افراد بدون ایمان قوی، در سیاست منحرف می‌شوند/ دست بالای ایران در حوزه زنان برتر

نذیر کرمان/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه سیاستی به درد می‌خورد که زیر سایه دین باشد، گفت: افرادی که مبانی دینی قوی ندارند و سیاسی می‌شوند، در سیاست منحرف می‌شوند. حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی بعد از ظهر امروز، ۲۵ بهمن ماه در مراسم افتتاحیه دوره […]

نذیر کرمان/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه سیاستی به درد می‌خورد که زیر سایه دین باشد، گفت: افرادی که مبانی دینی قوی ندارند و سیاسی می‌شوند، در سیاست منحرف می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی بعد از ظهر امروز، ۲۵ بهمن ماه در مراسم افتتاحیه دوره تخصصی کنشگری در حوزه زنان در کرمان با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: در طول تاریخ افراط و تفریط‌هایی در جامعه زنان در دنیا رخ داده که شامل تحجرگرایی‌ها، ولنگاری و غرب زدگی است.

وی ادامه داد: در برخی جوامع نگاهشان به زنان آنقدر بالاست که زن را از واقعیت خود خارج کرده و در تاریخ داریم که از روی نسب مادری، شاهزاده تعیین می‌شد و برخی تمدن‌ها زن را تا جایگاه تقدس خاص در حد پرستش می‌شمردند.

علیدادی سلیمانی بیان کرد: از سوی دیگر برخی بسیار بی‌رحمانه با زن برخورد کرده و هیچ رابطه حقوقی در مورد زن را قبول نداشتند. زن را نه در ارث و میراث می‌دیدند و نه اینکه رابطه حقوقی از سوی او برقرار می‌شد.

امام جمعه کرمان اظهار کرد: آنها زن را در بحث‌های حقوقی از دایره انسانیت خارج کرده و معامله با زن مطلقا ممنوع بود و حق مالکیت را برای زن به رسمیت نمی‌شناختند.

وی با اشاره به اعمال بی‌رحمانه‌ترین شکنجه‌ها بر زنان در غرب افزود: جریان فمینیسم از امریکا به دلیل ظلم بی‌حد و حصری که به جامعه زنان می‌رفت، آغاز شد و بعد به کشورهای اروپایی سرایت کرد و نهضت و جهشی در جامعه زنان آغاز شد تا در مقابل بی‌عدالتی‌ها بایستند اما از سوی دیگر برای مقابله با بی‌عدالتی، آزادی بی‌حد و حصر و ترویج شکستن قید و بند در دستور کار قرار گرفت.

علیدادی سلیمانی در ادامه سخنانش اظهار کرد: در یک نگاه اعتقادی نیز جامعه زنان در یک تحجر بی‌حد و حصری قرار گرفت و ماموریت زن فقط شوهرداری، زندگی و خانه بود و به هیچ وجه نباید از خانه خارج می‌شد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: در میدان فعالیت زن دو محور متصور است که محور خانه و خانواده و اجتماع را شامل می‌شود و تحصیلات، تدریس، طبابت، کار در عرصه‌های مختلف، دستگیری دیگران، کمک به همنوع و دخالت در سرنوشت جامعه، منتخب بودن، رای دادن و … میدان فعالیت زن و مرد است.

وی با اشاره به اینکه اسلام وقتی آمد در هر دو صحنه تکلیف زن را مشخص کرد، افزود: در محیط خانه همه خطاب آیات و روایات عام است و هیچکدام اختصاصی به زن و مرد ندارد. هر دو باید مراقب فرزندان باشند و البته نقش مادر ضریب می‌خورد و تاثیر یک مادر موفق چند برابر پدر موفق است.

علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه در صحنه اجتماع، سیاست، کار، تدریس، خدمت به مردم، فعالیت فرهنگی اجتماعی و … نیز خطاب شرع، عام است، گفت: اسلام افراط و تفریط را برداشته و می‌گوید در مسئولیت‌های فردی و اجتماعی فرقی بین مرد و زن نیست و در مسئولیت‌های محیط خانه که بستر و مرکز تربیت انسان و مهم ترین دانشگاه در جامعه انسانی است، نقش زن چند برابر است.

وی با اشاره به اینکه زن، معلم عاطفه است و به لحاظ روحی از این نظر که محیط خانه گرم باشد و به دلیل خلقت زن، مسئولیت کار را دارد، بیان کرد: در نگاه دینی از هر کس به اندازه توانش مسئولیت می‌خواهند و ظرفیت و توان همه مانند هم نیست و پاسخگویی ما به خداوند نیز متفاوت خواهد بود.

امام جمعه کرمان با اشاره به جایگاه والای زن در اسلام اظهار کرد: در این جایگاه زن وقتی می‌خواهد به اجتماع ورود کند، باید یکسری حدود را رعایت کند.

وی با اشاره به اینکه به لحاظ دینی زن هم در خانه و هم در اجتماع مسئولیت دارد و هر جا دین به حکومت نزدیک شده، این مسئله پیاده شده است، گفت: جمهوری اسلامی در حوزه زنان برتر در حوزه‌های مختلف، دست خیلی بالایی دارد و زنان با استعداد و ظرفیت زیادی در کشور داریم.

علیدادی سلیمانی با اشاره به دوره کنشگری زنان بیان کرد: هدف این دوره علمی و آموزشی و بیش از این، نیاز جامعه در بحث عمل است؛ یکی از مشکلات این است که بخشی از جامعه را اول سیاسی کردیم و بعد می‌خواهیم متدین کنیم.

وی اظهار کرد: برخی افراد  مرتکب تخریب و خلاف شرع می‌شوند و از آن به عنوان مصالح انقلاب یاد می‌کنند که اصلا اینگونه نیست.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: افرادی که مبانی دینی قوی ندارند و سیاسی می‌شوند، در سیاست منحرف می‌شوند.

وی تاکید کرد: بایستی این دوره منتج به کار عملی شود که شدیدا در استان به این مسئله نیازمندیم.

به گزارش نذیر کرمان، نخستین دوره کنشگری در حوزه زنان با محوریت آموزش و تربیت مربی با همکاری دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری و کارگروه بانوان تمدن ساز دفتر نماینده ولی فقیه در کرمان در حال برگزاری است.

انتهای پیام




افراد بدون ایمان قوی، در سیاست منحرف می‌شوند/ دست بالای ایران در حوزه زنان برتر

منبع: ایـسنا
? افراد بدون ایمان قوی، در سیاست منحرف می‌شوند/ دست بالای ایران در حوزه زنان برتر