افتتاح ۵ اتاق درس تربیت بدنی خاص دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در استان کرمان

نذیر کرمان/کرمان به مناسبت هفته ورزش و تربیت بدنی، آیین افتتاح پنج اتاق درس تربیت بدنی و یک پایگاه تندرستی خاص دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در استان کرمان و همزمان با سراسر کشور برگزار شد. این پنج اتاق درس تربیت بدنی و یک پایگاه تندرستی خاص دانش آموزان با نیازهای ویژه در شهرستان های کرمان، […]

نذیر کرمان/کرمان به مناسبت هفته ورزش و تربیت بدنی، آیین افتتاح پنج اتاق درس تربیت بدنی و یک پایگاه تندرستی خاص دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در استان کرمان و همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

این پنج اتاق درس تربیت بدنی و یک پایگاه تندرستی خاص دانش آموزان با نیازهای ویژه در شهرستان های کرمان، رفسنجان، سیرجان و نرماشیر به بهره‌برداری رسید.

این مراسم در شهر کرمان با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش و رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان در مرکز آموزشی والعصر با بهره‌برداری از اتاق درس تربیت بدنی و پایگاه تندرستی به مساحت ۱۰۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال با هدف فراگیر کردن فعالیت و افزایش تحرک بین دانش آموزان دارای نیاز ویژه و نیز ارتقاء نشاط و شادابی بین آنان برگزار شد.

بنابراین گزارش، همچنین طی مراسمی با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان زمین چمن مصنوعی هنرستان فنی و حرفه‌ای و کار دانش شهید شیرودی آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان در پنجمین روز از هفته ورزش و تربیت بدنی افتتاح شد.

محسن منوچهری نژاد معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان در آیین افتتاح این زمین چمن مصنوعی گفت: طرح شهید سلیمانی (نهضت ایجاد فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای) در حال اجرا است تا زیرساخت‌های ورزشی در مناطق کم برخوردار برای دانش آموزان فراهم آید.

وی افزود: چاقی و اضافه وزن دانش آموزان در دوران کرونا و کمبود فضاهای ورزشی به عنوان یک معضل در آموزش و پرورش مطرح است، در همین راستا تلاش می‌کنیم سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزان ارتقا پیدا کند.

منوچهری نژاد بیان کرد: فعالیت ابتدایی قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی از حوزه ورزش دانش‌آموزی آغاز شده که امروزه در میادین بین‌المللی و جهانی خوش می‌درخشند و دولت انقلابی با اجرای طرح شهید سلیمانی جرقه امید و نشاط را در بین دانش‌آموزان به وجود آورده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه این طرح، تحولی در بخش فضاهای ورزشی استان ایجاد می‌کند، تصریح کرد: بهینه‌سازی فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای به منظور افزایش میزان تحرک بدنی دانش آموزان، اصلاح ساختار قامتی، افزایش شادی و نشاط و تربیت و تحویل نسلی سالم و با نشاط به جامعه از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

منوچهری نژاد تأمین و آماده‌سازی فضاهای درون مدرسه‌ای را مقدمه‌ای برای فراهم کردن زمینه لازم برای تعلیم و تربیت زیستی و بدنی دانست و افزود: میانگین سرانه فضاهای ورزشی دانش‌آموزان استان کرمان نسبت سال گذشته بیش از ۴۱ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام




افتتاح ۵ اتاق درس تربیت بدنی خاص دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در استان کرمان

منبع: ایـسنا
? افتتاح ۵ اتاق درس تربیت بدنی خاص دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در استان کرمان