افتتاحیه جشنواره جابربن حیان در ماهان

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش ماهان ازآغاز جشنواره پروژه‌های علمی، پژوهشی جابربن حیان خبر داد. به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی فت فتو مجتبی افشاری‌پور معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش ماهان، گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش، تعمیق و تثبیت فرآیندهای یادهی و یادگیری در بین دانش آموزان دوره ابتدایی را از اهداف برپایی این جشنواره عنوان […]

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش ماهان ازآغاز جشنواره پروژه‌های علمی، پژوهشی جابربن حیان خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی فت فتو مجتبی افشاری‌پور معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش ماهان، گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش، تعمیق و تثبیت فرآیندهای یادهی و یادگیری در بین دانش آموزان دوره ابتدایی را از اهداف برپایی این جشنواره عنوان کرد و افزود: این جشنواره شامل فعالیت‌های هنری، ادبی، مهارت‌های زندگی، بازی و یادگیری، طراحی، نقاشی، کاردستی خلاق و مهارت‌های فناوری دیجیتال است.

مجتبی افشاری‌پور با بیان اینکه بالغ بر ۵ هزار طرح دانش آموزان ارائه دادند گفت: قسمتی از طرح‌ها امروز به نمایش گذاشته شده است تا شاهد شکوفایی هرچه بیشتر دانش آموزان در ماهان باشیم.

پوران ذائقه شناس دبیر جشنواره طرح جابر و فرصت‌های متنوع یادگیری منطقه ماهان اظهار کرد: این رقابت بین ۳۲ مدرسه مقطع ابتدایی شامل ۲۴ مدرسه دولتی و ۸ مدرسه غیر انتفاعی و حدود ۴۵۰۰ دانش آموز برگزار شد. 

وی با بیان اینکه  طرح جابر و فرصت‌های متنوع یادگیری که از مهم‌ترین طرح‌های رقابتی در مقطع ابتدایی می‌باشد، گفت: در بین ۴۰۰۰ دانش آموز که حدود ۵۰۰۰ طرح در دوبخش علمی و هنری ادبی با هم رقابت داشتند، بهترین آنها بعد از شرکت در نمایشگاه‌های مدرسه‌ای به نمایشگاه منطقه‌ای راه یافتند.

ذائقه شناس در ادامه گفت: در بخش علمی در قالب ۶ طرح طبقه‌بندی، مدل، نمایش، تحقیق، آزمایش ، طراحی و ساخت که حدود ۵۰۰ طرح بود، رقابت کردند و ما بقی در قسمت هنری ادبی از هنرهای دستی و تجسمی تا موسیقی و سازه‌های محلی و زورخانه‌ای، صنایع دستی، پته دوزی، فرش بافی، تابلو بافی، نقاشی‌های برجسته سیاه قلم و در قسمت ادبی شعرخوانی پرده‌خوانی، داستان نویسی و با تلفیق هنر دروس علوم و ریاضی شرکت کردند.

انتهای خبر/ تاج الدینی
 




افتتاحیه جشنواره جابربن حیان در ماهان

منبع:آرمـان
? افتتاحیه جشنواره جابربن حیان در ماهان