اشتغال افغانستانی ها در رفسنجان اشباع شده است

کرمان- فرماندار رفسنجان با اشاره به تغییرات اقلیمی و مشکلات پیش آمده برای باغات پسته گفت: اشتغال افغانستانی ها در رفسنجان اشباع شده است. به گزارش نذیر کرمان، حسین رضایی در نشست مسئولین رفسنجان با متنفذین، ریش سفیدان و فعالین حوزه اجتماعی اتباع خارجی گفت: با همفکری متقابل می‌توان مسائل مختلف اتباع خارجی در حوزه‌های […]

کرمان- فرماندار رفسنجان با اشاره به تغییرات اقلیمی و مشکلات پیش آمده برای باغات پسته گفت: اشتغال افغانستانی ها در رفسنجان اشباع شده است.

به گزارش نذیر کرمان، حسین رضایی در نشست مسئولین رفسنجان با متنفذین، ریش سفیدان و فعالین حوزه اجتماعی اتباع خارجی گفت: با همفکری متقابل می‌توان مسائل مختلف اتباع خارجی در حوزه‌های اشتغال، درمان، مسائل اجتماعی، فرهنگی و سایر موارد را حل و برطرف کرد.

حسین رضایی افزود: اگرچه عملیات کاشت و امور کارگری در باغ‌های پسته رفسنجان توسط اتباع در این شهرستان انجام می‌گیرد، امّا با وجود تغییرات اقلیمی و سرمازدگی‌ها و گرمازدگی‌ها با کاهش تولید محصول مواجه شده‌ایم و بنابراین از این رو نیز به نیروی کار کمتری جهت انجام امور کشاورزی در این شهرستان نیاز است.

وی تصریح کرد: می‌توان گفت اشتغال افاغنه در شهرستان رفسنجان اشباع شده و متقاضیان کار می‌توانند با استان‌های دیگر رایزنی کنند تا این موضوع حل شود.

وی تاکید کرد: اتباع خارجی باید در شهرستان رفسنجان ساماندهی شوند.

او در ادامه اظهار داشت: ۵۶ هزار اتباع بیگانه در سامانه سیب سلامت علوم پزشکی رفسنجان ثبت نام شده‌اند و خدمات درمانی دریافت کردند و هیچ موقع تبعیض قومیتی بین این قشر با ایرانی‌ها وجود نداشته و خدمات درمانی یکسانی به آنها ارائه می‌شود.

رضایی گفت: در بحث دانش آموزان نیز ۷ هزار و ۲۰۰ نفر از دانش آموزان در مدارس شهرستان رفسنجان از اتباع خارجی هستند.

کد خبر ۵۸۱۱۴۳۳




اشتغال افغانستانی ها در رفسنجان اشباع شده است

منبع: مــهر
? اشتغال افغانستانی ها در رفسنجان اشباع شده است