امام جمعه جیرفت: راهبرد سلطه آمریکا حاکمیت بر جهان است

جیرفت – فت فتو – امام جمعه جیرفت گفت: راهبرد سلطه آمریکا چیزی جز حاکمیت بر جهان و تسلیم و همراه‌سازی حکومت‌ها با اعمال فشار اقتصادی و نظامی نیست. به گزارش خبرنگار فت فتو، حجت الاسلام میثم تارم در خطبه های این هفته نماز جمعه جیرفت افزود: آمریکای جنایتکار در طول تاریخ با قلدری بر […]

جیرفت – فت فتو – امام جمعه جیرفت گفت: راهبرد سلطه آمریکا چیزی جز حاکمیت بر جهان و تسلیم و همراه‌سازی حکومت‌ها با اعمال فشار اقتصادی و نظامی نیست.

به گزارش خبرنگار فت فتو، حجت الاسلام میثم تارم در خطبه های این هفته نماز جمعه جیرفت افزود: آمریکای جنایتکار در طول تاریخ با قلدری بر مردم کشورهای جهان سوم ظلم و ستم روا داشته، سرمایه های آنها را غارت کرده و آنها را در استعمار و فقر نگه داشته است.

وی یادآور شد: نتیجه ۲۰ سال حضور مستقیم اشغالگران آمریکا در افغانستان غیر از بدتر شدن وضعیت زندگی مردم این کشور نتیجه دیگری در بر نداشت.

حجت الاسلام تارم با اشاره به ممانعت و جلوگیری از توان ملی کشورهای مستقل توسط آمریکا ادامه داد: مواد راهبردی کنگره آمریکا مبنی بر این است که هیچ کشوری و ائتلافی در دنیا نباید در مقابل آمریکا برتر باشد.

وی اضافه کرد: در زمان حضور آمریکایی ها در کشور اگر تجهیزاتی به ایران می دادند جوان مهندس ما حق نداشت چیزی از تعمیر و بهسازی این تجهیزات یاد بگیرد و باید برای تعمییر به آمریکایی ها برگردانده می شد.

امام جمعه جیرفت با یادآوری این موضوع که امروز مردم ما با برگزاری راهپیمایی باشکوه ۱۳ آبان و حضور همه اقشار و سلایق حماسه آفریدند افزود: پیام راهپیمایی امروز به استکبار جهانی این بود، این مردم تا پای جان پای ارزش ها، انقلاب، دین، کشور، پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و خون شهدای خود تا آخر ایستاده اند.

وی ادامه داد: امروز آمریکا و افرادی که دل به او بسته اند بدانند؛ مردم ما مردم غیرتمند، متدین و وفادار به نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

حجت الاسلام تارم گفت: از دستگاه قضایی می خواهیم نسبت به فریب خوردگان اغتشاشات اخیر رافت اسلامی را اعمال و نسبت به جاسوسان، مفسدین، محاربین و افرادی که بسیجیان و نیروهای نظامی را شهید و به بیت المال و اموال مردم خسارت وارد کرده اند و مخل نظم و امنیت بودند، با قاطعیت و سرعت عمل برخورد کند.

وی اظهار داشت: حمله داعشی به حرم شاهچراغ ثابت کرد آمریکا به دنبال سوریه سازی ایران است لذا همانطور که در آنجا از اعتراضات مردم سواستفاده کرد و تبدیل به اغتشاشات شد و داعش و نیروهای دیگر وارد شدند، فکر کردند بر این کشور و این رهبر که متصل به امام عصر (عج) است نیز می توانند طرح سوریه سازی را اجرا کنند.

حجت الاسلام تارم با بیان اینکه استکبارستیزی یکی از اهداف و برنامه های همه انبیای الهی بوده است اضافه کرد: قرآن می گوید پیامبران را فرستادیم تا مردم را به توحید و خداپرستی دعوت کرده و همچنین مردم را متوجه طاغوت و استکبار کند.

وی تاکید کرد: استکبار سیاسی از هر نوع دیگر استکباری بدتر است و به معنای سلطه و حاکمیت توسط کسانی است که چنین استحقاقی را ندارد و آمریکای جنایتکار مصداق بارز استکبار سیاسی در زمان ما است.




امام جمعه جیرفت: راهبرد سلطه آمریکا حاکمیت بر جهان است

منبع: ایرنـا
? امام جمعه جیرفت: راهبرد سلطه آمریکا حاکمیت بر جهان است