الهامی: چون توهین کردند، نمی‌روم/ مگر از پشت کوه آمده‌ام؟

سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان به‌شدت از رفتار هواداران و شرایط تیمش انتقاد کرد. به گزارش نذیر کرمان، ساکت الهامی پس از شکست چهار بر یک تیم فوتبال مس رفسنجان مقابل ملوان در نشست خبری پایان بازی اظهار کرد: به تیم ملوان و کادر فنی و مجموعه آنها تبریک می‌گویم ولی واقعیت این است که […]

سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان به‌شدت از رفتار هواداران و شرایط تیمش انتقاد کرد.

به گزارش نذیر کرمان، ساکت الهامی پس از شکست چهار بر یک تیم فوتبال مس رفسنجان مقابل ملوان در نشست خبری پایان بازی اظهار کرد: به تیم ملوان و کادر فنی و مجموعه آنها تبریک می‌گویم ولی واقعیت این است که امروز جایی است که باید صحبت کنم. اگر تا امروز صحبت نکرده‌ام فکر می‌کنم نجابت به خرج داده‌ام.

او افزود: مقابل تراکتور پنالتی قطعی ما را نمی‌گیرند و همان توپ تبدیل به گل حریف می‌شود. نمی‌خواهم از داوری بگویم اما امروز فقط داوری می‌توانست این کار را با ما بکند که کرد. هم شکایت می‌کنیم و هم اکرمی را به خدا واگذار می‌کنیم، چون در روز سخت‌مان این کار را کرد. ما احتیاج داشتیم این بازی را ببریم. در شرایط خوب بودیم. دقیقه ۹ اگر دفاع وسط حریف را اخراج می‌کرد شرایط کاملاً تفاوت می‌کرد.

او ادامه داد: آفساید شهباززاده را به اشتباه اعلام کردند. در ادامه به بازی برگشتیم و گل اول‌مان را زدیم که در دقیقه ۶۰ جلال علی‌محمدی را اخراج کرد که اصلاً آن صحنه خطا نبود. از آقای افشاریان گله دارم. تنها مربی‌ای که تاکنون از داوری صحبت نکرده و فقط تبریک گفته است من بوده‌ام.

الهامی گفت: ۷۰ دقیقه فحش ناموسی به من دادند. من هم خانواده دارم. مگر من از پشت کوه برای مربیگری به اینجا آمده‌ام؟ همه می‌دانند که اینها شیتیل‌بگیرند و من به آنها شیتیل نمی‌دهم! یک مشت شیتیل‌بگیر آمده‌اند و به من فحش می‌دهند. هر چه به من گفتید به خانواده خودتان برمی‌گردد. در تاریخ باشگاه شما تنها یک پنجمی داشتید اما من با دو جام به اینجا آمده‌ام. نساجی را در شرایطی نگه داشتم که گواردیولا هم نمی‌توانست این کار را بکند. تراکتور هم از زمانی که من رفتم شرایط خوبی پیدا کرد و سهمیه گرفت. من با آبرو به اینجا آمدم و نجابت کردم تا الان حرفی نزدم.

سرمربی مس رفسنجان افزود: بازیکن من تاکنون پول نگرفته‌ است و در زمین راه می‌رود. چه کار باید بکنم؟ آقا پول نگرفته. باید از بیرون بازیکن بیاورم؟ دکتر من قبل از بازی به تمرین نیامده است و می‌گوید بچه‌های من مدرسه دارند، نمی‌آیم. چه کسی می‌گوید این تیم سال گذشته ۱۵۰ میلیارد هزینه کرده است؟ این تیم سال گذشته ۳۰۰ میلیارد هزینه کرده و ۱۳۰ میلیارد بدهی از سال گذشته دارد. من تاکنون ۲۰درصد پول گرفته‌ام. من پول عمل پدرم را که با مرگ دست‌وپنجه نرم می‌کند ندارم و طلاهای همسرم را فروخته‌ام. بعد دکتر تیم می‌گوید که باید پول مدرسه بچه‌هایش را بدهد. بعد آمدند به یکی هفت درصد، به یکی هشت درصد پول دادند. تمام تیم به هم ریخته است.

الهامی ادامه داد: آقا گناه من چیست؟ من باید اینجا جواب دهم. فحش ناموس را من باید بشنوم و از این طرف داور اینگونه با ما رفتار کرد که گفتم حلالش نمی‌کنم. تا روز ابد او را حلال نمی‌کنم چون در روز سخت تیم من را پاشاند. اگر هفته دوم و سوم بود سکوت می‌کردم. مقابل تراکتور و صنعت نفت چیزی نگفتم اما الان تیم من احتیاج داشت و درست بازی می‌کردیم. اگر بازیکن حریف اخراج می‌شد چه اتفاقی می‌افتاد؟ اگر آفساید شهباززاده را نمی‌گرفت چه می‌شد؟

او افزود: کادر فنی تاکنون ۲۰ درصد گرفته است. تدارکات ما پول اجاره خانه‌اش را ندارد. سال گذشته اینجا پاداش آنچنانی دادند. مشخصه مس خوش‌حسابی و انضباط مالی خوب بود الان کاملاً برعکس شده است. من در فشار هستم و به همین دلیل حرف می‌زنم. تا زمانی که گل نخوردیم مشکلی نداریم اما گل که می‌خوریم تیم می‌شکند. می‌دانید چرا؟ چون بازیکنان تحت فشارند. چک داشته‌اند و پاس نشده است و همه همینطورند. به همین دلیل می‌گویم آقای اکرمی، آقای حسن‌زاده، آقای تاج قسم می‌خورم داوری بازی امروز پر حرف و حدیث بود. می‌دانم به کمیته انضباطی هم خواهم رفت و آنجا حرف‌های زیادی برای گفتن خواهم داشت. مگر می‌شود تیمی را اینگونه نابود کنند؟

