امام هادی علیه‌السلام پرچم‌دار جهاد تبیین است

کارشناس مسائل مذهبی گفت: امام هادی علیه‌السلام در شرایط بسیار حساسی به امامت رسیدند، زمانی که جهان اسلام سخت تشنه جهاد تبیین بود و در آن شرایط این امام همام پرچم‌دار این نهضت و جهاد بزرگ بودند. حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدرضا غیاثی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری«نذیر کرمان»؛ ضمن تبریک میلاد با […]

کارشناس مسائل مذهبی گفت: امام هادی علیه‌السلام در شرایط بسیار حساسی به امامت رسیدند، زمانی که جهان اسلام سخت تشنه جهاد تبیین بود و در آن شرایط این امام همام پرچم‌دار این نهضت و جهاد بزرگ بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدرضا غیاثی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری«نذیر کرمان»؛ ضمن تبریک میلاد با سعادت امام هادی علیه‌السلام گفت: امام دهم علیه‌السلام به «نقی» مشهور هستند و طهارت و پاکی را از پدر خود به ارث بردند و با عصمت الهی که دارند، جهانیان را رهبری می‌کنند.

این کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: امام هادی علیه‌السلام در شرایط بسیار حساسی به امامت رسیدند، زمانی که جهان اسلام سخت تشنه جهاد تبیین بود و در آن شرایط این امام همام پرچم‌دار این نهضت و جهاد بزرگ بودند.

وی ابراز کرد: از این رو امام هادی علیه‌السلام باید چندین جبهه را اداره کنند، یکی جبهه مبارزه با طاغوت زمان و جلادان بنی‌عباس به عنوان خلفای مسلمانان که غاصبانه ردای خلافت را به تن کرده بودند و جامعه را به سقوط و تباهی می‌کشاندند و از سوی دیگر مکتب‌های انحرافی پیدا شده بودند و جامعه به افکار گوناگون انحرافی سوق می‌دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین غیاثی افزود: از سوی دیگر امام هادی علیه‌السلام باید هوشمندانه و معصومانه زمینه غیبت نواده بزرگوار خود امام مهدی(عج) را فراهم کند و همچنین ایشان در آن شرایط باید با افرادی از خانواده و خاندان خود که دست به گناه زده بودند، مبارزه کنند.
این کارشناس مسائل مذهبی اظهار کرد: بی‌شک اداره سنگین این شرایط جز از عهده امام هادی علیه‌السلام بر نمی‌آمد.
وی در خصوص اقدام امام هادی علیه‌السلام در راستای جلوگیری از انحراف عقیدتی تصریح کرد: روزی زنی در منطقه سامرا ادعا کرد که من زینب فرزند علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) هستم، امام هادی علیه‌السلام فرمودند «به آن زن بگویید دست از این ادعای دروغ بردارد، چراکه خدا شخص دروغگو را رسوا می‌کند و زندگی‌اش بی‌برکت می‌شود.» قضیه شدت بیشتری گرفت و آن زن حتی پیروان زیادی را هم برای خود جمع کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غیاثی ادامه داد: این موضوع را به متوکل عباسی اطلاع دادند، او گفت: امام هادی (ع) را بیاورید شاید او بتواند باطل بودن این زن را ثابت کند. امام هادی علیه‌السلام حاضر شدند و فرمودند: این دروغگو است و زینب کبری در فلان سال وفات کرده است. متوکل پرسید: آیا غیر از این، دلیلی برای دروغگو بودن هست؟ امام محمدنقی فرمودند: بله و آن این است که گوشت فرزندان فاطمه بر درندگان حرام است.

این کارشناس مسائل مذهبی بیان کرد: متوکل عباسی قفسی از حیواناتی داشت در ابتدا میخواستند زن را به داخل قفس بیاندازند که زن گفت : این آقا می‌خواهد مرا به کشتن بدهد یک نفر دیگر را آزمایش کنید و متوکل عباسی به امام عرض کرد: آیا می‌شود خود شما داخل قفس بروید؟! نردبانی آوردند و امام داخل قفس رفت، قفسی که در داخلش شش شیر درنده بود.

وی افزود: وقتی امام هادی علیه‌السلام داخل شدند شیرها در برابر امام خوابیدند و امام آنها را نوازش کرد، امام با دست اشاره می‌کرد و هر شیری به کناری می‌رفت. وزیر متوکل به او گفت: زود او را از داخل قفس بیرون بیاور وگرنه آبرویمان می‌رود. متوکل از امام هادی (ع) خواست که بیرون بیاید و امام هم بیرون آمد. امام محمدنقی علیه‌السلام فرمودند: هر کس می‌گوید فرزند فاطمه است داخل شود. هارون به آن زن گفت: داخل شو. آن زن گفت: من دروغ می‌گفتم و کسی مرا به این کار مجبور کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین غیاثی اظهار کرد: مردم عوام نباید احساسات مذهبی خود را به گونه‌ای تربیت کرده باشند که در مقابل هر ادعایی تسلیم شوند و اجازه بدهند از آن‌ها سو استفاده شود.

این کارشناس مسائل مذهبی خاطرنشان کرد: باید جهاد تبیین را پیش بگیریم و چنان‌چه کسی از عقاید مردم سو استفاده می‌کند باید برخیزیم، قیام کنیم و شخصیت دین را مهم‌تر بدانیم و این را بدانیم امام هادی علیه‌السلام این را به ما درس داد.

انتهای خبر/م




امام هادی علیه‌السلام پرچم‌دار جهاد تبیین است

منبع:آرمـان
? امام هادی علیه‌السلام پرچم‌دار جهاد تبیین است