افتتاح مجتمع آموزشی ۴۰ کلاسه حیات طیبه کرمان

مجتمع آموزشی ۴۰ کلاسه حیات طیبه کرمان که باکمک اتاق بازرگانی استان کرمان ساخته شده، با حضور وزیر آموزش وپرورش افتتاح شد. به گزارش فت فتو از کرمان، یکی از بزرگترین پروژه‌های وزارت آموزش و پرورش عصر امروز با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، محمد مهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، […]

مجتمع آموزشی ۴۰ کلاسه حیات طیبه کرمان که باکمک اتاق بازرگانی استان کرمان ساخته شده، با حضور وزیر آموزش وپرورش افتتاح شد.

به گزارش فت فتو از کرمان، یکی از بزرگترین پروژه‌های وزارت آموزش و پرورش عصر امروز با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، محمد مهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، طبیب زاده رئیس اتاق بازرگانی استان و خیر مدرسه ساز، سید محمد واعظی نژاد مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان و دکتر رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان افتتاح و به بهره برداری رسید.

مهرالله رخشانی مهر در آیین افتتاح این پروژه آموزشی گفت: مجتمع آموزشی حیات طیبه شهر کرمان یکی از بزرگترین پروژه‌های نوسازی مدارس در جنوب شرق کشور است که این پروژه با زیربنای ۱۵ هزار متر مربع با تعداد ۴۰ کلاس درس دارای سالن ورزشی، زمین‌چمن‌مصنوعی، آمفی تئاتر، کارگاه و آزمایشگاه نیز می‌باشد.

او گفت: در سند تحول بنیادین عنوان شده است که مدرسه کانون تربیتی محله و تجلی بخش حیات طیبه است؛ بنابراین در طراحی و ساخت این مجتمع آموزشی مدرسه به عنوان محیط دوست داشتنی و شوق انگیز برای دانش آموزان تلقی شده و زمینه ارائه خدمات موثر در آن پیش بینی شده است.

به گفته معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، افزایش سرانه فضای فیزیکی دانش آموزان در فضا‌های آموزشی، تربیتی و ورزشی براساس برنامه درسی ملی و منطبق با استاندارد‌های جهانی در راستای پاسخگویی به ساحت‌های مختلف آموزشی، تربیتی و ورزشی و دستیابی به ابعاد مناسب و با تاکید بر توسعه مجتمع‌های آموزشی و تربیتی با توجه به اقتضائات اقتصاد آموزش و پرورش از اولویت‌های نوسازی مدارس کشور می‌باشد.

محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور و عضو کمیسون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به محرومیت‌های مناطق جنوب و شرق استان طی سال‌های گذشته مرکز استان مغفول واقع شده و از کمبود فضای آموزشی استاندارد و مقاوم بی بهره مانده برای همین تعداد زیادی پروژه دولتی و خیری در شهر کرمان فعال هستند با افتتاح و بهره برداری از این مجتمع آموزشی بخش زیادی از عقب افتادگی فضای اموزشی شهر کرمان جبران می‌شود.

زاهدی همچنین با اشاره به ساخت پروژه‌های فاخر و بزرگی دیگری در شهر کرمان گفت: هنرستان شهید مغفوری با ۱۸ کلاس درس و ۲ پروژه ۳۶ کلاسه به نام شهید سلیمانی و شهید پور جعفری در شهرک شهرداری و شهرک مطهری شهر کرمان از جمله پروژه‌های در دست اجرای شهر کرمان می‌با‌شد.

سید محمد واعظی نژاد مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در حاشیه افتتاح این پروژه گفت: جهت گیری وزارت آموزش و پرورش به سمت ساخت مجتمع‌های آموزشی است که از آن‌ها تحت عنوان حیات طیبه نام برده می‌شود، این مجتمع‌های آموزشی، دانش‌آموزان پیش‌دبستانی تا آخر متوسطه دوم را شامل می‌شود.

واعظی نژاد با اشاره به اینکه این مجتمع آموزشی بازیربنای کل ۱۲ هزار و ۷۰۰ متر مربع ساخته شده است، گفت: این پروژه به گونه‌ای طراحی و ساخته شده که هر مطقع تحصیلی ۱۰ کلاس درس دارد که مجموعا ۴۰ کلاس درس می‌شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان از  طبیب زاده رئیس اتاق بازرگانی استان قدردانی کرد و گفت: اتاق بازرگانی استان در ادامه پویش کرمان دانا با مشارکت در ساخت این مجتمع آموزشی سهم بسزایی در احداث این پروژه عظیم را داشته اند.

رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان‌کرمان در خصوص این پروژه گفت: کاربری‌های آموزشی در مقاطع ابتدایی (دوره اول و دوم) و دبیرستان (دوره اول و دوم) در این پروژه پیش بینی شده است.

رضایی گفت: سالن اجتماعات با مساحت ۳۹۱ مترمربع، سالن ورزشی با مساحت یک هزار و ۱۴۵ متر مربع، نمازخانه با مساحت ۲۸۴ متر مربع، اتاق جلسات با مساحت ۹۱ متر مربع، آزمایشگاه فیزیک با مساحت ۸۵ متر مربع، آزمایشگاه شیمی با مساحت ۹۲ متر مربع، آزمایشگاه زیست شناسی با مساحت ۹۵ متر مربع، مرکز کامپیوتر با مساحت ۹۱ متر مربع، کتابخانه با مساحت ۳۱۵ مترمربع و سه باب کارگاه با مجموع مساحت ۲۸۵ مترمربع از فضا‌های لازم و کاربردی این مجتمع آموزشی می‌باشد.

انتهای پیام/ح




افتتاح مجتمع آموزشی ۴۰ کلاسه حیات طیبه کرمان

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? افتتاح مجتمع آموزشی ۴۰ کلاسه حیات طیبه کرمان