اسلام، پایه و اساس انقلاب امام خمینی است

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: «اسلام» پایه انقلاب اسلامی است مردمی بودن انقلاب ریشه در اسلام دارد، امام بر اساس آیین اسلام به پیروی از پیغمبر اکرم(ص) مردم را وارد صحنه انقلاب کرد. نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری درگفت‌و‌‌گو با خبرنگار سرویس سیاسی نذیر کرمان؛ با تسلیت سالروز ارتحال حضرت امام […]

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: «اسلام» پایه انقلاب اسلامی است مردمی بودن انقلاب ریشه در اسلام دارد، امام بر اساس آیین اسلام به پیروی از پیغمبر اکرم(ص) مردم را وارد صحنه انقلاب کرد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری درگفت‌و‌‌گو با خبرنگار سرویس سیاسی نذیر کرمان؛ با تسلیت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (رحمة‌الله‌علیه) گفت: امام خمینی (رضوان‌الله‌تعالی‌علیه) انقلاب را بر پایه اسلام و بعثت نبوی بنا کردند.

حجت الاسلام و المسلمین امان الله علیمرادی، افزود: پیغمبر اکرم (ص) به اراده الهی مبعوث و برانگیخته شدند ماموریت‌شان این بوده است که آحاد بشر را برانگیزانند به بعثت و انگیزش هم افراد و جوامع و ملت‌ها درآوردند امام رحمة‌الله‌علیه در واقع بعثت یافته وجود مقدس پیغمبر اکرم(ص) است.

وی ادامه داد: همانطور که پیغمبر اکرم(ص) مبعوث و انسان‌ها را به بعثت و انگیزش درآوردن امام (رحمةالله‌علیه) یکی از آن افرادی که بعثت یافته پیغمبر اکرم(ص) است از این رو توانست یک ملتی را مبعوث کند یک اقیانوسی از انسان‌ها را بر اساس اسلام، قرآن کریم برانگیزاند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری، «اسلام» را پایه و اساس انقلاب امام خمینی(رحمة‌الله‌علیه)برشمرد و تأکید کرد: «اسلام» به ملت بها می‌دهد به رأی‌ آنها ارزش و اعتبار می‌دهد حاکمان جور، طاغوتیان مردم را برای بهره‌کشی می‌خواهند اسلام مردم را برای احترام، عزت گذاشتن و کرامت دادن می‌خواهد بنابراین اینکه می‌گوییم جمهوری اسلامی، جمهوریت مردمی بودن رکنی از ارکان اسلام است یعنی اسلام خواسته است به اراده ورأی‌ملت‌ها حرمت گذاشته شود.

جمهوری اسلامی بر پایه اسلام و مردم استوار است

وی افزود: بدانیم که جمهوری اسلامی یک اسلامی و درون اسلامی است رأی اسلام این‌که مردم رأی‌شان اعتبار دارد بنابراین اینکه می‌گوییم جمهوری اسلامی بر پایه اسلام و مردم استوار است در حقیقت مردمی بودن انقلاب اسلامی و مردمی بودن نظام اسلامی ریشه در اسلام دارد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: برای ماندگاری این انقلاب باید اسلامیت این انقلاب محفوظ بماند، اسلام در دل آحاد ملت محفوظ بماند ایمان اسلامی و احکام اسلامی در قلب و عمل مردم این کشور ساری و جاری باشد.

وی ادامه داد: به همین دلیل که دشمنان این انقلاب می‌خواهند ایمان و معرفت اسلامی از دل این ملت و نسل جوان این کشور جدا کنند و این خطر بزرگی است؛ همان جنگ نرمی که پایه و ریشه های اسلام را از دل آحاد ملت درآورد به این صورت اگر دشمنان در این جهت پیش بروند و ما با مجاهدت؛ جهاد معرفتی، ایمانی و جهاد تبیین در این جهت به جد در برابر دشمن بایستیم این انقلاب و این نظام ماندگار خواهد بود.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به عناصر مکتب انقلاب اسلامی گفت: «اسلام» پایه انقلاب اسلامی است، مردمی بودن انقلاب ریشه در اسلام دارد، امام بر اساس آیین اسلام به پیروی از پیغمبر اکرم(ص) مردم را وارد صحنه انقلاب کرد همانگونه که پیغمبر اکرم(ص) مردم را به دین اسلام فراخواند امام هم مردم را به انقلاب فراخواند.

