افزایش سهم استان کرمان از ۱۵ درصد حقوق دولتی در سال آینده

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: سهم ۱۵ درصدی استان کرمان از حقوق دولتی به مبلغ ۶هزار میلیارد تومان افزایش یافت. به گزارش سرویس اقتصادی «فت فتو»؛ محمدرضا پورابراهیمی پیش از ظهر امروز در هشتمین شورای معادن استان کرمان که در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد، گفت: طرح انتقال آب از خلیج […]

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: سهم ۱۵ درصدی استان کرمان از حقوق دولتی به مبلغ ۶هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

به گزارش سرویس اقتصادی «فت فتو»؛ محمدرضا پورابراهیمی پیش از ظهر امروز در هشتمین شورای معادن استان کرمان که در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد، گفت: طرح انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان در حال پیگیری است، انتقال ۳۰ میلیون متر مکعب آب با حضور وزیر نیرو اجرایی شده است که امیدوار هستیم تا تابستان سال آینده به نتیجه برسد.

نماینده مردم کرمان و راور ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های موثر شورای معادن در سال جاری، عنوان کرد: سوخت اولیه بریکت فولاد ذغال سنگ است در حالی که واحدهای فولادی رونق خوبی داشته‌اند اما معادن زغال‌سنگ هنوز بلاتکلیف هستند و با توجه به ذخایر معدنی زیاد زغال‌سنگ در استان، این معادن هنوز برای فعال شدن برنامه‌ای ندارند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه طرح فولاد راور با مشکلات زیرساختی از جمله تامین برق و مواد اولیه روبه‌رو است، افزود: جلسات متعددی برای رفع مشکلات این طرح برگزار شده و نیاز است یک محدوده مشخص معدنی برای این طرح در راستای تولید مواد اولیه کارخانه اختصاص داده شود.

وی با اشاره به اینکه بهره‌برداری کامل از کارخانه فولاد بی شک اشتغالزایی خوبی برای شهرستان راور دارد، تاکید کرد: بهره‌برداری از این واحد تولید، رونق اقتصادی شهرستان محروم راور را به‌دنبال خواهد داشت که به جد پیگیر رفع مشکلات آن هستیم.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه برنامه راهبردی شورای معادن برای سال ۱۴۰۲ باید به زودی ارائه شود، افزود: از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و قانون برای توسعه استان کرمان به خصوص در صنایع بالادستی و پایین‌دستی مواد معدنی استفاده خواهیم کرد.

نماینده مردم کرمان و راور با بیان اینکه این قانون می‌تواند در توسعه استان و گذر از فعالیت‌های سنتی معادن بسیار موثر باشد، گفت: سهم استان کرمان از حقوق دولتی معادن و از محل یک درصد فروش معادن باید پیگیری شود.

وی اذعان کرد: در اصلاحیاتی که برای قوانین معادن صورت گرفته است به ۱۵ درصد حقوق دولتی بسنده شده بود که به جز آن قانون یک درصد را هم بررسی کردیم که دولت در لایحه بودجه خود سهم استان را در وصول حقوق دولتی ۳هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دیده بود که با پیگیری‌های ما از سوی شورای معادن مقرر شده است تا ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هم دوباره اختصاص یابد.

پورابراهیمی در پایان خاطر نشان کرد: سهم استان کرمان در خصوص ۱۵ درصد سهم از حقوق دولتی به مبلغ ۶ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است ضمن اینکه یک درصد سهم از آلودگی‌های زیست محیطی معادن نیز به استان اختصاص خواهد یافت.

انتهای خبر/ طهماسبی

 




افزایش سهم استان کرمان از ۱۵ درصد حقوق دولتی در سال آینده

منبع:آرمـان
? افزایش سهم استان کرمان از ۱۵ درصد حقوق دولتی در سال آینده