اطلاع رسانی دقیق، شفاف و به موقع در بحران‌ها، امنیت روانی جامعه را تضمین می‌کند

نذیر کرمان/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: اطلاع رسانی دقیق، شفاف و به موقع در شرایط خاص و بحرانی نقش مهم و برجسته ای در تامین امنیت روانی جامعه و پیشگیری از مطرح شدن شایعات دارد. حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی ۲۸ دی ماه در جلسه شورای اطلاع رسانی دستگاه قضایی استان کرمان اظهار […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: اطلاع رسانی دقیق، شفاف و به موقع در شرایط خاص و بحرانی نقش مهم و برجسته ای در تامین امنیت روانی جامعه و پیشگیری از مطرح شدن شایعات دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی ۲۸ دی ماه در جلسه شورای اطلاع رسانی دستگاه قضایی استان کرمان اظهار کرد: در جنایت تروریستی گلزار شهدای کرمان دادستانی مرکز استان اعم از شخص دادستان، معاونین و بازپرسان و همچنین مدیران و کارکنان اداره کل پزشکی قانونی به صورت ۲۴ ساعته در جهت شناسایی هویت پیکرهای شهدا تلاش کردند و در کوتاه ترین زمان ممکن هویت شهدا شناسایی و جواز دفن آنان صادر شد که جای تقدیر و قدردانی دارد.

حجت الاسلام حمیدی اعلام کرد: پرونده جنایتکاران این حادثه تروریستی به صورت ویژه و خارج از نوبت در دادستانی مرکز استان کرمان در حال رسیدگی است و نتایج تحقیقات در مراحل مختلف پرونده از طریق مرکز رسانه قوه قضاییه به اطلاع مردم شریف خواهد رسید.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در این جلسه از اقدامات ارزشمند مدیریت رسانه و روابط عمومی دادگستری استان کرمان در زمینه اطلاع رسانی فعالیت های دستگاه قضایی استان تقدیر و تشکر کرد و گفت: برای اولین بار پس از سفر استانی ریاست قوه قضاییه به استان کرمان طی الواحی از سوی قوه قضاییه از پوشش رسانه ای شایسته برنامه های سفر شورای عالی قضایی کشور به کرمان توسط روابط عمومی دادگستری کرمان تقدیر و قدردانی شد.

وی بیان کرد: هدف از دستورالعمل اطلاع رسانی و ارتباطات رسانه ‏ای قوه قضاییه هماهنگی و تمرکز در سیاست‌ها، انسجام در برنامه‌های کلان اطلاع‌رسانی قوه‌ قضاییه، ارتقاء فرهنگ حقوقی قضایی، گسترش دسترسی جامعه به عدالت قضایی، اطلاع رسانی شفاف سیاست‏ها، برنامه ها و عملکرد قوه قضاییه در اجرای برنامه های توسعه قضایی است.

این مقام ارشد قضایی در استان کرمان اظهار کرد: شورای اطلاع‌رسانی دستگاه قضایی استان کرمان با عضویت اعضای شورای قضایی استان به منظور هماهنگی و انسجام‌بخشی به اطلاع‌رسانی قضایی در دادگستری استان کرمان برگزار می شود.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان بر برگزاری جلسات مستمر و منظم  کمیته دائمی اطلاع رسانی استان  تحت نظارت شورای قضایی و اطلاع رسانی دستگاه قضایی استان تاکید کرد و افزود: به ویژه در شرایط خاص و بحرانی ضرورت تشکیل این جلسات بیشتر است .

رئیس شورای اطلاع رسانی دستگاه قضایی استان کرمان عنوان کرد: در خصوص جنایت تروریستی که در گلزار شهدای کرمان رخ داد، اگر دستگاه قضایی در تحقیقات خود و گروه های تحقیق اعزامی از نهادهای ملی زیربط به این جمع بندی برسد که قصوری رخ داده است قطعا با متخلفان برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام




اطلاع رسانی دقیق، شفاف و به موقع در بحران‌ها، امنیت روانی جامعه را تضمین می‌کند

منبع: ایـسنا
? اطلاع رسانی دقیق، شفاف و به موقع در بحران‌ها، امنیت روانی جامعه را تضمین می‌کند