اطلس «اوان کودکی» توسط آموزش و پرورش استان کرمان تهیه می شود

کرمان- مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تهیه اطلس اوان کودکی در دستور کار آموزش و پرورش استان کرمان است. به گزارش نذیر کرمان، رضا رضایی شامگاه شنبه در دهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان در سال ۱۴۰۲ بیان کرد: از اهداف اجرای طرح تهیه اطلس اوان کودکی می توان به مدیریت […]

کرمان- مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تهیه اطلس اوان کودکی در دستور کار آموزش و پرورش استان کرمان است.

به گزارش نذیر کرمان، رضا رضایی شامگاه شنبه در دهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان در سال ۱۴۰۲ بیان کرد: از اهداف اجرای طرح تهیه اطلس اوان کودکی می توان به مدیریت و تنظیم فرآیندهای سیاست گذاری و تدوین برنامه‌های استانی اشاره کرد.

وی افزود: این طرح با استفاده از ظرفیت‌های بین بخشی و فرابخشی با رویکرد هم افزایی، هم نگاری و توسعه مشارکت بین بخشی اجرا می شود.

رضایی طراحی و اجرای برنامه‌ها، شناسایی ظرفیت‌ها و هماهنگی با ارگان‌های موثر و بخش‌های فعال در حوزه تربیت اوان کودکی و دعوت از متخصصان، صاحب نظران، نهادهای مطلع و مسئول در حوزه این گروه سنی را از دیگر اهداف طرح اطلس اوان کودکی استان کرمان برشمرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: همچنین برگزاری ویژه برنامه‌های جذاب و متنوع برای کودکان و خانواده های آنها در مناطق و مکان‌های لازم التوجه، بهره‌برداری و حمایت از اقدامات و محصولات تربیت اوان کودکی در بستر خانواده و دیگر اجزای زیست بوم کودکی در قالب این اطلس تعریف می شود.

وی ایجاد فرصت برابر برای همه کودکان جهت استفاده از برنامه‌ها و رویدادهای مرتبط با تربیت اوان کودکی را از دیگر اهداف طرح اطلس اوان کودکی اعلام کرد.

رضایی همچنین برنامه‌ریزی برای فعال سازی پایگاه‌های اطلاع رسانی و تبلیغات جهت هم افزایی و هم نگاری بیشتر بین بخشی و فرابخشی در سطح استان را جزء اهداف اجرای طرح تهیه اطلس اوان کودکی استان کرمان دانست.

وی با اشاره به محورهای عام فعالیت طرح اطلس اوان کودکی، افزود: شناسایی نیازهای استان با توجه به اطلس استانی و ایجاد فضاهای مختلف برای رفع این نیازها مانند بوستان، اردوگاه، موزه و … ویژه اوان کودکی از جمله این محورها محسوب می شوند.

رضایی ادامه داد: به علاوه تجهیز کودکستان‌های مناطق لازم التوجه و حمایت از کودکان نوآموز مناطق حاشیه شهر، روستایی و مناطق، تاسیس صندوق استانی حمایت از فعالان حوزه زیست بوم اوان کودکی از دیگر محورهای این طرح به شمار می روند.

وی همچنین برگزاری پویش‌های مسئله محور و اثربخش مرتبط با موضوعات تربیت اوان کودکی و خانواده، ایجاد پویش انسجام بخشی به فعالان تربیت اوان کودکی و خانواده با محوریت مردمی‌ساز را از دیگر محورهای عام فعالیت های اطلس اوان کودکی عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تشکیل پویش‌ها و جلسات مستمر هم‌اندیشی و هم افزایی عمومی و تخصصی دستگاه‌ها در سطح استانی و منطقه‌ای ویژه تربیت اوان کودکی، افزایش توجه خانواده‌ها به تربیت، تعالی و رشد همه جانبه کودکان زیر شش سال در قالب طرح اطلس اوان کودکی استان کرمان گنجانده شده است.

رضایی به برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای جذاب فرهنگی – تربیتی اوان کودکی نیز اشاره و تاکید کرد: این اقدامات با هدف امکان دسترسی و استفاده کودکان و خانواده آنان از ظرفیت‌های فرهنگی، تفریحی، ورزشی تعریف شده است.

وی به اجرای جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های تخصصی مرتبط با اوان کودکی و خانواده آنان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: راه‌اندازی خانه اوان کودکی به عنوان محفل فعالان و دغدغه‌مندان حوزه کودک، نشست‌های تخصصی و اندیشه ورزی با فعالان، هنرمندان و تولید کنندگان محصولات ویژه و حل مسائل آنان و…نیز از دیگر برنامه های پیش بینی شده در طرح اطلس اوان کودکی است.

کد خبر ۵۹۶۲۴۰۹




اطلس «اوان کودکی» توسط آموزش و پرورش استان کرمان تهیه می شود

منبع: مــهر
? اطلس «اوان کودکی» توسط آموزش و پرورش استان کرمان تهیه می شود