اشتغال و کارورزی در واحدهای صنعتی جایگزین دروس اختیاری

رئیس مرکز آموزش و فناوری سازمان صمت استان کرمان گفت: دانشگاه به دانشجویان بورسی اجازه می‌دهد تا سقف مشخصی از دروس اختیاری را با نظر دستگاه اعطاءکننده بورس بگذرانند. امین غفاری‌نژاد رئیس مرکز آموزش و فناوری سازمان صمت استان کرمان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری نذیر کرمان به تشریح طرح بورسیه صنعتی پرداخت […]

رئیس مرکز آموزش و فناوری سازمان صمت استان کرمان گفت: دانشگاه به دانشجویان بورسی اجازه می‌دهد تا سقف مشخصی از دروس اختیاری را با نظر دستگاه اعطاءکننده بورس بگذرانند.

امین غفاری‌نژاد رئیس مرکز آموزش و فناوری سازمان صمت استان کرمان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری نذیر کرمان به تشریح طرح بورسیه صنعتی پرداخت و گفت: به‌منظور توسعه سرمایه انسانی نخبه، ماهر و متناسب با نیاز های واحدهای صنعتی و معدنی استان در ابتدا امر از آنجایی که اکثر مدیران صنعتی از این طرح اطلاعات کافی نداشتند، یک جلسه تشریحی را برای آنها برگزار کردیم.

وی ادامه داد: در گام بعدی نیز دانشجویان را برای این امر آموزش داده و اطلاعات کافی را به آنها دادیم، از رتبه‌های برتر و دانشجویان با استعداد و نخبه به‌منظور مهارت‌آموزی و ایجادبستری مناسب برای اشتغال در واحدهای صنعتی و معدنی استفاده کردیم.

رئیس اداره آموزش و فناوری سازمان صمت افزود: با اجرای این طرح پیوند بین دانشگاه و صنایع عمیق‌تر می‌شود و می‌توان گام‌های موثرتری را درحوزه‌های کسب و کار، با جذب و نگهداری سرمایه‌های انسانی با استعداد در واحدهای صنعتی برداشت.

 غفاری‌نژاد گفت: براساس نیازهای مرتبط در رشته‌های مختلف دانشجویان در اوقات فراغت مثل تابستان در کلاس‌های آموزشی صنایع شرکت و با گذراندن دوره‌های تخصصی جذب واحدهای صنعتی و معدنی می‌شوند، که هم مشکل اشتغال واحد تولیدی حل می‌شود و هم مهارت را قبل از استخدام به صورت کامل خواهد آموخت.

وی در ادامه تأکید کرد: رکن اصلی هر شرکت تولیدی یا صنعتی نیروی انسانی است و صاحبان صنایع اگر بخواهند از نیروی جوان متخصص و ماهر استفاده کنند، می‌توانند خود مسئولیت تربیت این افراد را با همکاری دانشگاه‌ها بر عهده داشته باشند.

رئیس اداره آموزش و فناوری سازمان صمت استان کرمان در خصوص بورس صنعت و مشاغل گفت: طبق این بورس به صنایع و معادن این امکان داده شده است که دروس اختیاری دانشجویان را نیز بتوانند بر اساس نیاز خود از لیست دروس اختیاری آن رشته انتخاب کنند.

غفاری‌نژاد به دیگر مزیت‌های بورس‌های جدید صنعتی اشاره کرد و گفت: حتی دانشجویان می‌توانند واحد کارآموزی و کارورزی خود را در همان شرکت صنعتی بورس‌کننده بگذرانند و یک روز در هفته را نیز در همان شرکت صنعتی مشغول به ‌کار شوند.

وی هدف از این بورس صنعتی را تربیت سرمایه‌های انسانی مؤثر و کارا بر اساس درخواست دستگاه‌های دولتی وغیردولتی دانست و گفت: طرح بورسیه دانشجو به دو صورت پذیرش از طریق کنکور سراسری و پذیرش حین تحصیل دانشجو انجام می‌شود،

رئیس مرکز آموزش و فناوری سازمان صمت استان کرمان افزود: طی توافق سه جانبه‌ای که فی‌مابین اداره کل بورس و دستگاه یا شرکت اعطاءکننده بورس صورت می‌گیرد، دانشجویان در حین تحصیل، مقرری دریافت نموده و پس از دوران تحصیل با شرایطی که در قرارداد قید می گردد، امکان اشتغال در دستگاه/ شرکت اعطاکننده بورس را به‌دست می‌آورند.

وی در پایان با اشاره به آدرس درگاه بورس صنعت sib.saorg.ir، خاطر نشان کرد: از آخرین مزیت‌های طرح بورس تحصیلی صنعت،  این است که دانشگاه به دانشجویان اجازه می‌دهد تا سقف مشخصی از دروس اختیاری را با نظر دستگاه اعطاءکننده بورس بگذرانند و از واحد دانشگاهی کسر شود.

انتهای خبر/ طهماسبی




اشتغال و کارورزی در واحدهای صنعتی جایگزین دروس اختیاری

منبع:آرمـان
? اشتغال و کارورزی در واحدهای صنعتی جایگزین دروس اختیاری