اعتکاف به یک جریان قدرتمند تبدیل شده است

نذیر کرمان/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: اعتکاف سال به سال منظم‌تر و با برنامه‌تر می‌شود و امروز تبدیل به یک جریان قدرتمند شده و رشد قابل توجهی پیدا کرده است. حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی امروز اول بهمن ماه در نشست با مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان درباره آخرین […]

نذیر کرمان/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: اعتکاف سال به سال منظم‌تر و با برنامه‌تر می‌شود و امروز تبدیل به یک جریان قدرتمند شده و رشد قابل توجهی پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی امروز اول بهمن ماه در نشست با مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان درباره آخرین اقدامات انجام شده در خصوص مراسم معنوی اعتکاف بر توجه به عبادات فردی معتکفان تاکید کرد و افزود: گاهی حجم برنامه‌های جمعی در اعتکاف آنقدر زیاد است که عبادات فردی نادیده گرفته می‌شود لذا برای این برنامه باید سهمی دیده شود.

وی بر لزوم تدارک محتوای غنی برای اعتکاف تاکید کرد و گفت: این امر نباید سلیقه‌ای باشد بلکه سازمان تبلیغات باید بر آن نظارت جدی داشته باشد. همچنین ذائقه اقلیم‌ها و نوع مخاطب در محتوای پیشنهادی باید مورد توجه قرار بگیرد.

علیدادی سلیمانی بیان کرد: اعتکاف سال به سال منظم‌تر و با برنامه‌تر می‌شود و امروز تبدیل به یک جریان قدرتمند شده و رشد قابل توجهی پیدا کرده اما در ارزیابی‌ها باید ضعف‌های اعتکاف برای جبران آن در آینده نیز دیده شود.

امام جمعه کرمان بر تدارک برنامه‌هایی برای بصیرت و بینش سیاسی معتکفان نسبت به جریانات جاری دنیا با پرهیز از نگاه‌های جناحی و حزبی داخلی تاکید کرد.

همچنین حجت‌الاسلام سعید شهابی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان در این نشست با اشاره به افزایش آمار معتکفان در استان کرمان به ویژه جوانان نسبت به سال گذشته، افزود: محتواهای مفیدی برای معتکفان در ۳۶۲ مسجد در سراسر استان تدارک دیده شده است.

وی ۳۵ مسجد را مختص شهر کرمان اعلام کرد و از افزودن ۱۰ مسجد به مساجد برگزار کننده اعتکاف نسبت به سال گذشته هم خبر داد و به اعزام بیش از ۳۰۰ مبلغ و چهار مبلغ بین‌الملل به مراسم اعتکاف اشاره کرد.

شهابی گفت: شهرستان و مراسم اعتکاف برتر پس از ارزیابی بر اساس مولفه‌های اعلام شده، به صورت استانی تقدیر می‌شوند.

وی اظهار کرد: از ظرفیت خیرین نیز استفاده کردیم و تلاش شده کسی بخاطر هزینه‌ از شرکت در مراسم اعتکاف باز نماند.

انتهای پیام




اعتکاف به یک جریان قدرتمند تبدیل شده است

منبع: ایـسنا
? اعتکاف به یک جریان قدرتمند تبدیل شده است