امام جمعه جیرفت: آزادگان سند پرافتخار صبر و استقامت ملت ایران اسلامی هستند

جیرفت – فت فتو – امام جمعه جیرفت گفت: آزادگان سند پرافتخار صبر و استقامت ملت ایران اسلامی هستند لذا مسئولان نهایت تکریم و احترام را نسبت به آزادگان داشته باشند. به گزارش فت فتو، حجت الاسلام میثم تارم شامگاه چهارشنبه در جمع آزادگان شهرستان جیرفت افزود: ٢۶ مرداد ماه روز بسیار مبارک و بیادماندنی و […]

جیرفت – فت فتو – امام جمعه جیرفت گفت: آزادگان سند پرافتخار صبر و استقامت ملت ایران اسلامی هستند لذا مسئولان نهایت تکریم و احترام را نسبت به آزادگان داشته باشند.

به گزارش فت فتو، حجت الاسلام میثم تارم شامگاه چهارشنبه در جمع آزادگان شهرستان جیرفت افزود: ٢۶ مرداد ماه روز بسیار مبارک و بیادماندنی و یوم الله تاریخ انقلاب اسلامی محسوب می شود و عظمت و شیرینی این روز در انقلاب اسلامی شاید کم نظیر و بی نظیر باشد. 

وی تصریح کرد: خبر آزادی اسرا در ۲۶ مرداد موجب نشاط یکپارچه کشور شد موج از شادمانی مردم را فرا گرفت. 

امام جمعه جیرفت اظهار داشت: آزادگان در اسارت ثابت کردند با ایمان، تقوا، صبر و استقامت، دشمن را از پای در آوردند و دشمن از اینهمه صبر، ایمان و استقامت اسرا متعجب شده بود.

وی گفت: اسرا با سختی و مشکلات فراوان و وجود نداشتن امکانات اولیه و ضروری، نهایت استقامت و هنرنمایی خود را در ابعاد مختلف به نمایش گذاشتند که اقدامی بی نظیر بود.

حجت الاسلام تارم تصریح کرد: توصیه می کنم مسئولان نهایت تکریم و احترام را نسبت به آزادگان داشته باشند و از مقام آزادگان تجلیل کنند و از وجود پر خیر و برکت آنها نهایت استفاده را ببرند.

۲۴ مرداد ۱۳۶۹، صدام حسین در نامه ای به آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس جمهوری وقت ایران، از پذیرش عهدنامه ۱۹۷۵ الجزیره و عقب نشینی از مرزهای ایران و آزادی اسیران خبر داد. به دنبال این موضوع در ۲۶ مرداد نخستین گروه از آزادگان ایرانی به میهن بازگشتند. ستاد رسیدگی به امور آزادگان که ۲ روز پیش از نامه صدام تشکیل شده بود، تبادل ۴۰ هزار آزاده ایرانی را با همین تعداد اسیران عراقی صورت داد.

۲۶ مرداد سالروز بازگشت نخستین گروه از آزادگان به میهن اسلامی است؛ آنان که پس از سال ها اسارت در اردوگاه های رژیم بعث عراق، قدم بر خاک وطن گذاشتند و به انتظار میلیون ها ایرانی پایان بخشیدند. 




امام جمعه جیرفت: آزادگان سند پرافتخار صبر و استقامت ملت ایران اسلامی هستند

منبع: ایرنـا
? امام جمعه جیرفت: آزادگان سند پرافتخار صبر و استقامت ملت ایران اسلامی هستند