امسال از ۵۵ کشور به زیارت حاج قاسم آمدند

سردار معروفی گفت: امسال در بزرگداشت حاج قاسم از ۵۵ کشور با ۵۵ ملیت به زیارت مرقد او آمدند. فت فتو کرمان – سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان امروز در همایش یادواره گرامیداشت عشایر استان کرمان  با اشاره به وجود  ۵۰۰ شهید جنوب استان کرمان و هزار و ۲۲۲ شهید عشایر گفت: […]

سردار معروفی گفت: امسال در بزرگداشت حاج قاسم از ۵۵ کشور با ۵۵ ملیت به زیارت مرقد او آمدند.

فت فتو کرمان – سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان امروز در همایش یادواره گرامیداشت عشایر استان کرمان  با اشاره به وجود  ۵۰۰ شهید جنوب استان کرمان و هزار و ۲۲۲ شهید عشایر گفت: هر طایفه‌ای را اگر بخواهیم بشناسیم باید به پیشینه و عقبه آن نگاه کنیم و  عقبه عشایر ما در استان کرمان مایه فخر، عزت و شرف، چه قبل از انقلاب اسلامی و چه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.

او با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در شنبه گذشته گفت: ایشان در رابطه با شهید سلیمانی فرمودند که صدق و اخلاص این مرد بزرگ در سیاه چادر عشایر دیده می‌شود و این از خصوصیت‌های بزرگ مردم عشایر است، کسانی که مخلص و جزو شایسته‌ترین بندگان خدا هستند و این ۲ ویژگی را که حقیقتا شهید سلیمانی به عشایر بودن خود افتخار می‌کرد، در دامان عشایر و در چادر و با فرهنگ عشایر به دست آورده است. 

به گفته سردار معروفی، عقبه عشایر ما صداقت و پاکی و خداترسی و سادگی در عین بندگی خداست و آن ها  جزو مردم بزرگ هستند؛ چرا که از توان بازوانشان نان می خورند و اهل تلاش و کار و مبارزه هستند.

او با بیان اینکه عشایر در طول تاریخ  بیگانه ستیز بودند، گفت: آنان هیچ وقت زیر بار هیچ زورگویی نرفتند و در دوران دفاع مقدس وفاداری عشایر و مردم جنوب استان نسبت به آرمان‌های امام و انقلاب اسلامی عملیاتی شده است.

سردار معروفی با اشاره به اینکه از ۶ هزار و ۵۰۰ شهید استان، نزدیک به  یک چهارم آنان شهدای عشایر هستند، گفت: این مشخص است که نقش عشایر ما در دوران پر التهاب، برگ برنده و باعزت  آن ها در جنگ نابرابر است. 

 به گفته او  شهدای ما مظهر قدرت ملت ایران و شناسنامه واقعی ملت ایران هستند و هرکس می‌خواهد ملت ایران را بشناسد باید نگاهی به تاریخچه جانبازی و سلحشوری غیور مردان جنگ بیندازد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه شناسنامه ما شهیدان هستند، گفت: امروز عصاره ملت و انقلاب اسلامی، مرد بزرگ و فرمانده کم نظیر شهیدحاج قاسم سلیمانی است.

او می گوید: در حقیقت شهیدان محور وحدت واقعی ملت ما هستند؛  چرا که آنان یک جان و یک آبرو داشتند که آن را در طبق اخلاص گذاشتند  و در راه خدا نثار کردند. 

سردار معروفی گفت: شهید حاج قاسم و سایر شهیدان ما در کلاس حسین بن علی (ع) حسینی شدند و وفای عباس و بصیرت و ادب عباس را نسبت به امام خویش در وجود خود نهادینه کردند و در رکاب حسین جانفشانی کردند و حسینی شدند و راه ۱۴۰۰ ساله را به مدت کوتاه طی کردند.

او گفت: در وصیت نامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی این شخصیت کم نظیر، آمده است که من در بین الحرمین چقدر پابرهنه دویدم تا توانستم حسینی شوم.

