انتخابات نماد مردم‌سالاری و بلوغ سیاسی مردم است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: انتخابات نماد مردم‌سالاری، مسئولیت‌پذیری اجتماعی و سیاسی و بلوغ سیاسی مردم است. به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ مهدی قویدل صبح امروز در همایش آموزشی هیات‌های بازرسی انتخابات شهرستان‌های استان کرمان در محل سالن اجتماعات شهید مرتضوی با بیان اینکه انتخابات […]

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: انتخابات نماد مردم‌سالاری، مسئولیت‌پذیری اجتماعی و سیاسی و بلوغ سیاسی مردم است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ مهدی قویدل صبح امروز در همایش آموزشی هیات‌های بازرسی انتخابات شهرستان‌های استان کرمان در محل سالن اجتماعات شهید مرتضوی با بیان اینکه انتخابات و اهمیت انتخابات بر کسی پوشیده نیست، گفت: نظام جمهوری اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون انتخابات‌های بسیار خوب، مردمی و با مشارکت بالا مردم برگزار کرده که این مسئله در دنیا بی‌نظیر است و قدرت مردمی و اقتدار ایران اسلامی را نشان می‌دهد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان ادامه داد: انتخابات نماد مردم‌سالاری، مسئولیت‌پذیری اجتماعی و سیاسی و بلوغ سیاسی مردم است.

وی با اشاره به اینکه جایگاه بازرسی و نظارت در انتخابات مشخص است، عنوان کرد: اختیار شورای نگهبان، اختیار عام است، به این معنی که شورا نگهبان در هر مرحله‌ای، می‌تواند در امر انتخابات، نظارت خود را پیاده و مطرح می کند، چرا که نظارت شورای نگهبان، نظارت استصوابی است و نظارت هیات‌های بازرسی، نظارت استطلاعی است که قانون برای آن چهارچوب مشخص کرده است.

قویدل اظهار کرد: نظارت شورای نگهبان در تمامی مراحل انتخابات، الزام‌آور است و تخلف از جرم تلقی می‌شود و نظارت هیات‌های بارزسی برای بازرسی و کنترل روند انتخابات در زمان انتخابات است که این مهم قابل توجه است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه هیات بازرسی، هیات ویژه است که در قانون آمده استانداران، هیات‌های بازرسی را انتخابات می‌کنند، افزود: تحلیل روند انتخابات، کاستی‌ها و محاسن بسیار مهم است که هیات‌های بازرسی باید در این زمینه مستندسازی کند.

وی با تأکید بر اینکه کسانی که در ارکان انتخابات شرکت می‌کنند باید به مقوله انتخابات باور داشته باشند، عنوان کرد: در هیات‌های بازرسی، رفتار و برخورد هیات‌های بازرسی، مسئله‌ای که بسیار مهم است.

قویدل ابراز کرد: قوه قضائیه به‌عنوان پشتیبان حقوق عمومی، عدل و آزادی‌های مشروع وظیفه‌هایی را در راستای پیشگیری از وقوع جرم به‌عهده دارد است و قوه در کنار سایر ارکان انتخابات بدون دخالت، وظایف و اقدامات پیشگیرانه دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: ستاد عالی پیشگیری از جرائم انتخاباتی در سطح کشور، استان‌ها و شهرستان‌ها تشکیل شده است که این ستاد وظبفه کمک و پیشگیری از جرائم انتخاباتی را به‌عهده دارد.

انتهای خبر/م




انتخابات نماد مردم‌سالاری و بلوغ سیاسی مردم است

منبع:آرمـان
? انتخابات نماد مردم‌سالاری و بلوغ سیاسی مردم است