وی، با بیان اینکه جایگاه رهبری بسیار اساسی است، گفت: امام، اسلام و مردم را خوب شناخته بود از ظرفیت عظیم معرفتی و ایمانی اسلام درست استفاده کرد این اقیانوس اسلام‌خواهی و حرکت به سوی تحقق اسلام در این کشور جهت به سوی اسلام می‌دهد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرمایش امام خامنه ای(مدظله العالی) که فرمودند: « بی نام خمینی این انقلاب در هیچ کجای جهان شناخته شده نیست»تشریح کرد: همانطور که نهضت رسول خدا یعنی آیین اسلام بدون پیغمبر اکرم(ص) هیچ جا شناخته شده نیست، مشخصه اسلام پیغمبر‌اکرم(ص)، جهاد و اخلاق و روش حکمرانی و مردم‌داری پیغمبر اکرم(ص) است مگر نه این است کسی بخواهد اسلام را بشناسد باید پیغمبر اکرم(ص) را بشناسد باید اخلاق و روش سیاسی پیغمبر اکرم(ص) را بشناسد.

وی ادامه داد: همانطور که اسلام بدون پیغمبر اکرم(ص) ناشناخته است انقلاب اسلامی هم بدون فکر و روش و مبارزات سیاسی امام خمینی(رحمة‌الله‌علیه) پیش نمی رود امام خمینی (رحمة‌الله‌علیه) اسلام ناب را ملاک و معیار و محرک انقلاب قرارداد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: باید همان اصولی که امام بر اساس آن انقلاب را آغاز کرد به اراده الهی این انقلاب به پیروزی رسید این انقلاب توسط امام ۱۰ سال نظام سازی برای این کشور کرد و ایده همان ایده، فکر و روش تنها راه و عامل بقای انقلاب خواهد بود، اگر ذره‌ای از مواضعی که امام بر اساس آن انقلاب را بنیان گذاشت انقلاب انحراف پیدا کند از مسیر اسلام ناب انحراف پیدا خواهد کرد.

وی، انحراف از مسیر اسلام ناب را نابودی انقلاب خواند و افزود: بعد از امام راحل تنها کسی که حقیقتاً شاگردی و درس‌های امام را به خوبی فراگرفته و بکار برد رهبر معظم انقلاب بوده است.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان شاخص‌های شخصیت و رهبری معظم الله که از دیگر رهبران سیاسی دوران پس از صدور اسلام تا امروز متمایز کرده افزود: همه ویژگی‌های که در امام راحل وجود داشت همه آن ویژگی ها را در رهبر معظم انقلاب به عنوان یک شاگرد برتر و ممتاز بود یک خلف صالح کسی که بیشترین ویژگی از روش و منش امام در ایشان جمع است که هیچ کس از شاگردان امام به این کیفیت نه راه امام را شناخت و نه راه امام را مانند ایشان ادامه داد.

صدور انقلاب یک حقیقت جذاب است

وی با اشاره به تأکیدحضرت روح الله از «صدور انقلاب» گفت: صدور انقلاب یک حقیقت جذاب است اگر ما به برکت انقلاب به ارزش‌های بلند انسانی یعنی به عزت، استقلال و آزادی، معنویت به عدالت‌های بلند انسانی دست پیدا کنیم مطلوب و دنبال این هستند خود این عامل صدور انقلاب می‌شود.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری افزود: عطر یک گل خوشبو تا هر شعاعی که منتشر شده انسان هایی که دنبال عطر خوش هستنددر جاذبه آن قرار می گیرند و از آن لذت می برند این کشور ما به برکت انقلاب به آن ارزش‌های جذاب انسانی به اوج برسد همین بوی خوش ارزش‌های انسانی همه ملت‌ها را به این انقلاب جذب می‌کند آنچه که تا به حال هم رخ داده همین است مردم لبنان، فلسطین و بسیاری از مردمان دیگر از همین ارزش‌های انقلاب درس گرفتند.

وی، دلیل اصرار حضرت امام بر وحدت کلمه را تفرقه از شیاطین خواند و تصریح کرد: اتحاد و انسجام خواست خداست، اتحاد باشد دست قدرت خداوند روی آن دست هم هست یک ملتی بالای ۹۰درصد در یک مسیر حقیقی حرکت می‌کند خدای متعال لطف و رحمت خاص خود را شامل آنها می‌کند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حضرت امام خمینی(رحمةالله‌علیه) به چگونه انسانی جامع الاطراف توصیف می شودگفت: امام جامع همه ارزش‌های اسلامی در حد یک انسان غیر معصوم بود بالاترین سطح از یک انسان غیر معصوم که بالاترین سطح ارزش های اسلام را امام دریافت کرده بود هم معرفت اسلامی، نیت و انگیزه‌های اسلامی، رفتار و کردار اسلامی امام به اوج فضیلت‌های اسلامی رسیده بود و خودش را از تمام رذیلت‌های اسلامی دور کرده بود.

