اعتبار راه‌اندازی ایستگاه پایش کیفیت هوا در جیرفت تامین شد

جیرفت – فت فتو – رئیس اداره حفاظت محیط زیست جیرفت از راه‌اندازی ایستگاه پایش کیفیت هوا در این شهرستان طی آینده نزدیک خبر داد و گفت: اعتبار خرید و نصب این ایستگاه جذب و تامین شد. به گزارش فت فتو، مطهره قریشی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران از جمله اهداف راه‌اندازی ایستگاه پایش کیفیت […]

جیرفت – فت فتو – رئیس اداره حفاظت محیط زیست جیرفت از راه‌اندازی ایستگاه پایش کیفیت هوا در این شهرستان طی آینده نزدیک خبر داد و گفت: اعتبار خرید و نصب این ایستگاه جذب و تامین شد.

به گزارش فت فتو، مطهره قریشی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران از جمله اهداف راه‌اندازی ایستگاه پایش کیفیت هوا را رصد میزان آلایندگی شامل گازها و ذرات محیطی در کانون های آلایندگی، تهیه نقشه پراکنش آن و بهره‌مندی در حوزه اثرات متقابل بر سلامت جامعه، انجام مطالعات دانشگاهی و علمی، تحلیل داده ها و در صورت لزوم تعطیلی موردی با هماهنگی نهادهای مربوطه اعلام کرد.

وی با بیان اینکه کیفیت هوا، زندگی و تنفس انسان را تحت تاثیر قرار می دهد گفت: همان طور که وضعیت آب و هوا روز به روز و حتی ساعت به ساعت تغییر می کند لذا کیفیت هوا نیز می تواند متغیر باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست جیرفت افزود: شاخص کیفیت هوا مردم را از کیفیت هوا  اعم از پاک بودن یا آلوده بودن آن آگاه می سازد و اثرات سلامتی مرتبط با آن را ارائه می کند.

جیرفت از شهرستان های بزرگ و مهم جنوب کرمان به شمار می رود و در فاصله ۲۳۸ کیلومتری مرکز استان کرمان قرار دارد.




اعتبار راه‌اندازی ایستگاه پایش کیفیت هوا در جیرفت تامین شد

منبع:ایرنـا
? اعتبار راه‌اندازی ایستگاه پایش کیفیت هوا در جیرفت تامین شد