سرمربی مس رفسنجان اضافه کرد: می‌دانستید در ۱۵ روز گذشته بازیکنان دو بار اعتصاب کرده و تمرین نکردند؟ فقط آقای پورمحمدی حضور داشت و هر بار به شرکت مس می‌رود کسی جوابش را نمی‌دهد. می‌دانید هزینه هواپیمایی که چارتر کردند از جیب شخص دیگری بوده است؟ اگر تیم را نمی‌خواهید بدهید برود. نمی‌دانید در رختکن تیم چه کسانی گریه می‌کنند. کسانی که سخت‌تر از این را دیده‌اند. هر فرصتی هم که درست می‌کنیم به گل تبدیل نمی‌شود، چون بازیکنان تمرکز ندارند. آنها تحت فشارند. هر کسی هر حرفی دارد بگوید که منطقی جوابش را بدهم. مگر می‌شود تا دقیقه ۳۶ تیم حریف به زمین ما نیاید، اما این‌گونه ببازیم. ابتدای حرف‌هایم به ملوان تبریک گفتم اما از دقیقه ۳۰ به ما فحش دادند. انگار مس پیش از این ۲۰ قهرمانی داشته است. استقلال و پرسپولیس در بازی‌های اخیر خود چه نتایجی کسب کرده‌اند؟ گواردیولا در بازی‌های اخیر خود چه کرده است؟ از اصحاب رسانه عذرخواهی می‌کنم، اما افرادی که روی سکو هستند مشخص است که خط گرفته‌اند.

الهامی در پاسخ به این سوال که چرا از تیم‌های نفت آبادان و آلومینیوم و … مثال نمی‌زند، گفت: مگر صنعت نفت اوضاعی بهتر از ما دارد؟ مگر اوضاع آلومینیوم خوب است؟ ما این تیم را شکست دادیم.

سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان در پاسخ به این سوال که آقای پورمحمدی اگر از شرایط مالی باشگاه مطلع بود چرا مسئولیت پذیرفت و شیتیل‌بگیران از چه کسی پول می‌گیرند، گفت: آقای پورمحمدی چه باید بکند؟ باید توپ را توی گل بزند؟ شیتیل‌بگیران از کسانی که باید شیتیل بگیرند، می‌گیرند و شما خودتان هم می‌دانید.

الهامی درباره شرایط سخت این‌ روزهای مس گفت: اصلا هم شرایط سخت نیست. شما پارسال تیمتان سه امتیاز بیشتر از الان داشته. انگار که مس ۱۰ تا قهرمانی داشته که به من دادید.

در ادامه این نشست خبری در لحظاتی متنشج شد و الهامی خطاب به یک خبرنگار گفت: شما هم جزو همان شیتیل‌بگیران هستی.

سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان درباره اینکه سال گذشته با هوادار گفتید که با چهار تا پیرزن این تیم (مس) را می‌برد و حالا این تیم با مدیریت شما با اختلاف چند گل به حریفان بازی را واگذار می‌کند، گفت: پارسال چه ربطی به امسال دارد؟ من کوچک همه مردم رفسنجان هستم.

الهامی درباره اینکه آیا اصلی‌ترین دلیل شکست تیمش را آقای اکرمی می‌داند، عنوان کرد: بله صد درصد!

این خبرنگار در ادامه گفت: اشتباهات فردی در تیم مس خیلی بیشتر به چشم می‌آمد که الهامی گفت: داشته‌های ما همین است.

در ادامه باز هم برای دقایقی جو نشست خبری متنشج شد.

الهامی در ادامه درباره راهکارش برای خروج تیم مس از بحران اظهار کرد: برای نیم‌فصل باید تیم تقویت شود. بازیکن بگیریم. مشکلات فنی خودمان را مرتفع کنیم. فشار روانی که در باشگاه وجود دارد باید مرتفع شود. شما بگذارید بازی تمام شود، بعد از بازی انتقاد کنید. من اصلاً به مردم رفسنجان توهین نکردم کوچک آنها هستم. الان هم از اینجا برویم معلوم نیست تمرین کنیم یا نه. تیم مشکل مالی دارد و کسی به داد ما نمی‌رسد.

سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان اضافه کرد: اگر از دقیقه ۳۵ توهین نمی‌کردند شاید خودم می‌گفتم می‌روم اما چون توهین کردند می‌ایستم. بحث رفسنجان را وسط نکشید! اگر هم پارسال گفتم صحبتم راجع به کادر فنی بود. به بازیکن یا شهر رفسنجان نبود. اگر هم برداشت بدی شده است عذرخواهی می‌کنم. قبول دارم جوان احساسی وقتی تحت تاثیر قرار بگیرد چیزهایی را می‌گوید که نباید بگوید. اینها با مردم نجیب رفسنجان تفاوت دارند. اینها برنامه‌ریزی شده است. ما به استقلال باختیم اما تشویق شدیم. مشخص است که رفتار آنها برنامه‌ریزی شده است. اگر درباره مشکلات صحبتی نکردم برای این بود که نمی‌خواستم اوضاع بدتر شود، اما الان واقعا تیم در وضع انفجار است. دو روز تیم تمرین نکرده و با خواهش آقای پورمحمدی تیم تمرین کرده. به کاپیتان تیم پول ندادند. در پایان می‌گویم اگر خطای علی‌محمدی اخراج داشت من مربیگری را کنار می‌گذارم.

انتهای پیام




الهامی: چون توهین کردند، نمی‌روم/ مگر از پشت کوه آمده‌ام؟

منبع: ایـسنا
? الهامی: چون توهین کردند، نمی‌روم/ مگر از پشت کوه آمده‌ام؟