افزایش ۶۰ درصدی کتابخوان‌های کودک در کتابخانه‌های استان کرمان

مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان کرمان، گفت: بیش از ۳۵ هزار عضو کودک در کتابخانه‌های استان کرمان داریم که افزایش ۶۰ درصدی نسبت به سال گذشته دارد. – اخبار استانها – احمد وفایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان ، با تبریک سی‌ام هفته کتاب و کتابخوانی جمهوری اسلامی، اظهار داشت: این هفته […]

مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان کرمان، گفت: بیش از ۳۵ هزار عضو کودک در کتابخانه‌های استان کرمان داریم که افزایش ۶۰ درصدی نسبت به سال گذشته دارد.

– اخبار استانها –

احمد وفایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان ، با تبریک سی‌ام هفته کتاب و کتابخوانی جمهوری اسلامی، اظهار داشت: این هفته امسال با شعار “ما همانیم که می‌خوانیم” برگزار می‌شود و امسال برنامه‌های متعددی در ۱۳۳ باب از کتابخانه‌های عمومی استان کرمان برای این هفته در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در کتابخانه‌های استان کرمان، بیان کرد: این برنامه‌ها شامل برنامه‌های متنوعی در حوزه‌های مختلف فعالیت فرهنگی، نشست‌های کتابخوان، معرفی کتاب، جلسات نقد و بررسی، برنامه‌های مطالعاتی، جمع‌خوانی کتاب، کارگاه‌های آموزشی و مشاوره از جمله برنامه‌هایی است که در کتابخانه‌های ما برگزار می‌شود.

مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان کرمان با بیان اینکه برنامه محوری ما در کرمان، تقدیر از فعالان عرصه کتاب، کتابخوانی، کتابداران و کتابخوانان است، گفت: این مراسم روز چهارشنبه در شهر ماهان با حضور بیش از ۲۵۰ نفر از اهالی کتاب از سراسر استان برگزار و از برگزیدگان یک سال گذشته تقدیر خواهد شد.

کتابخانه‌های استان کرمان بیش از ۱۲۰ هزار نفر عضو دارند

وی با اشاره به اینکه امسال از استان کرمان سه برگزیده نمونه ملی داریم که دو نفر از آنها کتابخوان‌های نمونه هستند که در سطح ملی انتخاب شدند، افزود: از این افراد روز سه شنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرکل نهاد کتابخانه‌های کشور در تهران تقدیر خواهد شد.

وفایی با بیان اینکه این کتابخوان‌های نمونه بر اساس معیارهای کتابخانه‌ای در شاخص‌های مختلف انتخاب می‌شوند که مهترین شاخص آن شاخص امانت کتاب است، ادامه داد: کسانی که در یک سال گذشته بیشترین تعداد کتاب را از کتابخانه‌های ما به امانت برده باشند در حوزه‌های مختلف بزرگسال، نوجوان و کودک انتخاب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در یکسال قبل دو طرح را در کتابخانه‌ها راه‌اندازی کردیم، گفت: طرح پیک کتاب برای خانواده‌هایی که عضو ما باشند و امان مراجعه و یا وقت آن را ندارند، در تماس با کتابخانه‌های ما کتاب‌های درخواستی خود را انتخاب کرده و کتاب در منزل تحویل آنها شده و پس از مدت زمان تعیین شده، همکاران ما برای پس گرفتن کتاب به درب خانه آنها مراجعه می‌کنند.

مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان کرمان با بیان اینکه در چند ماه قبل بیش از ۱۰ هزار جلد کتاب از طریق پیک کتاب به خانوارها تحویل داده شده است، ادامه داد: برنامه‌های فرهنگی از جمله برنامه‌های جمع خوانی، زنان خانه‌دار کتابخوان، کسبه کتابخوان و … نیز در روستاها و محلات استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی در استان، گفت: امسال روستای دهبکری به عنوان روستای نمونه دوستدار کتاب در کشور انتخاب شد که به دلیل برگزاری همین برنامه فرهنگی بود.

وفایی با اشاره به اهداف کارهای فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی بیان کرد: تلاش ما بر این است که کتابخوان‌ها را از فضای صفر امانت و مطالعه کتاب خارج کرده و کار فرهنگی بر روی آنها انجام دهیم که بیشتر این فعالیت‌ها در حوزه کودکان است.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا جذب کودک بیشتری به کتابخانه‌ها داشته باشیم، افزود: در حال حاضر بیش از ۳۵ هزار عضو کودک در کتابخانه‌های استان کرمان داریم که افزایش ۶۰ درصدی نسبت به سال گذشته دارد.

برنامه‌های هفته کتاب در جنوب استان کرمان اعلام شد

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان کرمان با اشاره به اینکه دو هفته گذشته جشنواره قصه‌گویی در کتابخانه‌های استان برگزار کردیم تا همکاران ما بتوانند کتاب را با زبان قصه به کودکان و نوجوانان معرفی کنند، گفت: ۱۰ کتابدار قصه‌گوی استان کرمان به مرحله قصه‌گویی کشوری راه یافتند که مسابقات آنها در ماه‌های آینده برگزار می‌شود.

وی به صوتی کردن کتاب‌ها و آموزش گوینده کتاب در کتابخانه‌های استان اشاره کرد و ادامه داد: چند گوینده کتاب در کتابخانه‌های استان داریم که کتاب‌ها را به ویژه برای نابینایان به کتاب صوتی تبدیل کنند.

انتهای پیام/۵۱۱/ن

 




افزایش ۶۰ درصدی کتابخوان‌های کودک در کتابخانه‌های استان کرمان

منبع: تسنــیم
? افزایش ۶۰ درصدی کتابخوان‌های کودک در کتابخانه‌های استان کرمان