اعتقادات معنوی به نسل ما نشاط می‌دهد

خطیب موقت کرمان گفت: نسلی که ممکن است باسواد باشد اما چون اعتقادات دینی‌اش کم‌رنگ است امید و نشاط لازم را ندارد؛ چیزی که به نسل ما نشاط می‌دهد، اعتقادات معنوی ما است. به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ حجت‌الاسلام علی توکلی خطیب موقت کرمان در خطبه اول نمازجمعه امروز پس‌ از سفارش […]

خطیب موقت کرمان گفت: نسلی که ممکن است باسواد باشد اما چون اعتقادات دینی‌اش کم‌رنگ است امید و نشاط لازم را ندارد؛ چیزی که به نسل ما نشاط می‌دهد، اعتقادات معنوی ما است.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ حجت‌الاسلام علی توکلی خطیب موقت کرمان در خطبه اول نمازجمعه امروز پس‌ از سفارش به تقوای الهی گفت: تقوا ناشی از باورها، اعتقادات و آموزه‌های دینی است؛ هر چه ارتباط ما با آموزه‌های دینی بیشتر باشد، تقوای ما درخشندگی بیشتری خواهد داشت.

وی بیان کرد: یکی از سرشاخه‌های تقوا تربیت نسل و فرزند است اگر در تربیت فرزند به دین، قرآن و سفارش اهل بیت علیهم‌السلام توجه کنیم خروجی خوبی از جهت نسل خواهیم داشت.

خطیب موقت کرمان ادامه داد: نسلی که ممکن است باسواد باشد اما چون اعتقادات دینی‌اش کم‌رنگ است امید و نشاط لازم را ندارد؛ چیزی که به نسل ما نشاط می‌دهد، اعتقادات معنوی ما است.

حجت‌الاسلام توکلی تصریح کرد: اگر از درون خود را بر طبق آموزه‌های دینی تربیت کنیم به همان‌ها عمل خواهیم کرد و می‌توانیم برای بچه‌ها الگو شویم؛ بچه‌ها به اندازه‌ای که از طریق چشم و دیده‌ها تربیت می‌شوند از طریق گوش و شنیده ها تربیت نمی‌شوند‌.

خطیب موقت کرمان عنوان کرد: بچه‌ها باید به والدین دلبسته باشند، اما وابسته نباشند؛ شهدا در عین دلبستگی وابسته نبودند و به میدان نبرد رفتند.

وی مطرح کرد: برخی والدین تنها به فکر نیاز‌های مادی فرزندان هستند و به فکر نیازهای اعتقادی و معنوی نیستند؛ والدین باید راهکارهای تربیت فرزند را یا یاد بگیرند و یا از مشاورین سوال کنند.

حجت‌‌الاسلام توکلی با اشاره به این‌که فرزندان باید گاهی سختی بکشند، خاطرنشان کرد: هر چه تقوا بیش‌تر باشد فرزندان بهتری خواهیم داشت.

انتهای خبر/م




اعتقادات معنوی به نسل ما نشاط می‌دهد

منبع:آرمـان
? اعتقادات معنوی به نسل ما نشاط می‌دهد