امسال راهپیمایی روز قدس باید پررنگ‌تر باشد

فت فتو/کرمان امام جمعه کرمان گفت: امسال در راهپیمایی روز قدس باید قوی‌تر و پررنگ‌تر از هر سال حضور پیدا کنیم زیرا به فضل خدا اسرائیل به‌زودی محو خواهد شد. حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در آیین نماز جمعه کرمان که در مصلای امام علی (ع) برگزار شد بیان کرد: آن‌چه که در تربیت انسان مسئله […]

فت فتو/کرمان امام جمعه کرمان گفت: امسال در راهپیمایی روز قدس باید قوی‌تر و پررنگ‌تر از هر سال حضور پیدا کنیم زیرا به فضل خدا اسرائیل به‌زودی محو خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در آیین نماز جمعه کرمان که در مصلای امام علی (ع) برگزار شد بیان کرد: آن‌چه که در تربیت انسان مسئله بسیار مهمی بوده و همه ما با آن مواجه هستیم بحث ارتباط و برخورد با دنیا است؛ دنیایی که جاذبه‌ها و لذت‌های آن را احساس و لمس می‌کنیم.
وی با اشاره به آیاتی از قرآن افزود: در قرآن تأکید شده است از نعمت‌های دنیا و سهمی که از دنیا داریم برای رسیدن به آخرت استفاده کنیم بنابراین در سعادت و شقاوت انسان برخورد با دنیا بسیار مهم است.
علیدادی سلیمانی عنوان کرد: اولین مسئله‌ای که در دنیا باید تکلیف ما انسان‌ها با آن مشخص شود این است که “آیا دنیا هدف است یا وسیله است؟” و مسئله دوم این است که “ظرفیت و استعداد استفاده ما از این دنیا چه‌قدر است؟”.
وی با بیان اینکه در آیات و روایات، دوگانه‌ای روبه‌روی انسان است ادامه داد: در برخی گزاره‌های دینی دنیا مورد تأکید و در برخی غیر از آن قرار گرفته است؛ به عنوان مثال در برخی روایات و آیات آمده است دنیا منشأ غرور یا سرگرمی و بازی است و اگر در آن غرق شویم غفلت‌آفرین است.
امام جمعه کرمان اضافه کرد: در مقابل گزاره‌های دیگری داریم که فرمودند دنیا محل پند و اندرز، سجده و تضرع و توجه اولیای خدا و حتی محل نماز فرشتگان است.
وی ابراز کرد: با توجه به این گزاره‌های متناقض باید به این سوال که آیا دنیا هدف است یا وسیله پاسخ داده شود؛ اگر کسی دنیا را هدف قرار دهد گزاره‌های اول برای وی صدق می‌کند و دنیا برای وی غفلت‌آفرین است. اما کسانی که دنیا برای‌شان وسیله است گزاره‌های اول و خوبی‌های دنیا برای آن‌ها صدق می‌کند.
امام جمعه کرمان با اشاره به احادیث و روایات اظهار کرد: هر چیزی در دنیا هست خبرش از واقعیتش بسیار بزرگ‌تر است و وقتی به آن می‌رسیم متوجه این موضوع می‌شویم اما آخرت برعکس است یعنی دیدن آن بسیار بهتر و بزرگ‌تر از چیزی است که می‌شنویم.
وی در خطبه دوم نماز جمعه ضمن گرامیداشت شهدای حوادث اخیر در افغانستان تصریح کرد: تا کی باید ملت‌ها قربانی اختلافات قومی و مذهبی باشند؟
علیدادی سلیمانی تأکید کرد: امسال در راهپیمایی روز قدس باید قوی‌تر و پررنگ‌تر از هر سال حضور پیدا کنیم زیرا به فضل خدا اسرائیل به‌زودی محو خواهد شد.
وی با اشاره به سالروز تأسیس سپاه پاسداران به فرمان امام عنوان کرد: سپاه نشان داد از عزت اسلامی دفاع می‌کند و در کنار نیروهای مسلح در جبهه حق طوری مقاوم و استوار است که به یاد سربازان نبی مکرم اسلام در صدر اسلام می‌افتیم.
امام جمعه کرمان ابراز کرد: توطئه‌ها، دسیسه‌ها و جنگ‌های داخلی هیچوقت اجازه نداد مسلمانان آرامش پیدا کنند؛ اینکه چه کسانی از بین‌برنده این آرامش بودند را باید در تاریخ یافت.
وی اضافه کرد: اولین نکته‌ای که در سیاست علوی وجود دارد این است که مسلمانان باید در مقابل دشمن دست برتر داشته باشند و تحرکات دشمن را پیش‌بینی کنند.
علیدادی سلیمانی با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) گفت: راهبرد مسلمانان باید پیشگیرانه باشد یعنی اینگونه که به عنوان مثال استکبار جهانی در منطقه رصد شود و اجازه ندهیم در منطقه احساس امنیت کنند.
وی در بیان اصل دیگری در حکومت علوی توضیح داد: زمامدار حکومت علوی باید خود را پاسخگوی خداوند بداند نه اطرافیان و به سرزنش کسی غیر از خدای خود توجه نکند.
علیدادی سلیمانی ادامه داد: منطق دیگری در اسلام علوی می‌گوید همه توان باید برای عدالت و رسیدگی به توده‌های مردم به خصوص طبقات محروم و پایین جامعه گذاشته شود و اگر فقط به قسمتی از جامعه خدمت شود تفرقه به وجود می‌آید.
انتهای پیام




امسال راهپیمایی روز قدس باید پررنگ‌تر باشد

منبع: ایـسنا
? امسال راهپیمایی روز قدس باید پررنگ‌تر باشد