افزایش آگاهی‌های حقوقی مردم با اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان

حجت الاسلام حمیدی گفت: اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان به همت بسیج حقوقدانان کرمان، منجر به افزایش آگاهی‌های حقوقی و قضایی مردم می‌شود. حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در دیدار با جمعی از روحانیون و فرهیختگان استان کرمان گفت: بر همکاری فرهیختگان در پیشگیری از وقوع جرم، تاکید داریم و وضعیت آسیب‌های اجتماعی، تعداد زندانیان، […]

حجت الاسلام حمیدی گفت: اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان به همت بسیج حقوقدانان کرمان، منجر به افزایش آگاهی‌های حقوقی و قضایی مردم می‌شود.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در دیدار با جمعی از روحانیون و فرهیختگان استان کرمان گفت: بر همکاری فرهیختگان در پیشگیری از وقوع جرم، تاکید داریم و وضعیت آسیب‌های اجتماعی، تعداد زندانیان، ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی و … از موضوعاتی است که باید درباره آن‌ها با همکاری اندیشمندان و فرهیختگان برنامه ریزی کرد.

او می‌گوید: قوه قضائیه برای رسیدن به اهداف خود نیاز به همفکری، همراهی و همکاری همگان دارد و از این رو تاکید می‌شود که دستگاه قضایی هر چه بیشتر مردمی شود و در این زمینه، گام‌های خوبی در سطح استانی و ملی برداشته شده که باید توسعه یابد.

به گفته رییس کل دادگستری استان کرمان مردم باید به راحتی با مقامات قضایی ارتباط داشته باشند و این امر در افزایش توفیقات دستگاه قضایی موثر خواهد بود.

او گفت: دستگاه قضایی، ملجاء رسیدگی به تظلمات است و باید به پرونده‌های ورودی رسیدگی کند و لازم است که با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های موجود، ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی را کاهش داد.

حجت الاسلام حمیدی می‌گوید: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جرائم را مورد تاکید است. 

به گفته او باید برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه که تولید پرونده می‌کند، اقدام کنیم.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان گفت: ترویج صلح و سازش سال‌ها در دستگاه قضایی مطرح شده است و باید تلاش کرد که اختلافی پیش نیاید و اگر پیش آمد، بر مبنای صلح و سازش رفع خصومت صورت گیرد.

به گفته او افزایش دانش حقوقی، قضایی و فقهی مردم مورد تاکید است و بسیج حقوقدانان استان کرمان طرح هر مسجد یک حقوقدان را در دست اجرا دارد که منجر به افزایش آگاهی‌های حقوقی و قضایی مردم می‌شود.

حجت الاسلام حمیدی می‌گوید: استفاده از نیرو‌های نخبه از دیگر اولویت‌های دستگاه قضایی است و ضمن تاکید بر لزوم برخورد مناسب قضات با مردم تاکید می‌کنیم، هیچ گونه برخورد نامناسب با مردم توجیه پذیر نیست و از این رو باید تلاش شود که قضات و کارکنان، همواره با اخلاق نیکو با مردم برخورد کنند و بر مبنای آموزه‌های دینی و اسلامی به نحوی رفتار کنند که از مدار عدالت خارج نشوند.

فت فتو کرمان کرمان




افزایش آگاهی‌های حقوقی مردم با اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? افزایش آگاهی‌های حقوقی مردم با اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان