امام جمعه ریگان: دلالان، نخلداران را دچار مشکل کرده‌اند

کرمان- فت فتو- امام جمعه شهرستان ریگان از کانون‌های مهم تولید خرما در شرق استان کرمان تاکید کرد: فعالیت دلالان کاسب در بازار خرما باعت مشکلات زیادی بر سر قیمت خرمای نخلداران شده است. به گزارش فت فتو حجت الاسلام حبیب رضازاده در خطبه های نماز جمعه ریگان که بعد از پنج هفته تعطیلی به […]

کرمان- فت فتو- امام جمعه شهرستان ریگان از کانون‌های مهم تولید خرما در شرق استان کرمان تاکید کرد: فعالیت دلالان کاسب در بازار خرما باعت مشکلات زیادی بر سر قیمت خرمای نخلداران شده است.

به گزارش فت فتو حجت الاسلام حبیب رضازاده در خطبه های نماز جمعه ریگان که بعد از پنج هفته تعطیلی به علت شیوع کرونا اقامه شد با اشاره به آغاز فصل برداشت خرما اظهارداشت: نخلداران ریگانی یک سال تلاش کرده اند تا این روزها با کیفیت ترین محصول را راهی بازار کنند اما عارضه خشکیدگی خوشه های خرما کشاورزان ریگانی را متضرر کرد.

وی اضافه کرد: این درحالی است که به غیر از عارضه خشکیدگی خرما که سبب زیان نخلداران شده، دلالان نیز در حوزه قیمت ها و خرید خرما این افراد را دچار مشکل می کنند و لازم است مسئولان در این حوزه بویژه قیمت خرما تلاش کنند و مانع جولان دلالان شوند.

امام جمعه ریگان همچنین عنوان کرد: امسال دریافت زکات در روستاها توسط شبکه های نیکوکاری انجام می شود که در همان روستاها صرف نیازمندان و مستمندان خواهد شد.

رضا زاده تصریح کرد:دولت جدید باید نسبت به حل مشکلات اقتصادی و گرانی سرسام آور در کشور تلاش کند.

امام جمعه ریگان توجه به تولید داخلی، وارد کردن مردم در میدان اقتصاد، ایجاد اشتغال برای جوانان و حل مشکل گرانی را از اولویت های دولت جدید برشمرد و بیان داشت: انتظار است که دولت این موارد را با اولویت در دستور کار قرار دهد.

رضا زاده گفت: خانوادهایی هستند که به دلیل گرانی خجالت زده فرزندان خود هستند و روند صعودی قیمت ها همچنان روزانه صعودی است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت کرونا ضمن تشکر از شبکه بهداشت و سپاه شهرستان برای اجرای طرح شهید سلیمانی در مبارزه با ویروس کرونا بیان کرد: ضرورت دارد آیین های عزاداری ماه محرم نیز در فضایی باز و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شود.

به گفته رضازاده تاسوعا و عاشورای حسینی در حقیقت جلوه ای از بندگی ،ایثار ،از خودگذشتگی است لذا پاسداشت آن باید با نهایت دقت در توجه به شرایط کرونایی همراه باشد.

شهرسان ریگان در جنوب شرقی مرکز استان کرمان و هم مرز با سیستان و بلوچستان قرار دارد.

امام جمعه ریگان: دلالان، نخلداران را دچار مشکل کرده‌اند



منبع:فت فتو