امکان فروش اینترنتی کالاهای تنظیم بازار در کرمان فراهم شد

فردای کرمان – پروین میرزاحسینی: توزیع اینترنتی موادغذایی و محصولات کشاورزی با هدف حذف دلالان، نظارت بر بازار، کنترل قیمت‌ها و در نهایت رضایت مصرف‌کنندگان، راهکاری است که دولت با راه‌اندازی سامانه‌ی «بازرگام» به اجرا درآورده تا از این طریق، برخی اقلام عرضه شود. پیش از این، بارها اعلام شده بود که مردم با ثبت‌نام […]

فردای کرمان – پروین میرزاحسینی: توزیع اینترنتی موادغذایی و محصولات کشاورزی با هدف حذف دلالان، نظارت بر بازار، کنترل قیمت‌ها و در نهایت رضایت مصرف‌کنندگان، راهکاری است که دولت با راه‌اندازی سامانه‌ی «بازرگام» به اجرا درآورده تا از این طریق، برخی اقلام عرضه شود. پیش از این، بارها اعلام شده بود که مردم با ثبت‌نام در این سامانه می‌توانند کالای مورد نیاز خود را بدون واسطه خریداری کنند اما با وجود گذشت بیش از یک ماه از اعلام این خبر، کرمانی‌ها امکان استفاده از این خدمات را نداشتند.

به گفته‌ی مدیر تعاون روستایی استان کرمان این مشکل به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های سامانه‌ی بازرگام در استان ایجاد شده بود اما اکنون، با استفاده از ظرفیت‌های استان، سایت «ژین‌مارکت» فعال شده و کرمانی‌ها می‌توانند از طریق ثبت‌نام در این سایت، برنج، گوشت قرمز منجمد، شکر و مرغ منجمد را بدون واسطه و با قیمت مصوب دولتی خریداری کنند.

به گفته‌ی پرویز رئیسی، افراد با ورود به وب‌سایت ژین‌مارکت به نشانی www.zhinmarket.com به ازای هر کد ملی، می‌توانند ماهانه ۱۰ کیلوگرم برنج، شش کیلوگرم شکر، سه کیلوگرم گوشت منجمد و دو عدد مرغ منجمد را با قیمت تنظیم بازار خریداری کنند.

وی با بیان اینکه این امکان فعلا برای ساکنان شهر کرمان فراهم شده است، اظهار کرد: «کالاهای خریداری شده در بازه‌ی زمانی کمتر از ۲۴ ساعت باید تحویل مشتری شود».

به گفته‌ی مدیر تعاون روستایی استان کرمان هیچ‌گونه هزینه‌ای بابت ارسال و حمل کالا نباید پرداخت شود.

وی پنجم اسفندماه در توضیح بیش‌تر در این‌باره، در گفت‌وگو با خبرنگار فردای کرمان بیان کرد: «در پی راه‌اندازی سامانه‌ی «بازارگام» در کشور و توزیع اینترنتی کالا، در استان کرمان هم پیگیری برای راه‌اندازی این سامانه صورت گرفت، سامانه‌ی بازرگام یک سامانه‌ی ملی است که به اکثر استان‌ها معرفی شده و استان‌هایی که زیرساخت آن را داشتند کار را شروع کردند».

وی ادامه داد: «در استان کرمان کمیته‌ای برای بررسی زیرساخت‌های این شرکت راه‌اندازی شد اما متاسفانه شرکت، تجهیزات و امکانات مورد نیازی که برای انجام این کار لازم بود را نداشت».

رئیسی توضیح داد: «چندین مرحله هم این شرکت را دعوت کردیم اما متوجه شدیم که اهتمام لازم را هم برای انجام این کار ندارند و به همین دلیل تصمیم گرفتیم از ظرفیت استان و شرکت‌های اینترنتی و استارت‌آپ‌هایی که توان انجام این کار را دارند، استفاده کنیم».

وی افزود: «بر همین اساس قرار شد استعلام کنیم تا هر کس که می‌تواند، اعلام آمادگی کند و اگر شرایط لازم را دارد این کار را انجام دهد».

مدیر تعاون روستایی استان کرمان گفت: «چند شرکت اعلام آمادگی کردند، بر اساس چک‌لیستی که می‌بایست شرایط انجام این کار را داشته باشند، شرکت «ژین‌مارکت» تمام مجوزهای لازم و تمام امکانات و لوازمی که نیاز بود را داشت و با کار کارشناسی که صورت گرفت واجد شرایط شناخته شد و کار از طریق شرکت آوین‌پیشه جهان‌مهر با سامانه‌ی ژین‌مارکت از ۳۰ بهمن‌ماه در کرمان آغاز شد».

وی بیان کرد: «در حال حاضر همشهریان می‌توانند به آدرس این شرکت www.zhinmarket.com  مراجعه کرده و اقلام تنظیم بازار را خریداری کنند».

رئیسی توضیح داد: «بر اساس برنامه‌ای که تعریف شده افراد با ورود به وب‌سایت ژین‌مارکت به ازای هر کد ملی می‌توانند ماهانه ۱۰ کیلوگرم برنج، شش کیلوگرم شکر، سه کیلوگرم گوشت منجمد و دو عدد مرغ منجمد را با قیمت مصوب تنظیم بازار خریداری کنند».

وی ادامه داد: «این شرکت موظف است در بازه‌ی زمانی کمتر از ۲۴ ساعت نسبت به تحویل کالاهای خریداری شده درب منزل اقدام کند».

مدیر تعاون روستایی استان کرمان تاکید کرد: «شرکت هیچ‌گونه هزینه‌ای را بابت ارسال و حمل کالا نباید دریافت کند».

وی با بیان این‌که تاکنون تعدادی از همشهریان وارد سایت شدند و استقبال خوبی از روز شنبه صورت گرفته است، افزود: «اقلام موجود و سقف خرید هر یک از کالاها در سایت مشخص است ضمن این‌که دنبال این هستیم که کالاهای دیگر تنظیم بازار ازجمله تخم‌مرغ، مرغ گرم، روغن و میوه شب عید را نیز در برنامه‌ی توزیع قرار دهیم».

رئیسی گفت: «این امکان فعلا در شهر کرمان فراهم شده است اما اخیرا شرکت دی‌جی‌میوه نیز اعلام آمادگی کرده که در حال بررسی زیرساخت‌های آن هستیم تا اگر توان انجام کار را داشته باشد توزیع کالا در شهر کرمان یا دیگر شهرستان‌ها به آن سپرده شود». /پ




امکان فروش اینترنتی کالاهای تنظیم بازار در کرمان فراهم شد

منبع: خبر کرمان
?
امکان فروش اینترنتی کالاهای تنظیم بازار در کرمان فراهم شد

: اخبار استان کرمان – اقتصادی