجود دارد و ۵ واحد بین راهی و ۵ سفره خانه داخلی در شهر، یک واحد تفریح و سرگرمی پارک نشاط در رفسنجان فعالیت می گنند.

حسینی افزود: بیش از ۱۰۰۰ نفر در حوزه صنایع دستی به طور رسمی با کارت وزارت میراث در رفسنجان فعالیت می کنند، در حوزه قالیبافی نیز ۲۰۰۰ نفر در حوزه قالی دست باف در رفسنجان فعالیت دراند..

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رفسنجان با بیان اینکه در محافل گردشگری، رسته های مختلفی تعریف می شود، عنوان کرد: در حوره گردشگری فرهنگی که عمده ترین ظرفیت رفسنجان است در حال حاضر در بحث گردشگری میراثی حدود ۳۰۰ اثر در رفسنجان شناسایی شده که ۷۰ اثر ثبت ملی شده است.

حسینی بیان کرد: ۱۱ میراث ناملموس رفسنجان در سالهای اخیر به ثبت ملی رسیده که در راس آنها آئین های مرتبط با پسته و عزدارداری شهرستان است که این ظرفیت قوی برای توسعه گردشگری است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رفسنجان ابراز کرد: در حوزه گردشگری روستایی، شهرستان رفسنجان هم روستاهای مسستقر در دشت و هم روستاهای ییلاقی دارد بویژه روستاهای مناطق ییلاقی و کوهستانی بخاطر حفظ بافت و ساختار آنها، مناطق بکری هستند که قابلیت گردشگری را دارند.

وی ادامه داد: در زمینه اکوتوریسم یا طبیعت گردی جاذبه هایی از جمله دره راگه، غارهای مناطق کوهستانی، درختان کهنسال، تپه های ماسه بادی که تا ارتفاع ۵۰ متر وجود دارند، حیات وحش منطقه در نخستین قرق اختصاصی کشور در منصورآباد، دریاچه شور نوق را در رفسنجان داریم. 

وی با بیان اینکه همه رویدادهای شهری می تواند شامل گردشگری شهری باشد، خاطرنشان کرد: رفسنجان جزء معدود شهرستانهایی است که دارای میراث معماری معاصر است و اخیراً مجموعه ورزشی موزه ریاست جمهوری در فهرست آثار ملی قرار گرفت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رفسنجان افزود: در زمینه گردشگری کشاورزی علاقمندی گردشگران به حضور در منطقه و پسته چینی وجود دارد که از این موضوع غافل نبودیم اما بایستی اتحاد و وحدت رویه ای در این زمینه شکل بگیرد که تاکنون میسر نشده است.

حسینی یکی دیگر از بسترهای مهم گردشگری در رفسنجان را گردشگری مذهبی برشمرد و گفت: در زمینه گردشضگری مذهبی رفسنجان دارای بقاع متبرکه و امامزاده هایی است همچنین در روز عاشورا در قاسم آباد تعزیه گردشگرانی را جذب می کند، مراسم جوش زنی هرمزآباد ظرفیتی خوبی برای توسعه گردشگری است که باید به محافل گردشگری منعکس تا از این ظرفیت استفاده شود.

وی بیان کرد: اگر چه کرونا سبب شد نتوانیم از ظرفیت گردشگری ورزشی استفاده کنیم اما حالا که برگزاری بازیها با حضور تماشگران میسر شده می توانیم از این ظرفیت بهره بگیریم. ظرفیت اسب شهرستان نیز بسییار مهم است اما نتوانستیم آنگونه که شایسته بوده از آن استفاده بگیریم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رفسنجان مجتمع مس سرچشمه رفسنجان را ظرفیت مهم توسعه گردشگری صنعتی دانست و یادآور شد: چندی پیش یکی از مهمانان رفسنجان پس از دیدن مجتمع مس سرچشمه بیان کرد که دانشجویان مستقر خارجی مستقر در ایران را به این مست هدایت می کنم تا عظمت صنعت این مرز و یوم را مشاهده کنند.

حسینی با انتقاد از برخی موازی‌کاری‌ها در حوزه گردشگری رفسنجان، گفت: باید ستادی با محوریت میراث تشکیل شود تا رویدادهای گردشگری با هماهنگی آن انجام تا برخی موازی‌کاری‌ها صورت نگیرد و حضور ررفسنجان در رویدادهای گردشگری ملی آبرومندتر شود.

انتهای پیام




انتقاد از برخی موازی‌کاری‌ها در حوزه گردشگری رفسنجان

منبع: ایـسنا
? انتقاد از برخی موازی‌کاری‌ها در حوزه گردشگری رفسنجان