امام جمعه کرمان: مدیریتی در شبکه توزیع در کشور وجود ندارد

گروه استان‌ها – امام جمعه کرمان گفت: شبکه توزیع در کشور هیچ مدیریتی نداشته و برای افرادی در این شبکه به سرعت یک ثروت انباشته ایجاد می‌شود. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی صبح امروز در دیدار تابش عباس تابش معاون وزیر صمت و رئیس سازمان […]

گروه استان‌ها – امام جمعه کرمان گفت: شبکه توزیع در کشور هیچ مدیریتی نداشته و برای افرادی در این شبکه به سرعت یک ثروت انباشته ایجاد می‌شود.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی صبح امروز در دیدار تابش عباس تابش معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با تبریک ایام ولادت امام علی(ع) اظهار داشت: کشورها در دنیا دو سیاست در اقتصاد دارد که یکی از آنها تثبیت اقتصادی است که در شرایط بحرانی و جنگ‌ها اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت‌ها در شرایط بحرانی تلاش می‌کنند تا کالاها افزایش قیمت نداشته باشند و برای مدیریت بازار سیستم کوپنی را اجرا می‌کنند ادامه داد: وقتی کشور بحرانی نیست، سیاست عرضه و تقاضا باید اجرا شود و مردم خودشان کالا را می‌شناسند و بر اساس کیفیت آن پول می‌دهند و می‌خرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه با سه شبکه تولید، توزیع و مصرف روبه‌رو هستیم بیان کرد: کالاها از زمانی که تولید می‌شود تا زمانی که به دست مصرف کننده می‌رسند توزیع کننده یک قیمتی را روی آن‌ها اضافه می‌کند که باید این افزایش قیمت‌ها منطقی باشد.

وی با بیان اینکه طرح درج قیمت تولیدکنندگان روی کالا در ابتدای اجرا اثر روانی دارد اما حتماً اجرایی است و اثرات خوبی به دنبال دارد افزود: قیمت‌ها در شبکه توزیع وحشتناک تعیین شده است.

معاون وزیر صنعت: افزایش قیمت کالاهای اساسی ممنوع شد/ ۸۴هزار قلم کالا ‌رشد قیمت ۱۲۰درصدی داشتند
معاون وزیر صمت در کرمان: درج قیمت تولیدکنندگان روی کالا دست دلالان و سودجویان را از بازار کوتاه می‌کند

علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه متاسفانه شبکه توزیع هیچ مدیریتی ندارد و افرادی که در این شبکه کار می‌کنند به سرعت یک ثروت انباشته‌ای برای آنها ایجاد می‌شود گفت: طرح درج قیمت تولید روی کالا بسیار طرح خوب و قابل توجهی است و مردم از آن سود می‌برند.

وی با بیان اینکه مردم وقتی قیمت تولید را بدانند گران نمی‌خرند و قیمت فروش هم منطقی عنوان می‌شود ادامه داد: اگر می‌خواهید بازار برای مصرف کننده منطقی شود هر سه بخش تولید و توزیع و مصرف را باید دید و نظارت بر هر سه بخش الزامی بوده و بدون نظارت دقیق اثرگذار نیست.

مهدی حسینی‌نژاد مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این دیدار اظهار داشت: با قانون تمرکز کالاهای اساسی در حوزه وزارت کشاورزی حدود ۸۰ درصد از سبد خانوار در اختیار وزارت جهاد کشاورزی است.

وی با بیان اینکه احیای وزارت بازرگانی ضرورت دارد تا بتوان بازار را مدیریت کرد گفت: طرح درج قیمت تولیدکننده روی کالا بر روی کالاهایی که در کارخانه‌ها تولید می‌شود امکان‌پذیر است اما بر روی کالاهایی که در سبد خانوار هستند کمتر امکان اجرا دارد.

انتهای پیام/۵۱۱/ح




امام جمعه کرمان: مدیریتی در شبکه توزیع در کشور وجود ندارد

منبع: تسنــیم
? امام جمعه کرمان: مدیریتی در شبکه توزیع در کشور وجود ندارد