اغتشاشات بستری برای اقدامات تروریستی است

فت فتو/کرمان امام جمعه رفسنجان گفت: اغتشاشات هم ظلم به علم و دانش است هم ضربه زدن به کسب و کار مردم هم تهدید جان و امنیت مردم و هم فراهم کردن بستری برای اقدامات تروریستی است حجت‌الاسلام اصغر عسکری در خطبه‌های نماز جمعه امروز رفسنجان حمله تروریستی به حرم مطهر احمدبن موسی(ع) و شهادت […]

فت فتو/کرمان امام جمعه رفسنجان گفت: اغتشاشات هم ظلم به علم و دانش است هم ضربه زدن به کسب و کار مردم هم تهدید جان و امنیت مردم و هم فراهم کردن بستری برای اقدامات تروریستی است

حجت‌الاسلام اصغر عسکری در خطبه‌های نماز جمعه امروز رفسنجان حمله تروریستی به حرم مطهر احمدبن موسی(ع) و شهادت ۱۵ نفر از زائران و نمازگزاران و مجروح شدن تعدادی از هموطنان‌مان را محکوم و اظهار کرد: ریشه این ناهنجاری‌هایی که از سوی دشمنان داخلی و خارجی طراحی شده و به‌دست برخی عوامل داخلی و خارجی رقم می‌خورد و عصبانیت دشمن از شکست‌های پی‌درپی از ایران از پیروزی انقلاب تاکنون است.

وی ادامه داد: دشمن در فتنه‌ها و آشوب‌هایی که ایجاد کردند شکست خوردند و می‌بیند انقلاب مسیر خود را با سرعت پیش می‌برد و علی‌رغم تحریم‌ها در مسائل پزشکی، هسته‌ای، هوافضا و سایر زمینه‌های علمی زبان‌زد است و چاره‌ای جز اینکه پیشران‌های این نهضت و جریان را مشغول کند، ندارد.

عسکری با بیان اینکه باید متوجه باشیم دشمن در صدد توقف و کندکردن پیشرفت‌های علمی در کشور است، تصریح کرد: دشمن با تحریک دانشجویان و دانش‌آموزان توطئه‌های خود را عملیاتی می‌کند چرا که پیشران‌های نهضت‌های علمی و صنعتی دانشجویان و دانش‌آموزان هستند و دشمن حساب‌شده در این زمینه ورود می‌کند و توطئه و آشوب را گذاشتند همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها که علم و دانش تعطیل شود.

امام جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: هدف دشمن در مراکز علمی دانشگاهی، حوزوی و جامعه ایجاد اختلاف و ایجاد رعب و وحشت دردل مردم است گرچه ملت انقلابی ایران نمی‌گذارند دشمنان هیچ غلطی بکنند.

عسکری تأکید کرد: این اغتشاشات هم ظلم به علم و دانش است هم ضربه زدن به کسب و کار مردم هم تهدید جان و امنیت مردم و هم فراهم کردن بستری برای اقدامات تروریستی است. امروز از هر حلقومی که ندای تفرقه به جامعه نوا شد و هر فردی که در صدد ایجاد اختلاف بین مردم آمد چه دانشگاهی باشد، چه حوزوی، چه در مسجد باشد یا از آمریکا و کاخ سفید باشد همه همنوا با هم هستند.

وی گفت: اگر از روز اول با سران و فرماندهان این اغتشاشات برخورد جدی صورت می‌گرفت ما امروز شاهد این جانیات نبودیم و جرات نمی‌کردند کار را به اینجا بکشانند و امروز شاهد حمله تروریستی به حرم شاهچراغ نبودیم.

خطیب جمعه رفسنجان ادامه داد: ممکن است در حرم شاهچراغ انگشت اتهام به سوی داعش اشاره شود اما پرسش اینجاست که آیا این آشوبگران اخیر کدام از درنده خویی‌های وحشیانه داعش کمتر گذاشتند. این‌هایی که با چاقو به جان نیروی انتظامی می‌افتند به خانم چادری حمله می‌کنند، وحشی‌گری این آدم‌ها از داعشی‌ها هم بدتر است.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به اینکه وظیفه مردم حضور در صحنه و پرهیز از اقدامات خودسرانه است، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مرزبانی و امنیتی به وظایف خود در کنترل مرزها به‌خوبی عمل کنند.

عسکری همچنین گفت: مسئولان فرهنگی شهرستان در خصوص جهاد تبیین بیشتر کار کنند که این کم‌کاری‌ها به ضرر جامعه است.

انتهای پیام




اغتشاشات بستری برای اقدامات تروریستی است

منبع: ایـسنا
? اغتشاشات بستری برای اقدامات تروریستی است