اقدامات بنیاد مستضعفان امیدآفرین است

به گزارش فت فتو از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری، محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان شامگاه ۲۵ آبان‌ماه در دیدار با رئیس بنیاد مستضعفان کشور بیان کرد: انتظار مناطق محروم از بنیاد مستضعفان این است که آنها را رها نکند، در شهرستان قلعه‌گنج اینگونه تلقی شده که بنیاد مستضعفان کار را نیمه تمام […]

به گزارش فت فتو از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری، محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان شامگاه ۲۵ آبان‌ماه در دیدار با رئیس بنیاد مستضعفان کشور بیان کرد: انتظار مناطق محروم از بنیاد مستضعفان این است که آنها را رها نکند، در شهرستان قلعه‌گنج اینگونه تلقی شده که بنیاد مستضعفان کار را نیمه تمام رها کرده است در حالی که این نگاه باید برداشته شده و اقدامات بنیاد مستضعفان تکمیل شود.

وی شهرستان رودبار جنوب را قطب تولید کنجد دانست و افزود: بنیاد مستضعفان می‌تواند در زمینه صنایع تبدیلی در این شهرستان وارد شود و استان از سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان استقبال می‌کند.

مقام عالی دولت در استان کرمان گفت: بنیاد مستضعفان در شهر کرمان زمین‌هایی دارد که می‌توان از آنها در طرح نهضت ملی مسکن استفاده کند، احداث دامپروری و تولید شیر، ایجاد کارخانه لبنیات یک فرصت سرمایه‌گذاری در جنوب استان کرمان است.

فداکار با بیان اینکه استان کرمان پیگیر است تا کارخانه تعطیل شده نساجی کرمان به مرکز نوآوری و شرکت‌های دانش‌بنیان تبدیل شود، ادامه داد: این کارخانه در محدوده شهری است، سوله‌های زیادی دارد و در هر صورتی که بنیاد مستضعفان پای کار باشد، ما آمادگی داریم که با آنها همکاری کنیم تا ساختمان این کارخانه بالفعل شده و راکد نباشد.

سید پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان کشور نیز با اشاره به طرح مجتمع کشاورزی، باغی و زراعی بنیاد مستضعفان در شهرستان ارزوئیه افزود: قبلًا گلخانه‌ای در ارزوئیه وجود نداشت و الان طرحی به وسعت ۲۰ هکتار با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان راه‌اندازی شده است که مراحل گاز‌رسانی آن به زودی انجام خواهد شد. 

وی با اشاره به محدودیت آب در منطقه، گفت: بهتر است متناسب با آب منطقه به سمت محصولات آبی کمتر برویم و سعی کنیم از آبیاری قطره‌ای و بازچرخانی آب برای گلخانه‌ها استفاده کنیم.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور با بیان اینکه ما به دنبال توسعه الگوی کشت مناسب در استان کرمان هستیم گفت: محصولات هر منطقه‌ای در چارچوب و استراتژی بنیاد باید باشند، لذا عادت‌های زراعی را تغییر دهیم و برای توسعه بر اساس چارچوب عمل کنیم.

فتاح با بیان اینکه ۲ هزار بسته غذایی و معیشتی بین محرومان در ارزوئیه توزیع می‌شود، افزود: یک دستگاه آمبولانس به ارزوئیه اختصاص داده شد و بیمارستان منطقه و خانه بهداشت تجهیز می‌شود و چند زمین ورزشی نیز بررسی شده است.

انتهای پیام




اقدامات بنیاد مستضعفان امیدآفرین است

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? اقدامات بنیاد مستضعفان امیدآفرین است