افزایش ۸۰ درصدی خرید گندم از کشاورزان استان کرمان

مدیر کل غله استان کرمان گفت: امسال ۲۴۷ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است. به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه خبری نذیر کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان؛ داریوش ماهری گفت: امسال ۲۴۷ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است که در مقایسه […]

مدیر کل غله استان کرمان گفت: امسال ۲۴۷ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.

به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه خبری نذیر کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان؛ داریوش ماهری گفت: امسال ۲۴۷ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است که در مقایسه با پارسال ۸۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کرمان گفت: امسال ۲۴۷ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است که این عدد در سال قبل ۱۶۰ هزار تن بود و افزایش ۸۰ درصدی را نشان می‌دهد.

ماهری افزود: ۷۰ هزار تن گندم تولیدی امسال از شمال استان و ۱۷۵ هزارتن از جنوب کرمان خریداری شده است.

وی بیان کرد: امسال بیشترین خرید گندم را در شهرستان های اُرزوئیه، رودبارجنوب، فاریاب، قلعه گنج و بردسیر داشتیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان تصریح کرد: ۴۰ هزار تن از گندم تولیدی استان مربوط به گندم دروم است که به مصارف صنعتی می رسد.

وی تاکید کرد: ۲۸ هزار میلیارد ریال معادل ۹۶ درصد بابت خرید گندم تاکنون به کشاورزان پرداخت شده و ۷۱۱ میلیارد ریال نیز باقی مانده است که به زودی پرداخت می شود.

ماهری ادامه داد: تمامی گندم خریداری شده استان کرمان در سیلوهای داخل استان ذخیره سازی شده است، اما برای تامین نیاز استان حدود ۱۶۰ هزار تن گندم نیز از خارج از استان واردات داریم.

وی با اشاره به کمبود سیلوی ذخیره سازی گندم در جنوب کرمان اظهار داشت: کار ساخت یک سیلو توسط بخش خصوصی در شهرستان رودبار آغاز شده است.

انتهای خبر/




افزایش ۸۰ درصدی خرید گندم از کشاورزان استان کرمان

منبع:آرمـان
? افزایش ۸۰ درصدی خرید گندم از کشاورزان استان کرمان