اصلا بحث انتقال جشنواره موسیقی نواحی مطرح نیست

فت فتو ـ گروه فرهنگ‌وهنر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه آبان‌ماه به دلیل سرمای هوا زمان مناسبی برای برگزاری جشنواره موسیقی نواحی نیست و تقاضا کردیم که زمان دیگری برای آن انتخاب شود،توضیحاتی داد که نشان می‌دهد امسال این جشنواره برگزار نمی‌شود و احتمالا اردیبهشت‌ماه سال آینده این رویداد برگزار […]

فت فتو ـ گروه فرهنگ‌وهنر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه آبان‌ماه به دلیل سرمای هوا زمان مناسبی برای برگزاری جشنواره موسیقی نواحی نیست و تقاضا کردیم که زمان دیگری برای آن انتخاب شود،توضیحاتی داد که نشان می‌دهد امسال این جشنواره برگزار نمی‌شود و احتمالا اردیبهشت‌ماه سال آینده این رویداد برگزار شود.

محسن روحی در پاسخ به این پرسش فت فتو که آیا عدم برگزاری جشنواره در سال جاری،مقدمه‌ای برای انتقال جشنواره از کرمان نیست؟ تصریح کرد:«اصلا بحث انتقال جشنواره موسیقی نواحی مطرح نیست ولی در زمان مناسب خود برگزار می‌شود».

وی اظهار کرد:«اگر قصد انتقال جشنواره را داشتیم،چند ماه قبل،جشنواره موسیقی استانی را در بافت،بعد از سال‌ها وقفه برگزار نمی‌کردیم».

وی با بیان اینکه کرمان کماکان میزبان جشنواره است،افزود:«در تفاهم‌نامه میزبانی کرمان مشخص است ولی زمان برگزاری آن مشخص نشده است. اگر امسال هم آبان برگزار می‌شد،دو سال دیگر به دلیل تقارن با ایام فاطمیه امکان برگزاری آن نبود».

وی با تاکید بر برگزاری جشنواره در زمانی مناسب ادامه داد:«هدف ما فقط برگزاری جشنواره موسیقی نواحی نیست وگرنه می‌گفتیم چند نوازنده بیایند و اجرا کنند و بروند. ما می‌خواهیم مردم کرمان از این رویداد بهره ببرند. بنابراین،باید زمان مناسب‌تری برای آن تعیین شود».

به گزارش خبرنگار فت فتو،وی ۲۱ آبان‌ماه در جمع خبرنگاران در ادامۀ این توضیحات گفت:«یکی از پیشنهادات این است جشنواره موسیقی نواحی در مکان‌های تاریخی مثل باغ شازده برگزار شود و پای میراث‌فرهنگی نیز به این رویداد باز شود بنابراین،از این نظر هم نیاز است جشنواره در فصل و زمان مناسبی برگزار شود».

وی تاکید کرد:«اصلا بحث انتقال جشنواره موسیقی نواحی نیست ولی در زمان مناسب خود برگزار می‌شود».

وی افزود:«در این دوره از جشنواره،می‌خواهیم میزبان کشورهای دیگر باشیم و باید در شان کرمان برگزار شود».

وی با اشاره به نبود مکان مناسب برای برگزاری این جشنواره،ادامه داد:«اینکه تالار و فضایی را از اداره‌ای دیگر بگیرم و خیلی از امکانات را نداشته باشند،مطلوب نیست. پیشنهادی بود که جشنواره در تالار اتاق بازرگانی برگزار شود،اما مشکل پارکینگ بود».

روحی اظهار کرد:«تالار مرکزی شهر کرمان به‌زودی افتتاح می‌شود و مکان مناسبی برای برگزاری چنین رویدادهایی است».  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اضافه کرد:«استاندار شخصا موضوع را پیگیری می‌کند تا جشنواره در کرمان و در زمان مناسب برگزار شود».

روحی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد:«در اولین جلسۀ شورای سیاست‌گذاری که در تهران برگزار شد،این موضوع را پیوست جشنواره داشتیم؛ این‌که موسیقی ایران فرهنگی که به جشنواره اضافه شود و هنرمندان از کشورهایی از جمله تاجیکستان و ازبکستان و افغانستان نیز در این رویداد شرکت کنند».

وی با اشاره به اینکه آبان‌ماه زمان مناسبی برای برگزاری جشنواره نیست،گفت:«پیشنهاد ما برای برگزاری جشنواره اردیبهشت‌ماه است و امیدوام به این تفاهم برسیم».

روحی افزود:«با توجه به تالار موسیقی که در تالار مرکزی ساخته شده و امکانات منحصر به فردی دارد شایسته است جشنواره در تالار مرکزی برگزار شود و این تالار تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد».

وی یادآور شد:«برگزاری جشنواره در ماه‌های سرد مورد انتقاد مردم بوده و گاهی هم استان مورد انتقاد قرار می‌گیرد که چرا مردم کرمان از این جشنواره استقبال نمی‌کنند که دلیل عمدۀ آن عدم فضای مناسب برای برگزاری جشنواره است که با افتتاح تالار مرکزی این مشکل حل خواهد شد». / الف




اصلا بحث انتقال جشنواره موسیقی نواحی مطرح نیست

منبع:خبر کرمان
?

اصلا بحث انتقال جشنواره موسیقی نواحی مطرح نیست

:اخبار استان کرمانفرهنگ