امام‌جمعه کرمان: هیات‌های مذهبی در محرم شعار «یاحسین» را به «با حسین» تبدیل کنند

کرمان-فت فتو- نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کرمان گفت: هیأت‌های مذهبی باید با شور و علاقه به اهل ‌بیت و پرداختن به بخش عقلانیت شعار «یاحسین» را به «با حسین» تبدیل کنند و برای شعارهای مقدس در ذهن مخاطب کانون شعور درست کنید. به گزارش فت فتو حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی روز پنجشنبه در […]

کرمان-فت فتو- نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کرمان گفت: هیأت‌های مذهبی باید با شور و علاقه به اهل ‌بیت و پرداختن به بخش عقلانیت شعار «یاحسین» را به «با حسین» تبدیل کنند و برای شعارهای مقدس در ذهن مخاطب کانون شعور درست کنید.

به گزارش فت فتو حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی روز پنجشنبه در همایش مسئولان هیات‌های مذهبی استان کرمان در بم افزود: تحلیل‌های جامع و کاملی درباره حادثه و جریان محرم وجود دارد که با دو جنبه تلاش می‌کنیم به نسل‌های بعد از خودمان منتقل کنیم.

به گفته وی یکی جنبه احساسات و عواطف که ظهور و بروز آن در روضه خوانی‌ها و سینه زنی‌هاست و دیگری عقلانیت، که تحلیل حادثه کربلا است.

امام جمعه کرمان توضیح داد:نقش هیات‌های مذهبی در هر دو بخش بسیار ارزشمند است؛ هیات مذهبی که در هر دو جبهه بدرخشد حسینی‌پسند عزاداری می‌کند.

هیات‌های مذهبی مراقب محتوایی که منتقل می‌کنند باشند

وی تصریح کرد: هیات‌های مذهبی باید مراقب محتوایی که به مخاطب منتقل می کنند باشند و به هر قیمت و با هر محتوایی فقط احساسات و عواطف را نباید تحریک کنند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی عنوان‌کرد:هیات مذهبی بخش عقلانیت را اگر بخوبی انجام دهد، مجلس حسینی‌پسند خواهد داشت و آن هم با سخنران قوی ، مُبَلغ دقیق و نکته سنج و صاحب فکر می‌تواند مخاطب جذب کند و احکام و معارف دینی را بهتر تامین کند.

وی گفت:هیاتی که فقط به بخش اول یعنی روضه‌خوانی و عزاداری یا فقط بخش عقلانیت یعنی سخنرانی بپردازد رسالتش کامل نیست بلکه هر دو بخش در کنار هم باید قرار بگیرند تا مخاطب تحت تاثیر قرار بگیرد و در راه حسین(ع)حرکت کند.

امام جمعه کرمان در بخش دیگر صحبت‌های خود به تاریخ بم اشاره و اضافه کرد:شهرستان بم در کنار جنبه تاریخی و استعدادهایش از جمله مناطق مذهبی کشور به شمار می‌رود که همیشه مردم آن به مذهب، دیانت و اهل بیت عصمت و طهارت عشق می ورزند.

تاسوعا و عاشورای حسینی بم جهانی است

حجت الاسلام علیدادی‌سلیمانی بیان‌کرد:همایش هیات‌های مذهبی استان از ابتکارهای این شهرستان بود و جمع هیات‌های مذهبی برای اولین بار میزبانی آن در بم رخ داد که از جریان فرهنگی این شهرستان باید تشکر و قدردانی کرد.

شهرستان بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان قرار دارد.




امام‌جمعه کرمان: هیات‌های مذهبی در محرم شعار «یاحسین» را به «با حسین» تبدیل کنند

منبع: ایرنـا
? امام‌جمعه کرمان: هیات‌های مذهبی در محرم شعار «یاحسین» را به «با حسین» تبدیل کنند