المپیک ویژه، فراهم‌کننده حضور فعال در اجتماع است

مدیرکل بهزیستی استان کرمان در افتتاحیه المپیک ویژه استان کرمان گفت: المپیک ویژه، فراهم‌کننده حضور فعال در اجتماع است. به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی نذیر کرمان؛ عصر امروز به مناسبت دهه فجر افتتاحیه المپیک ویژه استان کرمان، در محل سالن‌ همایش‌های ایرج بسطامی واقع در پارک مادر کرمان برگزار شد. علی ایلاقی نماینده المپیک […]

مدیرکل بهزیستی استان کرمان در افتتاحیه المپیک ویژه استان کرمان گفت: المپیک ویژه، فراهم‌کننده حضور فعال در اجتماع است.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی نذیر کرمان؛ عصر امروز به مناسبت دهه فجر افتتاحیه المپیک ویژه استان کرمان، در محل سالن‌ همایش‌های ایرج بسطامی واقع در پارک مادر کرمان برگزار شد.

علی ایلاقی نماینده المپیک ویژه در استان کرمان در این افتتاحیه گفت: المپیک ویژه نزدیک به ۲۵ سال در ایران فعال است اما متاسفانه در استان کرمان هنوز فعال نشده بود.

وی افزود: المپیک ویژه در ایران به صورت سازمان‌های مردم‌نهاد اداره می‌شود و حمایت‌های دولتی را مثل پارالمپیک و المپیک، ندارد.

مدیرعامل انجمن آوای فرشتگان امید کاروانیان بیان کرد: المپیک ویژه این حق را به همه افراد می‌دهد که با هر توانایی بتوانند در جامعه حضور داشته و توانایی‌های خود را به جامعه نشان دهند.

ایلاقی تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم از استان کرمان نمایند‌ه‌هایی را در مسابقات بین‌المللی و مسابقات کشوری داشته باشیم، نیاز بود امروز این برنامه اجرا شود و خوشبختانه با همکاری مراکز توان‌بخشی بهزیستی این کار انجام شد.

وی ادامه داد: قطعا در اولین قدم‌ها کم و کاستی‌هایی وجود خواهد داشت اما آغاز خوبی بود و امیدوارم باعث برکت برای استان کرمان شود.

نماینده المپیک ویژه در استان کرمان گفت: این مسابقات امروز در چهار رشته ورزشی برگزار شد؛ ان‌شاءالله به دنبال این هستیم تا افرادی که در مسابقات شرکت کردند را برای مسابقات کشوری معرفی کنیم و بعد از آن اعزام به مسابقات بین‌المللی را داشته باشیم.

علیرضا وحیدزاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان نیز در ادامه این مراسم گفت: اصولا ۱۰ تا ۱۳ درصد هر جامعه دچار یک معلولیت است و در کرمان نیز تا این لحظه حدود ۶۳ هزار پرونده افراد دارای معلولیت را خدمت‌دهی می‌کنیم که تعدادی از آن‌ها افرادی هستند که معلولیت ذهنی دارند.

وی افزود: تاریخچه‌ای که ما از نحوه مواجهه با افراد دارای معلولیت ذهنی داریم، تاریخچه زیبایی نیست؛ بهتر است به گذشته رجوع نکنیم زیرا نحوه برخوردمان با این اختلال و ناهنجاری برخورد خوبی نبوده و برنامه موجهی بابت این موضوع نداشتیم و نه تنها دستگاه‌های دولتی، حتی خانواده‌ها زیاد در این زمینه موثر نبودند.

وحیدزاده بیان کرد: ارزیابی‌ها و برداشت‌های ما از سوابقی که وجود دارد نشان می‌دهد خانواده‌ها تمایلی به بیرون آوردن بچه‌ها و به خصوص شرکت دادن در اجتماعات نداشتند، اما اخیرا بهتر شده است و این مراسم کمک می‌کند که خیلی بهتر شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان تصریح کرد: دنیای امروز دنیای ارتباطات است و همه انسان‌ها حق دارند که ارتباط داشته باشند؛ انسانیت انسان به همین ارتباطات است و اگر نتوانیم ارتباط برقرار کنیم، در انزوا می‌مانیم.

وی ادامه داد: عمده مسائل روحی و روانی که برای ما ایجاد می‌شود، ناشی از بی‌ارتباطی و بی‌تحرکی است؛ المپیک ویژه و برنامه‌های شبیه آن، زمینه‌ای فراهم می‌کند که از خانه‌ها بیرون بیاییم و فضاهایی را فراهم کنیم که بچه‌هایمان بیرون بیایند و باهم تعامل و احساس خوبی داشته باشند؛ احساس کنند که در اجتماعات می‌توانند موثر و فعال باشند و می‌توانند رقابت و ورزش کنند، اگر چه رسالت المپیک ویژه رقابت نیست.

انتهای خبر/ کارگرزاده 




المپیک ویژه، فراهم‌کننده حضور فعال در اجتماع است

منبع:آرمـان
? المپیک ویژه، فراهم‌کننده حضور فعال در اجتماع است