امام جمعه جیرفت: بحران آب جنوب کرمان نیازمند مدیریت علمی است

جیرفت – فت فتو – امام جمعه جیرفت گفت: بحران آب در جنوب استان کرمان نیازمند مدیریت علمی است به نحوی که کشاورزی و دامداری آن به عنوان یک اصل اساسی فدای صنعت نشود. به گزارش فت فتو، حجت‌الاسلام میثم تارم روز دوشنبه در دیدار رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی جنوب […]

جیرفت – فت فتو – امام جمعه جیرفت گفت: بحران آب در جنوب استان کرمان نیازمند مدیریت علمی است به نحوی که کشاورزی و دامداری آن به عنوان یک اصل اساسی فدای صنعت نشود.

به گزارش فت فتو، حجت‌الاسلام میثم تارم روز دوشنبه در دیدار رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی جنوب کرمان افزود: کشاورزی و دامداری جنوب کرمان به عنوان اصل و اساسی که با سلامت، تغذیه و معیشت مردم ارتباط مستقیم دارد باید حفظ کرد و آن را فدای صنعت نکرد.

وی تصریح کرد: مرکز تحقیقات و آموزش می‌تواند با اصلاح شیوه‌های کشاورزی و متناسب‌سازی آن با ظرفیت،  اقلیم و شرایط کم آبی منطقه، تحول عظیمی را در عرصه کشاورزی رقم بزند.

امام جمعه جیرفت ادامه داد: عملیاتی‌سازی یافته‌های علمی و به کارگیری آن در مزارع نیازمند تنوع بخشی به شیوه‌های آموزش برای انتقال نتایج تحقیقات است.

شهرداری‌ها کار علمی را جایگزین آزمون و خطا کنند

امام جمعه جیرفت همچنین گفت: وجود مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی جنوب کرمان نه تنها برای کشاورزان بلکه برای مجموعه شهرداران جنوب نیز نعمتی بزرگ است که باید از آن بهره گرفت.

وی افزود: شهرداری‌ها در زمینه فضای سبز، زیبایی شهرها و کاشت درختان و گیاهان شهری از نظرات و مشاوره‌های کارشناسی این مرکز استفاده کنند.

حجت‌الاسلام تارم ادامه داد: متناسب سازی فضای شهری با شرایط اقلیمی منطقه از مجرای اقدامات کارشناسی شده از هزینه‌های آزمون و خطا و تبعات مخرب کاشت برخی گونه‌های درختان جلوگیری می‌کند.

کمبود ۸۸ درصدی نیروی مرکز تحقیقات

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی جنوب کرمان با بیان اینکه با کمبود ۸۸ درصدی نیروی انسانی مواجه‌ هستیم گفت: این مرکز را می‌توان سکاندار پژوهش‌های کاربری کشاورزی جنوب کشور دانست.

احمد آیین افزود: دستیابی به کشاورزی دانش‌بنیان نیازمند انتقال یافته‌های علمی به کشاورزان و عملیاتی‌ساز آنها در مزارع است. 

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی جنوب کرمان با بیان اینکه امسال افزون بر ۶۰ پروژه تحقیقاتی در دست اجرا داریم، ادامه داد: حفاظت و حمایت از ذخایر ژنتیکی یکی دیگر از وظایف این مرکز است.

وی با اشاره به نمایشگاه دستاوردهای این مرکز گفت: این نمایشگاه از فردا – سه شنبه- در جهاد کشاورزی جنوب کرمان فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش فت فتو شهرستان های جنوب استان از قطب های مهم کشاورزی استان و کشور به شمار می روند.




امام جمعه جیرفت: بحران آب جنوب کرمان نیازمند مدیریت علمی است

منبع:ایرنـا
? امام جمعه جیرفت: بحران آب جنوب کرمان نیازمند مدیریت علمی است