امام رضا(ع) زیباترین الگوی اخلاق و زندگی اسلامی است

امام جمعه رودبار جنوب گفت: امام رضا(ع) زیباترین الگوی زندگی و اخلاق اسلامی است، آن حضرت با رفتار مهربان و رئوف خود به خانواده و نیازمندان رسیدگی می‌کردند. به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ یازدهم ذیقعده روزی است که نسیم نور زمین را از عطر میلاد هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و […]

امام جمعه رودبار جنوب گفت: امام رضا(ع) زیباترین الگوی زندگی و اخلاق اسلامی است، آن حضرت با رفتار مهربان و رئوف خود به خانواده و نیازمندان رسیدگی می‌کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ یازدهم ذیقعده روزی است که نسیم نور زمین را از عطر میلاد هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت آکند و فرشتگان بال در بال مقدم منوّرش را گلباران کردند و در این روز تاریخی مدینه موّاج از شفافی عشق شد و سرانجام آسمان نور افشانی شد و لحظه ها بر قدوم مبارکش سجده گذاشتند.

 
 حجت‌الاسلام اکبر افشارمنش کارشناس مذهبی و امام جمعه رودبار جنوب در خصوص سیره امام رضا(ع) در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی نذیر کرمان گفت: وجود امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) یکی از برکات کشورمان است و به دلیل مهربان بودن و رئوف بودن به ایشان «رضا» می‌گویند.
 
وی در ادامه بیان کرد: امام رضا(ع) از هر طریقی برای تعالی تشیع در ایران اسلامی تلاش کردند و ما مفتخر به این هستیم که شیعه امام رضا(ع) هستیم.
 
امام جمعه رودبار جنوب به سیره و نحوه زندگی کردن امام رضا(ع) اشاره کرد و افزود: امام رضا(ع) بسیار ساده زیست بودند و همواره خانه ایشان از وجود افراد نیازمند و تهیدست پُر بود و افراد همواره بر سر سفره امام رضا(ع) حضور داشتند.
 
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین افشارمنش ادامه داد: این سیره عملی به فرزندشان امام جواد (علیه السلام) نیز سرایت کرد و ایشان هیچ گاه بدون حضور نیازمندان بر سر سفره نمی‌نشستند و این سیره عملی نشان دهنده ثواب اکرام را نشان می‌دهند و به همین دلیل است که این روزها را دهه کرامت نامیده‌اند.
 
این کارشناس مذهبی در پاسخ به این‌ سوال که رفتار امام رضا(ع) با خانواده چگونه بود، گفت: امام رضا (ع) مانند سایر ائمه اطهار (ع) الگوی مدیریت خانه‌شان بودند و به همسرشان احترام می‌گذاشتند و آن‌ را آزرده نمی‌کردند و همسر خود را همواره مورد تکریم قرار می‌دادند.
 
امام جمعه رودبار جنوب خاطرنشان کرد: امام رضا(علیه السلام) الگوی اخلاق اسلامی هستند و باید از ایشان این نوع اخلاق را بیاموزیم چرا که برای تحکیم کانون گرم خانواده علاوه بر تکریم همسر خود به فرزندان خود توجه بسیاری داشتند و مورد محبت قرار می‌دادند.

انتهای خبر/پورحیدر 




امام رضا(ع) زیباترین الگوی اخلاق و زندگی اسلامی است

منبع:آرمـان
? امام رضا(ع) زیباترین الگوی اخلاق و زندگی اسلامی است