امام جمعه رفسنجان: مردم از حضور در تفرجگاه ها پرهیز کنند

کرمان – فت فتو – امام جمعه رفسنجان با اشاره به بارندگی های اخیر که تا دوشنبه هفته آینده نیز ادامه دارد به مردم توصیه کرد: از حضور در تفرجگاه ها، مکان های سیلابی، رودخانه و خیابان ها پرهیز کنند و مزاحم امدادرسانی ها نشوند. به گزارش خبرنگار فت فتو، حجت الاسلام اصغر عسکری در […]

کرمان – فت فتو – امام جمعه رفسنجان با اشاره به بارندگی های اخیر که تا دوشنبه هفته آینده نیز ادامه دارد به مردم توصیه کرد: از حضور در تفرجگاه ها، مکان های سیلابی، رودخانه و خیابان ها پرهیز کنند و مزاحم امدادرسانی ها نشوند.

به گزارش خبرنگار فت فتو، حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه های نماز جمعه تصریح کرد: امکان تداوم بارش ها تا دوشنبه هفته آینده وجود دارد و سامانه بارشی بسیاری از استان های کشور را فرا گرفته است.

وی اظهار داشت: بارش باران موجب آبیاری زمین ها، بیابان ها، پر آب شدن سدها و تامین آب مورد نیاز حیوانات و دیگر موجودات شده است.

حجت الاسلام عسکری ادامه داد: در کنار این نزولات آسمانی جاری شدن سیلاب یکسری تخریب ها و مسایل و مشکلاتی را به وجود اورده که مسئولین باید نسبت به احیا و ترمیم زیرساخت ها و نیز شناسایی نقاط ضعف اهتمام ورزند و آبگرفتگی ها را مشخص و رفع کنند.

وی افزود: راهداری در احیای پل ها، جاده ها و حل ریشه ای مشکلات اقدام کند و اگر در این زمینه آمادگی نباشد خسارت ها هنگفت می شود که در این راستا شرکت مس با آوردن امکانات و ماشین آلات سنگین در بازگشایی مسیرها و رفع آبگرفتگی ها پای کار آمده است.

حجت الاسلام عسکری تصریح کرد: مردم برای تماشای سیل و رودخانه بیرون نروند و حضور مردم در ترددهای جاده ای برای امدادرسانان مشکل ایجاد می کند.

وی ادامه داد: اگر مسئولان بهداشت، جمعیت هلال احمر، متولیان آب، برق و گاز نتوانند به موقع در حوادث حضور پیدا کنند و مشکلات ناشی از سیلاب ها را حل کنند خسارت های جانی و مالی بسیاری گریبانیر مردم و منطقه خواهد شد.

امام جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: مسئولان از این فرصت استفاده و اشکالات خود را بیابند و رفع کنند و مردم نیز در این زمینه همکاری کنند و با ازدحام کردم مزاحم امدادرسانی ها نشوند.

وی همچنین ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر سالروز نخستین نماز جمعه در ایران در پنجم مرداد را تبریک گفت.

وی گفت: پنجم مرداد ۵۸ سالروز نخستین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توسط آیت الله طالقانی اقامه و این سنت نبوی بعد از قرن ها مجدد در جمهوری اسلامی احیا شد و امروز ۹۰۰ پایگاه اقامه نماز جمعه در کشور وجود دارد که از برکات انقلای اسلامی است.

حجت الاسلام عسکری به دیدار اخیر ائمه جمعه با رهبر انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: از سخنان معظم له در این جمع توصیه به ایجاد روح و فلسفه قیام عاشورا توسط ائمه جمعه بود و نیز اشاعه ویژگی های امام حسین (ع) مبنی بر فریضه نماز اول وقت، صوری، توکل و ایمان به خدا، دعا و استغفار و تسلیم نشدن در برابر ظلم و زور بود.




امام جمعه رفسنجان: مردم از حضور در تفرجگاه ها پرهیز کنند

منبع: ایرنـا
? امام جمعه رفسنجان: مردم از حضور در تفرجگاه ها پرهیز کنند