امام جمعه کرمان: امر به معروف و نهی از منکر زیربنای دیگر واجبات است

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان با تسلیت ایام سوگواری امام حسین علیه السلام، اظهار داشت: امام حسین (ع) براى برپایى امر به معروف و نهی از منکر دست به قیام زد و با توجه به اهمیت این موضوع، دهه اول ماه محرم به‌نام دهه احیای امر به معروف […]

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان با تسلیت ایام سوگواری امام حسین علیه السلام، اظهار داشت: امام حسین (ع) براى برپایى امر به معروف و نهی از منکر دست به قیام زد و با توجه به اهمیت این موضوع، دهه اول ماه محرم به‌نام دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر زیربنای دیگر واجبات بوده و فرایض دیگر هم وابسته به این دو فریضه هستند، گفت: امر به معروف و نهی از منکر، بستر را برای تحقق و اجرایی شدن دیگر فرایض فراهم می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه فریضتین در متون دینی ما جایگاه بسیار رفیع و قابل توجه دارند، بیان کرد: در روایات داریم کسی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کند؛ جانشین خدا، پیامبر خدا و کتاب خدا است و این یعنی آمر به معروف و ناهی از منکر مجری دستورات خداوند در روی زمین است و جایگاه خلیفه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه حضرت علی علیه السلام فرمودند “قوام شریعت به امر به معروف و نهی از منکر است”، افزود: برای اینکه شریعت بخواهد قوام و دوام داشته باشد باید آمران به معروف و ناهیان از منکر در جامعه فعال باشند.

علیدادی سلیمانی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم وقتی که آمران به معروف و ناهیان از منکر را معرفی می‌کند از آنها تعبیر به خیر امت می‌کند و زمانی که می‌خواهد بهترین امت را معرفی کند، آمر به معروف و ناهی از منکر را معرفی می‌کند.

وی گفت: باید ‌به این نکته توجه داشت که امر به معروف و نهی از منکر شرایطی دارد و کسی که می‌خواهد آمر به معروف و ناهی از منکر باشد باید طبق شرایطی که در متون دینی ما تصریح شده مراحل و شرایط آن را رعایت کند تا بتواند یک امر به معروف و نهی از منکر واقعی داشته باشد.

انتهای پیام/۵۱۱/




امام جمعه کرمان: امر به معروف و نهی از منکر زیربنای دیگر واجبات است

منبع: تسنــیم
? امام جمعه کرمان: امر به معروف و نهی از منکر زیربنای دیگر واجبات است