امام جمعه کرمان: امیدوار بودن یکی از ثمرات جهاد تبیین است

کرمان – فت فتو – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه یکی از ثمرات جهاد تبیین ناامید نشدن و امیدوار بودن است گفت: منفعل بودن و ناامیدی دشمن را جسور می کند بنابراین باید مراقب باشیم زیرا ناامیدی مساوی با شکست در عرصه های مختلف است.  به گزارش فت فتو، […]

کرمان – فت فتو – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه یکی از ثمرات جهاد تبیین ناامید نشدن و امیدوار بودن است گفت: منفعل بودن و ناامیدی دشمن را جسور می کند بنابراین باید مراقب باشیم زیرا ناامیدی مساوی با شکست در عرصه های مختلف است. 

به گزارش فت فتو، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمان افزود: فلسطینی ها بیش از نیم قرن با اسرائیل مبارزه می کردند و هیچ وقت ناامید نشدند.

وی ادامه داد: نتیجه این شد که اسرائیلی که در ۶ روز سه کشور بزرگ عربی را به زانو درآورد در سال های اخیر در جنگ ۳۳ روزه با لبنان، در سال ۲۰۰۸ در جنگ ۲۲ روزه با غزه و در سال ۲۰۱۴ در جنگ هشت روزه با غزه شکست خود را رسما اعلام کرد.
امام جمعه کرمان بیان داشت: فلسطین در جنگ با اسرائیل که به خیال خودشان یکی از ارتش های پرقدرت جهان است هر چه جلوتر می رود هم مدت جنگ کوتاه تر می شود و هم شکست های پی در پی دارد.

وی ادامه داد: دلیل این شکست ها چه می تواند باشد جز امیدواری و پیروزی نهایی در آینده جبهه مقاومت که در بین فلسطینی ها موج می زند و همچنان اسرائیل از این خوارتر خواهد شد و به فضل خداوند و وعده الهی که مقام معظم رهبری نیز فرمودند با محو اسرائیل تحقق پیدا خواهد کرد. 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در ادامه با اشاره به یکی دیگر از ثمرات جهاد تبیین تصریح کرد: ثمره دیگر جهاد تبیین متحد شدن است و این اتحاد می تواند گردن مستکبرین را بشکند و جلوی هر قلدری را بگیرد.

وی ادامه داد: متحد بودن، با هم و همراه بودن در خدمت ولایت امر مسلمین و ولایت فقیه و امام جامعه، هر ابرقدرتی را به زانو درخواهد آورد بنابراین مواظب باشیم اتحاد جامعه مخدودش نشود. 

امام جمعه کرمان تصریح کرد: این روزها با جنگ تمام عیار علیه انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن و علیه نظام جمهوری اسلامی و نهادهای اصیل آن مواجهه هستیم و همانطور که در فرمایشات مقام معظم رهبری به کرات مطرح شده راه مقابله با این جنگ تحمیلی جهاد تبیین است. 

وی با بیان اینکه دشمن هر روز عملیاتی راه می اندازد و سعی می کند با دروغ و ایجاد جنگ روانی مردم را نسبت به نظام و نهادهای اصیل آن دچار تردید کند اظهار داشت: نمونه بارز آن هدف قرار دادن سپاه عزیز، قهرمان، رشید و مخلص و فرماندهان فداکار آن است که شهدای بسیاری را برای دفاع از نظام در رده های مختلف سپاه و بسیج تقدیم کرده است. 
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: یکی از این فرزندان رشید سپاه قهرمان، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است که در مکتب امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی رشد و مدرسه و مکتب و راهی را ترسیم کرد که زمانی به عکس این شهید و رهبر انقلاب در کشمیر اهانت می شود مردم آنچنان در آنجا می خروشند که پلیس همراه مردم می شود و تمام شهر را پر از عکس شهید حاج قاسم و رهبر معظم انقلاب می کنند. 
وی همچنین گفت: در جهاد تبیین باید اولا آرایش مناسب و قوی داشته باشیم و ثانیا قدرت بیان همراه با آگاهی و بصیرت را در دستور کار قرار دهیم تا ثمره شیرین جهاد تبیین را حس کنیم. 

نماینده ولایت فقیه در کرمان با اشاره به ثمره دیگر جهاد تبیین گفت: نترسیدن از دیگر ثمرات تبیین است و این قاعده و قانون دنیایی است که در آن زندگی می کنیم و اگر در برابر سلطه گر ترس به خود راه ندهیم و بفهمد ما نمی ترسیم دست از تجاوز برمی دارد و عقب نشینی می کند و وای به حال آن روز که متوجه شود ما ترسیده ایم.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تصریح کرد: دشمن باید در مواضع، بیان و رفتار ما نترسیدن را حس کند و زمانی حس کرد حتما صحنه را ترک می کند و این قانون همین دنیاست.

وی ادامه داد: امام راحل به آمریکا به عنوان قدرت بلامنازع دنیا فرمود، آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و این مصداق نترسیدن از دشمن است و وقتی نترسید آن ها می ترسند. 

امام جمعه کرمان افزود: بعضی به اسم دلسوزی با ظاهر فریبنده برای نظام و انقلاب بیانیه هایی صادر می کنند تا دل مردم را خالی کنند و این بیانیه ها هیچ دفاعی از اسلام پابرهنگان و اسلام مستضعفان نخواهد بود و فقط  در راستای دفاع از اسلام آمریکایی و مرفعین بی درد است. 

وی با بیان اینکه باید نسبت به بیانیه هایی که اتحاد جامعه و جریان مدافع و دلسوز انقلاب را مخدوش می کند هوشیار باشیم گفت: نترسیدن از دشمن، امیدواری مردم، متحد بودن با هم از ثمره های شیرین جهاد تبیین هستند. 

امام جمعه کرمان افزود: به فضل خداوند در خدمت نظام جمهوری اسلامی و رهبری نظام، متحد و همراه در مقابل دشمن می ایستیم با بینش کافی مواضع دشمن را شناسایی خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد دشمن در جنگ ترکیبی علیه ما دستاوردی داشته باشد.

وی گفت: آنها که دلسوز و اهل جهاد تبیین هستند حتما به وظیفه الهی خود عمل خواهند کرد.

وی همچنین ضمن گرامیداشت قیام مردم تبریز در سال ۱۳۵۶ و بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس و یاد و خاطره شهدای غدیر کرمان گفت: دشمن هجمه تبلیغاتی وسیعی را برای ناامید کردن مردم آغاز کرده و باید بداند که ما به آینده امیدوار هستیم. 




امام جمعه کرمان: امیدوار بودن یکی از ثمرات جهاد تبیین است

منبع: ایرنـا
? امام جمعه کرمان: امیدوار بودن یکی از ثمرات جهاد تبیین است