اعتبار ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی برای انتقال و تصفیه آب شرب جیرفت و عنبرآباد

استاندار کرمان گفت: ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان، هزینه ساخت و بهره‌برداری از پروژه انتقال و تصفیه آب شرب جیرفت و عنبرآباد است. به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی «نذیر کرمان» از جیرفت؛ صبح امروز محمدمهدی فداکار در بازدید از پروژه انتقال آب، از سد جیرفت برای تامین آب شرب جیرفت و عنبرآباد در منطقه […]

استاندار کرمان گفت: ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان، هزینه ساخت و بهره‌برداری از پروژه انتقال و تصفیه آب شرب جیرفت و عنبرآباد است.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی «نذیر کرمان» از جیرفت؛ صبح امروز محمدمهدی فداکار در بازدید از پروژه انتقال آب، از سد جیرفت برای تامین آب شرب جیرفت و عنبرآباد در منطقه نراب، گفت: پس از تکمیل پروژه آب‌رسانی به شهرهای جیرفت و عنبرآباد، از سد مخزنی جیرفت، نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر از این پروژه، منتفع خواهند شد.

 
استاندار کرمان با اشاره به سه ماه بودن شروع این پروژه، افزود: تاکنون حدود یک کیلومتر لوله‌گذاری انجام شده و درحال آماده‌سازی لوله‌گذاری مابقی پروژه هستیم.
 
فداکار مکان ساخت مخزن تعادلی را در منطقه نراب، اعلام کرد و گفت: به دلیل وجود سطح شیب‌دار مناسب به سمت شهر جیرفت، نیاز به ساخت ایستگاه پمپاژ آب نیست که هزینه نهایی پروژه را کاهش می‌دهد.
 
وی محل تامین اعتبار پروژه را بودجه دولتی اعلام کرد و افزود: باتوجه به زمان‌بَر بودن تامین اعتبار دولتی و لزوم سرعت بخشیدن به اجرای پروژه، جهت تامین آب شرب پایدار برای مردم، پیگیری برای کمک از سایر منابع مانند معادن موجود در منطقه، نیز در دستور کار است.
 
استاندار کرمان در خصوص هزینه‌های پروژه، گفت: ۸۳۵ میلیارد تومان، قرارداد خط انتقال آب از سد به جیرفت است، اعتبار مورد نیاز خط انتقال آب، در مدت چهار سال، یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده که مجموع اعتبار مورد نیاز خط انتقال آب و هزینه مورد نیاز ساخت و تکمیل تصفیه‌خانه آب، قریب به ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است.
 
محمدمهدی فداکار هزینه سالیانه مورد نیاز این پروژه را ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون ۷۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده که ۴۵ میلیارد تومان تخصیص یافته است.
 
انتهای خبر/ فاریابی




اعتبار ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی برای انتقال و تصفیه آب شرب جیرفت و عنبرآباد

منبع:آرمـان
? اعتبار ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی برای انتقال و تصفیه آب شرب جیرفت و عنبرآباد