امام جمعه کرمان: چهره های فرهیخته جهادگران جهاد تبیین هستند

کرمان – فت فتو – امام جمعه کرمان گفت: نقش حوزه و روحانینت در طول تاریخ و دنیا در جهاد تبیین بی نظیر است و جهادگر در صحنه جنگ و جهاد تبیین از چهره های فرهیخته و فرهنگی هستند. به گزارش فت فتو حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی روز چهارشنبه در اجلاسیه علما و روحانیون […]

کرمان – فت فتو – امام جمعه کرمان گفت: نقش حوزه و روحانینت در طول تاریخ و دنیا در جهاد تبیین بی نظیر است و جهادگر در صحنه جنگ و جهاد تبیین از چهره های فرهیخته و فرهنگی هستند.

به گزارش فت فتو حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی روز چهارشنبه در اجلاسیه علما و روحانیون شهرستان‌های رفسنجان و انار در مصلی شهر رفسنجان اظهار کرد: قرن ها است که حادثه استعمارگری در دنیا در حال اتفاق افتادن است و چندین بار تا به حال رنگ عوض و خود را به روز کرده است.

وی با اشاره به اینکه آغاز این استعمار از اروپا شکل گرفت و در قاره آفریقا، آسیا و غیره گسترش یافت و از قرن پانزدهم به بعد بحث استعمار خیلی جدی خود را نشان داد بیان کرد: این استعمار به سه شکل بروز کرد در ابتدا استعمار کهنه ظهور کرد که کشور استعمارگر سرزمین و جغرافیای کشور مورد علاقه خود را با استفاده از تجهیزات نظامی و جنگ در اختیار می گرفت و از منابع و ذخایر آن کشور بهره مند می شد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی نوع دوم استعمار را استعمار نو خواند و تصریح کرد: در این نوع استعمار قرار نیست سرزمینی اشغال و به کشوری لشکرکشی کند بلکه در این نوع استعمار؛ تمام قدرت صرف این شد که حاکمیت کشور استعمار شده را در اختیار بگیرند و با استفاده از آن حکامی که از درون خود مردم کشور استعمار شده انتخاب می کنند به اهداف و مقاصد خود دست پیدا کنند.

وی نوع سوم این استعمار که خطرناک است را استعمار ” فرانو ” معرفی کرد و افزود: کشورهای استعمارگر دنبال اشغال سرزمین نیستند و دنبال این نیستند حاکمان را در اختیار بگیرند بلکه همه همت کشور استعمارگر این است که ذهن و فکر توده مردم را در اختیار بگیرد تا به اهداف خود برسند.

امام جمعه کرمان گفت: استعمار “فرانو”؛ ایجاد تغییرات در اندیشه، اذهان و افکار، باور و منش ملت ها است و کشورهای استعمارگر در این نوع استعمار بدون جنگ و خونریزی افکار را تصرف می کنند و به اهداف خود می رسند که جهاد تبیین می تواند با این استعمار مقابله کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: اندیشمندان غرب در اندیشکده های خود مدّت ها فکر کردند تا چه کنیم کشوری را در اختیار خود قرار دهیم و چه کنیم که تمدن یک کشور سقوط کند؟ و به این نتیجه رسیدند که بدون جنگ و خونریزی بر افکار آن ملـت رسوخ و رخنه کنند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی خاطرنشان کرد: برای اجرای این استعمار ” فرانو” روی سه محور فکری خانواده، نظام آموزشی و خواص کار کردند؛ آن ها در نظام آموزشی، دانشگاه ها، مدارس و مراکز علمی تفکر مربی را تحت تأثیر قرار می دهند، در خانواده هم تفکر مادران را در اختیار می گیرند  در خواص جامعه هم افکار نخبگان را مورد هدف قرار می دهند؛ بنابراین در یک ملّت اگر فکر و اندیشه معلمان، مادران و نخبگان تسلیم شد تمدن آن کشور سقوط می کند.

وی با اشاره به اینکه در نگاه دینی و فقهی سه نوع جهاد وجود دارد؛ نخستین جهاد را جهاد اصغر و جبهه و جنگ، ایثار و شهادت عنوان کرد و گفت: جهاد دیگر در فرهنگ دینی جهاد اکبر و مجاهده با نفس است و امام اگر توانست این انقلاب با این عظمت را به وجود آورد اوّل در جهاد اکبر مجاهدی موفق و پیروز بود تا در صحنه های دیگر حرکت بزرگ را توانست خلق کند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: همچنین شهدا در دورن خود قداست و صداقت داشتند که توانستند این همه حماسه را خلق کنند و شهید سلیمانی همه هدفش این بود که در دورن خودش اتفاقی رقم بخورد و مواظبت درونی می کرد.

امام جمعه کرمان: چهره های فرهیخته جهادگران جهاد تبیین هستند

امام جمعه کرمان بیان کرد: جهاد سوم جهاد کبیر و جهاد تبیین است و بصیرت، فهم و تحلیل درست می خواهد تا بتوان با استعمار “فرانو ” مقابله شود در استعمار فرانو دشمن می خواهد تمام ذهن و افکار   توده های کوچک مردم را در اختیار بگیرد که جهاد تبیین نقطه مقابله با استعمار فرانو است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان خاطرنشان کرد: در جهاد تبیین نقش حوزه و روحانینت در طول تاریخ و دنیا نقشی بی نظیر است؛ آن ها باید نقشه های دشمن را بدانند و زمان شناسی کنند.

وی اظهار داشت: جهادگران جهاد تبیین باید در یک راه فقط به شعار اکتفا نکنند و به دنبال تبیین باید استقامت کنند چون هرچه جلوتر پیش می‌ رویم ابزار دشمن در جبهه جنگ پیچیده ‌تر می‌شود.

رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.




امام جمعه کرمان: چهره های فرهیخته جهادگران جهاد تبیین هستند

منبع: ایرنـا
? امام جمعه کرمان: چهره های فرهیخته جهادگران جهاد تبیین هستند