امام جمعه کرمان: فتنه در بستر شبهه و شهوت علمی شکل می‌گیرد

کرمان – فت فتو – نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان گفت: زمینه فتنه در ۲ محور از جمله شبهه علمی و شهوت علمی شکل می گیرد که راه های ایجاد آن را باید بست. به‌ گزارش فت فتو، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز بصیرت و میثاق […]

کرمانفت فتو – نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان گفت: زمینه فتنه در ۲ محور از جمله شبهه علمی و شهوت علمی شکل می گیرد که راه های ایجاد آن را باید بست.

به‌ گزارش فت فتو، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز بصیرت و میثاق با ولایت در جمع دانشگاهیان دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود: افراد دارای شبهه علمی که به فتنه گرفتار می‌شوند، از پشت جریانات و حوادث بی خبرند و تحلیلی صحیح از آن ندارند که اینها سبب فراهم شدن بستر فتنه می شود.

وی با بیان اینکه شبهه علمی نیاز به تبیین صحیح دارد اظهارداشت: نیاز است افرادی به صورت واقعی به آن شبهه ها بپردازند و توضیحات لازم را ارائه دهند تا این بخش را فلج کنند و فتنه شکل نگیرد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تصریح کرد: علت شهوت عملی نیز ناآگاهی نیست؛ افراد حتی با آگاهی به دام این شهوت افتاده اند و فرد در این دام آگاهی ها را ندید می گیرد؛ تحلیل ها را تغییر و حجم عملیاتی شبهه را گسترش می دهد، فقط برای اینکه به شهوت عملی برسد.

وی گفت: شبهه علمی به توده و شهوت عملی به خواص باز می‌گردد و تحلیل منطقی می تواند سهم توده ها و خواص را تبیین کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان خاطرنشان کرد: در شبهات و تهدیدها باید همچنین به سراغ سابقه شخص، مواظبت و مراقبت از آن برویم و بر مبنای آن از افراد دفاع کنیم؛ اینقدر اوضاع فعلی غبار آلود شده که تشخیص حق از باطل دشوار است لذا باید به سراغ سابقه شخص نیز برویم.

وی اظهارامیدواری کرد بویژه اهل قلم در روز بصیرت و میثاق با مقام معظم رهبری و نظام جمهوری اسلامی به زوایای این روز فکر و توجه کنند.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه نگاه دینی در حق شناسی و دفاع از حق عامل اصلی برون رفت از فتنه است اظهارداشت: در این بخش اگر به صورت صحیح عمل کنیم به طور کلی از فتنه خارج می شویم.

وی با بیان اینکه بصیرت و سنجش حق معیار می خواهد مخصوصا برای خواص گفت: مراکز علمی بدون دلیل به یکدیگر حمله نمی کنند که ممکن است اثرات فتنه در این حوزه ملاحظه شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان یادآور شد: بدیهیات و ضروریات دین هم حق و باطل را مشخص می‌کند و اگر کسی در بدیهیات درگیری دارد، نمی تواند مردم را به حق دعوت کند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در بخش دیگری از سخنانش با تسلیت شهادت حاج قاسم سلیمانی، شهید پورجعفری و دیگر همراهان این شهدا و نیز گرامیداشت روز بصیرت افزود: ارتباط با اقشار مختلف مردم به صورت جدی در دستور کار دفتر امام جمعه کرمان قرار دارد.

به گزارش فت فتو مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان کرمان نیز در این نشست گفت: انقلاب ما در شرایطی به ثمر نشست که دنیا از نظر سیاسی به بلوک شرق و غرب تقسیم شد و شعار عدالت و آزادی رواج داشت.

حجت الاسلام محمد صباحی افزود: در مقابل آن عدالت و آن آزادی، حکومت مردم سالار دینی را در ایران تشکیل دادیم که بر اساس رای و نظر مردم شکل گرفت و مردم ما نیز در واقعیت همواره در مقاطع حساس جنگ و انتخابات ایران حضوری فعال داشتند.

در این آیین رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان و سایر اساتید و چهره های علمی دانشگاه نیز حضور داشتند و پیرامون مناسبت نهم دی روز بصیرت سخنرانی کردند.




امام جمعه کرمان: فتنه در بستر شبهه و شهوت علمی شکل می‌گیرد

منبع: ایرنـا
? امام جمعه کرمان: فتنه در بستر شبهه و شهوت علمی شکل می‌گیرد