به گفته فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان وضعیت امروز ما در این جلسه ارزشمند که یادواره بزرگ عشایر جنوب استان است، باید این نتیجه را بگیریم که ادامه دهنده راه شهیدان غیورمان باشیم؛ چرا که دشمنان با تمام تلاش در جنگ نرم و روانی یک مثلث واقعی ما را مورد هدف قرار دادند و آن هم اعتقاد جهادی و شهادت است.

او با قدردانی از برگزاری همایش یادواره شهدای عشایر گفت: این کار بزرگ شما در این صحرا نشانه مقابله و هوشمندی شما در مقابل هدف دشمن است که این خود هوشمندانه‌ترین و بزرگ ترین مقابله با ترفند و حرکت‌های دشمن نسبت به اعتقاد ملت عزیز اسلامی است.

در همایش یادواره گرامیداشت عشایر استان کرمان

سردار معروفی می‌گوید: امروز شرایط ما سخت تر از ۸ سال جنگ تحمیلی است، زیرا در آن چند سال با بیش از ۴۰ کشور درگیر بودیم و دشمن را مقابل خود می‌دیدیم؛ ولی هم اکنون جنگ دشمن با ما، جنگ سایبری و عملیات روانی است و به جای اینکه تن ما را مورد هجمه قرار دهند، آرمان‌ها،  قلب، اندیشه، توان و شجاعت ما را مورد هدف قرار داده و ملتی که شجاعتش نشانه گرفته شود با زبان قدرت جنگیدن در مقابل دشمن را  ندارد و ما باید مراقب باشیم که دشمن دنبال چه هدفی است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: حاج قاسم ما، تندیس اخلاق، ادب و عرفان بود که این نیز؛ یعنی او استحکام درونی داشت که توانست برون رزم قوی باشد  و در مقابل دشمن باشد.

او با اشاره به اینکه دشمن می‌خواهد با عملیات روانی وحشت بیندازد، گفت: امروز ۸۰ میلیون قلب سلیمانی در ایرانی می‌تپد و اندیشه سلیمانی در وجودشان نهادینه شده است؛ چرا که مردم در گرامیداشت سالگرد شهید سلیمانی کاری کردند که بزرگ‌ترین مقابله با دشمن را نشان داد.

سردار معروفی می‌گوید: راه مقابله با حرکت‌های دشمن، ۲ چیز است، امام شناسی و دشمن شناسی است و با شناخت این ۲، مسیرمان روشن می‌شود که با فرمان بری از رهبری می‌توانیم بر ترفند‌های دشمن غلبه کنیم و موفق شویم.

او می گوید: ما بایستی با الگو قرار دادن شهید حاج قاسم به ولی و حجت خدا  معرفت داشته باشیم. حاج قاسم به میل خود برای حجت خدا کار می‌کرد؛ یعنی در ولایت می‌دانست چه کند. همه می‌خواستند او را از سرزمین سوریه بازگردانند؛ ولی چون امامش چیز دیگر می‌خواست، کاری کرد که زبانزد شد.

سردار معروفی گفت: امسال در بزرگداشت سردار دل‌ها از ۵۵ کشور با ۵۵ ملیت به زیارت مرقد او آمدند و تا دیروز ۳۵۰ زائر خارجی داشتیم و پیش بینی می‌شود تا فردا این تعداد زائر به ۵۰۰ نفر نیز برسند؛ چراکه عاشق حاج قاسم هستند و برای زیارت می‌آیند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: این محبوبیت، نتیجه گوش به فرمان بودن ولی و امام خود و حول ولایت بودن است و ما هم باید با تأسی از رفتار و  منش این شهید، ادامه دهنده راه ایشان باشیم.

انتهای پیام/ م 




امسال از ۵۵ کشور به زیارت حاج قاسم آمدند

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? امسال از ۵۵ کشور به زیارت حاج قاسم آمدند