افزایش تولید در بخش کشاورزی با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان/ کارخانه تولید کودهای آلی در جنوب کرمان راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل کشت و صنعت جیرفت از تشکیل کارگروه تحقق شعار سال در این شرکت خبر داد و افزود: کارخانه تولید کودهای آلی توسط این شرکت با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان راه‌اندازی می‌شود. به گزارش نذیر کرمان از جنوب کرمان، این خطه از سرزمین کریمان دارای ظرفیت‌های زیادی است و به‌ویژه در حوزه کشاورزی حرف‌های زیادی برای […]


مدیرعامل کشت و صنعت جیرفت از تشکیل کارگروه تحقق شعار سال در این شرکت خبر داد و افزود: کارخانه تولید کودهای آلی توسط این شرکت با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش نذیر کرمان از جنوب کرمان، این خطه از سرزمین کریمان دارای ظرفیت‌های زیادی است و به‌ویژه در حوزه کشاورزی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

محصولات باغی و زراعی جنوب کرمان همواره در سبد غذایی مردم ایران دیده می‌شود و بخشی از آن نیز به خارج از کشور صادر می‌شود.

کشاورزی نیازهایی دارد ازجمله کود و سم که برای تکمیل زنجیره کشاورزی ضرورت دارد تولید کود مورد نیاز کشاورزان هم در همین منطقه صورت گیرد.

از طرفی نام‌گذاری سال با عنوان مهار تورم و رشد تولید هم مسؤولان را بر آن داشته تا نسبت به تحقق شعار سال کمر همت بسته و اقداماتی انجام دهند.

ازجمله شرکت کشت و صنعت جنوب استان که به فکر راه‌اندازی کارخانه تولید کود آلی با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان افتاده که حائز اهمیت است.

افزایش تولید و  بهره‌وری در بخش کشاورزی با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان

احمد بینا در همین زمینه در گفت‌وگو با نذیر کرمان در جیرفت با بیان لزوم همکاری همه‌جانبه همه دستگاه‌ها برای تحقق شعار سال اظهار کرد: تحقق شعار سال مقام معظم رهبری در بخش کشاورزی با تکیه بر دانش‌ و علم روز امکان‌پذیر است و به همین منظور از برنامه‌های امسال شرکت کشت و صنعت جیرفت همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان برای افزایش تولید و بهره‌وری در بخش کشاورزی است.

 وی گفت: باید با تدوین برنامه‌های علمی و مدون به سمت‌وسوی کشاورزی دانش‌بنیان حرکت کرد، زیرا افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی نیازمند تحقیقات کاربردی و علمی است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت جیرفت با برشمردن ویژگی کشاورزی منطقه تصریح کرد: کشاورزی جنوب استان به خاطر تولید محصولات خارج از فصل منحصر به‌فرد است و با این ویژگی مهم و استراتژیک کشاورزی جنوب استان، نقش کشاورزی جنوب استان کرمان در سهم اقلام خوراکی و مواد غذایی در سبد مصرفی خانوار قابل توجه است.

 وی مسؤولیت بخش کشاورزی را در رشد تولید و کاهش تورم مهم دانست و متذکر شد : وجود اقلیم و خاک مناسب موجب شده جنوب کرمان به قطب تولید محصولات کشاورزی و باغی کشور تبدیل شود.

 بینا خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه افزایش تولید یکی از مهمترین پیش‌نیازهای کنترل و کاهش تورم است، در سال آتی برای این مهم با همکاری شرکت کشت و صنعت، کشاورزان و شرکت‌های دانش‌بنیان برای افزایش تولید و بهره‌وری اقدامات موثری انجام می‌شود.

 وی با بیان برنامه‌های این شرکت برای تحقق شعار سال اظهار داشت: در راستای تحقق شعار سال اولویت این شرکت افزایش تولید محصولات کشاورزی برای کاهش تورم است و از دیگر برنامه‌های شرکت همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان برای راه‌اندازی کارخانه تولید کودهای آلی و نهاده‌های کشاورزی برای کاهش وابستگی به خارج خواهد بود.

 احمد بینا اضافه کرد: احداث کارخانه فرآوری محصولات خرما و خشک‌کن محصولات کشاورزی از دیگر برنامه‌های این شرکت برای تحقق شعار سال بوده که با تاسیس این کارخانه‌ها علاوه بر رونق کمی و کیفی تولید سبب اشتغالزایی بالایی در منطقه نیز خواهد شد.

 مدیرعامل شرکت کشت و صنعت جیرفت خاطر نشان کرد: شرکت کشت و صنعت با دارا بودن ۱۴۱۰ هکتار باغ مرکبات شامل انواع مختلف پرتقال، نارنگی، لیمو و گریپ فروت دارای بزرگترین باغ‌های مرکباتِ یکپارچه در سطح کشور است که این محصولات تماما محصولات سالم و ارکانیگ هستند.

 به گزارش فارس، شرکت کشت و صنعت جیرفت به‌عنوان قطب تولید محصولات باغی و زراعی جنوب استان کرمان ، یک‌هزار هکتار زمین تسطیح شده و آماده کشت در تملک دارد که برای کشت محصولات زراعی خارج از فصل و استراتژیک و قطع وابستگی کشور به خارج نظیر سیب زمینی و پیاز و همچنین محصولاتی نظیر گندم، جو و کلزا اختصاص می‌یابد.

متوسط تولید محصولات مذکور در اراضی شرکت قابل ملاحظه بوده و همچنین با همکاری این شرکت و بهره‌برداران رکورد تولید پیاز با ۱۲۰ تن در هکتار و سیب زمینی با ۶۵ تن در هکتار در اراضی شرکت حاصل شده است.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب





افزایش تولید در بخش کشاورزی با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان/ کارخانه تولید کودهای آلی در جنوب کرمان راه‌اندازی می‌شود

منبع: فــارس
? افزایش تولید در بخش کشاورزی با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان/ کارخانه تولید کودهای آلی در جنوب کرمان راه‌اندازی می‌شود