امروز رسانه فضای مجازی و اینترنت شایعه پراکنی و دروغ پردازی را برای دشمن راحت تر کرده است

حجت الاسلام میثم تارم گفت: امروز رسانه، فضای مجازی و اینترنت کار را برای دشمنان راحت کرده است و سیاری فکر می کنند هر آنچه که در فضای مجازی می بینند درست است و بدون فکر، تامل و تحقیق آن را منتشر می کنند به گزارش فت فتواز کرمان، ظهر جمعه ۱۴ مرداد ماه حجت الاسلام […]

حجت الاسلام میثم تارم گفت: امروز رسانه، فضای مجازی و اینترنت کار را برای دشمنان راحت کرده است و سیاری فکر می کنند هر آنچه که در فضای مجازی می بینند درست است و بدون فکر، تامل و تحقیق آن را منتشر می کنند

به گزارش فت فتواز کرمان، ظهر جمعه ۱۴ مرداد ماه حجت الاسلام والمسلمین دکتر «میثم تارم» در خطبه های نماز جمعه جیرفت، ضمن سفارش به رعایت تقوای الهی، گفت: تقوای الهی موجب سلامت باطن و قلب انسان و در نتیجه سعادت او در آخرت می شود.

 

امام جمعه جیرفت عنوان کرد: قلب سلیم بر اثر تقوا، انجام واجبات، ترک محرمات و مراقبت دائمی حاصل می شود.

 

وی بیان کرد: خداوند متعال برای این کسی فکر نکند حضور در نماز جمعه موجب از دست دادن روزی او می شود، به همه تضمین کرده که حضور در این فریضه الهی از کار و کسب در روز جمعه بهتر است.

 

حجت الاسلام تارم ضمن تشکر از هدایت و آگاهی بخشی خطبا و علما در ایام محرم، ابراز کرد: محرم‌ فرصت بسیار خوبی برای جهاد تبیین آن طور که مقام معظم رهبری تاکید دارند، است و شما باید در این ایام به حقایق مربوط به اعتقادات، قرآن کریم، اهل بیت (ع)، انقلاب اسلامی و شبهاتی که در ذهن نوجوانان و جوانان است با سخنان عالمانه، به موقع و شایسته خود پاسخ دهید.

 

خطیب جمعه جیرفت با توصیه به مداحان که از فرصت محرم به خوبی بهره ببرند، اظهار کرد: مداحان در مضامین اشعار و مداحی خود توجه کنند تا بتوانند بذر ایمان، اعتقاد و رابطه قوی تر با امام حسین (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را در قلب و جان مخاطبین خود بکارند.

 

وی فضای مجازی را یکی از مسائلی برشمرد که جوانان ما با آن دست و پنجه نرم می کنند و افزود: باید در این ایام به طور عالمانه به معضلات جامعه و فضای مجازی پرداخته شود.

 

حجت الاسلام تارم شایعات را یکی از آسیب های فضای مجازی دانست و اظهار کرد: دروغ پردازی، جعل اخبار و شایع پراکنی از تهدیدات فضای مجازی است و دشمنان  حتی در زمانی که بحث رسانه مطرح نبود از جعل اخبار، دروغ پراکنی و ایجاد تهدید که امروز در رسانه های صوتی، تصویری و اینترنت شاهد آن هستیم، استفاده می کردند.

 

امام جمعه جیرفت اضافه کرد: این شایعات و دروغ پردازی ها بود، دارالعماره ای که در محاصره کوفیان بود با القای دروغ بزرگ نزدیک شدن لشکر شام، بدون تحقیق و اطمینان از محاصره بیرون آمد و موجب شد حادثه کربلا رقم بخورد.

 

وی با تاکید بر این که امروز رسانه، فضای مجازی و اینترنت کار را برای دشمنان راحت کرده است، خاطرنشان کرد: بسیاری فکر می کنند هر آنچه که در فضای مجازی می بینند درست است و بدون فکر، تامل و تحقیق آن را منتشر می کنند، غافل از این که انتشار اخبار جعلی برای آنها عواقب دارد.

 

حجت الاسلام تارم باران را رحمت الهی برشمرد و ادامه داد: بارش باران برکت دارد اما به دلیل عدم مدیریت و تامین زیرساخت ها و نیز عدم توجه به آبخیزداری متاسفانه پس از بارندگی ها شاهد خسارت هستیم.

 

خطیب جمعه جیرفت در خاتمه تصریح کرد: ستاد بحران نیاز به بازنگری، تحول و نوسازی دارد و در این دولت و مجلس انتظار است که شاهد یک تحول بزرگ در این ستاد باشیم و هر چه سریعتر بازنگری شود.




امروز رسانه فضای مجازی و اینترنت شایعه پراکنی و دروغ پردازی را برای دشمن راحت تر کرده است

منبع: خــبرگزاری بســیج
? امروز رسانه فضای مجازی و اینترنت شایعه پراکنی و دروغ پردازی را برای دشمن راحت تر کرده است