امام جمعه کرمان: مدیری که نتواند اداره خود را اسلامی کند، مسئولیت را تحویل دهد

کرمان – فت فتو – نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان گفت: مدیری که نمی‌تواند محیط اداره خود را اسلامی کند نمی‌تواند در جمهوری اسلامی مسئول باشد و مسئولیت خود را تحویل دهد. به گزارش خبرنگار فت فتو، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی روز دوشنبه در نشست ستاد امر به معروف و […]

کرمان – فت فتو – نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان گفت: مدیری که نمی‌تواند محیط اداره خود را اسلامی کند نمی‌تواند در جمهوری اسلامی مسئول باشد و مسئولیت خود را تحویل دهد.

به گزارش خبرنگار فت فتو، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی روز دوشنبه در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان افزود: مسئولان باید به مباحث اخلاقی و فرهنگی مجموعه تحت مدیریت خود توجه کنند.

وی بیان کرد: چند بار مسئولان ورزش و جوانان و شهرداری را خواستیم و با آنان صحبت کردیم اما باز برخی اتفاق ها در برنامه های این دستگاه ها می‌افتد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه گزارش های مردمی باید به صورت فوری پیگیری شود اظهارداشت: چند سال است که بر منع ورزش مختلط زن و مرد تاکید داریم، یکجا جلو آن را می گیریم اما در جای دیگر بروز می کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: مسئولان پارک ها احضار و به آنان توضیحات و تذکرات لازم داده شود؛ باید کار را از ادارات، نهادها و مجموعه های دارای مجوز آغاز کنیم تا بستر بدحجابی را به نزدیکی صفر برسانیم.

وی ادامه داد: زمانی که حتی بستر ادارات ما درست نیست، نمی‌توان به شهروندان امر به معروف یا نهی از منکر کرد.

گزارشی از ادارات واصل نشده

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی اضافه کرد: گزارش اجرای دستورالعمل های حجاب و عفاف در ادارات استان کرمان هنوز به ستاد ارائه نشده است پس نمی توان در این حوزه ادارات برتر را معرفی کرد؛ ضمن اینکه مصداق های حجاب و برخورد با ارباب رجوع باید اعلام شود و وضعیت ادارات را باید در این زمینه مشخص کرد.

وی افزود: دستورالعمل قانونی عفاف و حجاب باید در کشور اجرا شود و ۲ سال پیش وضعیت فعالیت دستگاه ها مشخص شده اما نه ستاد امر به معروف و نه بازرسی استانداری کرمان کاری در این حوزه انجام نداده اند یا گزارش آن واصل نشده است.

وی با بیان اینکه هیچ گزارشی از نتیجه مصوبه ۲ سال پیش نداریم افزود: در آن زمان به ۱۰ دستگاه مراجعه کردیم و باید با کسانی که قانون را اجرا نمی کنند، جدی تر برخورد شود.

برنامه ها برای مغز متفکر حراست از جامعه

وی یادآور شد: جمعیتی که از امر به معروف و نهی از منکر خوشحال می شوند متفاوت است اما معیاری برای این جمعیت وجود ندارد و ما باید ابتدا بدانیم که کدام اقدام برای صیانت از جامعه مهمتر است.

امام جمعه کرمان گفت: برنامه های این حوزه باید براساس مغز متفکری که از جامعه حراست و صیانت می‌کند، پیش برود؛ افکار عمومی مهم است اما امکان دارد  یک اقدام ما اثرگذاری کمتری داشته باشد لذا ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان باید اولویت ها را مشخص کند.

وی عنوان کرد: افرادی که دعوت می شوند اما در جلسات شورای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان حضور نمی یابند، معرفی شوند؛ باید امر به معروف و نهی از منکر را از خودمان آغاز کنیم و آن را در سیستم جا بیندازیم.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تاکید کرد: نحوه اجرای مصوبات شورای امر به معروف و نهی از منکر جای بحث دارد؛ برای برقراری حجاب به یکباره نمی توان کل جامعه را درگیر کرد اما به صورت پلکانی می توان به موفقیت رسید.

اجرای جدی شاخص های عفاف و حجاب در کرمان

سرپرست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان نیز در این باره بعد از جلسه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: نشست ستاد چهار مصوبه مهم در زمینه های ورزش در بوستان ها، اجرای دستورالعمل های عفاف و حجاب سازمان ها، برنامه های دهه امر به معروف و تقویت امر به معروف در شهرستان‌ها داشت.

علی شجاعی افزود: قرارگاه اجرای جدی شاخص های عفاف و حجاب در تمامی دستگاه های دولتی در فرصتی که به آنها اعلام شده  در ۲۱ تیرماه امسال اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: ساماندهی ورزش های هماهنگی و صبحگاهی در پارک ها در دستور کار است که همه مربیان باید صلاحیت و مجوز لازم را در این بخش دریافت کنند تا این ورزش ها انجام شود.

سرپرست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان گفت: استقبال از دهه امر به معروف را در اول محرم داریم که باید تمهیدات و مقدمات آن فراهم شود که امسال فضای جدیدی از امر به معروف و نهی از منکر در استان کرمان شاهد باشیم.

وی ابراز داشت: تقویت ستادهای امر به معروف و نهی از منکر در تمامی شهرستان ها پیگیری می شود که شهرستان های استان کرمان اکنون در حالت فعال و نیمه فعال قرار دارند.




امام جمعه کرمان: مدیری که نتواند اداره خود را اسلامی کند، مسئولیت را تحویل دهد

منبع: ایرنـا
? امام جمعه کرمان: مدیری که نتواند اداره خود را اسلامی کند، مسئولیت را تحویل دهد