وی ادامه داد: خود‌پرستی و خودخواهی، ریاست‌طلبی، شهرت‌طلبی در امام نبود هیچ‌کدام از این ضد ارزش‌ها در امام نبود، ارزش‌های الهی و اسلامی در حد یک انسان غیر معصوم در امام جمع بود.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: مردم به امام اعتماد کردند کما اینکه به علمای پیشین هم اعتماد داشتند و راهی که وی جلوی ملت گذاشت اساس اعتقادات این ملت مردم در این راه حرکت کردند و به فضل پروردگارحرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی همچنان تپنده و حرکت آفرین است گفت: انقلاب یک حقیقت زنده و جاری است همانطور که کمال یک انسان دفعی و یک نقطه نیست یک سیر و حرکت است انقلاب اسلامی امام هم یک حرکت دراز مدت است.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: گام اول آن این بوده که موانع یعنی طاغوت را از سر این کشور بردارد گام دیگر که انقلاب اسلامی ساخته شود و دوام اسلام به تمام کشور جهان جاری شود یعنی اقتصاد اسلامی، سیاست اسلامی، مدیریت اسلامی و گام دیگر آن‌که بدنه عمومی این کشور فکر و خلق‌شان ارزش‌های اسلامی حاکم باشد که تمدن نوین اسلامی شکل بگیرد اینها یک حقیقت رو به کمالی هستند.

وی اظهار کرد: همانطور که یک انسان یک نقطه کمال آن نیست یک تحول اجتماعی اسلامی هم یک جریان طولانی است که اسلام باید رو به پیش باشد و ضعف ها و کاستی های خود را بشناسد ضعف‌ها را رفع و نقاط قوت خود را تقویت کند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: انسانی که می‌خواهد به مدارج عالی انسانی و علمی برسد باید یک طولانی مدت را دنبال کند انقلاب اسلامی به یک ملت است یک سیر تکاملی و ارتقایی و تحولی دارد. مدام باید خود را بازسازی و بازیابی کند و در همه ارزش‌های کمالی‌ رو به ترقی باشد.

حجت الاسلام والمسلیمن امان الله علیمرادی با بیان تأثیر رویداد پانزدهم خرداد بر روند نهضت انقلاب اسلامی اظهارکرد: پانزدهم خرداد نقطه آغازی بود که همه ملت آماده حرکت در مسیر این انقلاب شد قبل از آن ریشه‌های انقلاب بودولی عمومی همگانی نشده بود، حوادث پانزدهم خرداد سال ۴۲ آغاز عمومی شدن و همگانی شدن انقلاب بود از این نقطه بسیار مبارکی قبل از آن در اندیشه و افکار آحاد بود.

وی ادامه داد: اشخاص درد دل امام و امثال امام بود ولی از حادثه پانزدهم خرداد سال ۴۲ عمومی و ملی شد به بدنه ملت سرایت کرد از این جهت بسیار مهم است.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری دلیل اینکه حضرت امام خمینی (رحمة‌‌الله‌علیه) برای همیشه تاریخ ۱۵ خرداد را روز عزای عمومی اعلام داشتند؛ گفت: رژیم پهلوی در پانزدهم خرداد با این ملت اعلان جنگی کرد چون اعلان جنگ یک رژیم طاغوتی علیه ملت بود این مصیبت و عزای بزرگیست و هیچ وقت از مصیبت بودن نمی افتد.

وی افزود: باید همیشه این حادثه بیانگر رسوایی و فضاحت رژیم پهلوی باشد همانطور که ما عاشورا عزا می گیریم تا هم عظمت امام حسین علیه‌السلام و هم پلیدی و ستمگری یزیدیان را یادآوری کنیم پانزدهم خرداد فداکاری عمومی ملت باید زنده بماند و طاغوت صفتی و استکبار منشی و مردم ستیزی رژیم پهلوی باید برای همیشه نمودار شود.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری تکریم روزی مانند ۱۵ خرداد را دارای اهمیت خواند و بیان کرد: تکریم ۱۵ خرداد؛ تکریم ملت است، تکریم دین و رهبر دینی است در مقابلش رسو‌اسازی و مردم ستیزی‌طاغوتیان به نمایش می دهد لذا باید این حادثه از این جهت گرامی داشته شود همانطور ما دهم محرم را هر سال هم جنبه مصیبش را و حماسه و عزتش را بازخوانی و بازنگری می‌کنیم.

وی با بیان تبعات کاهلی و غفلت رسانه‌های کشور مان در پرداختن به رخداد پانزدهم خرداد گفت: پانزدهم خرداد برای ملت ما جزو هویت ملی و دینی ماست رسانه ها باید به هویت ملی و دینی کشورشان حساسیت داشته باشند آن را بزرگ و عظیم بداند تا عظمت‌شان محفوظ بماند اگر پیش‌پا افتاده و عادی تلقی کنند از هویت خودشان فاصله گرفتند.

انتهای خبر/




اسلام، پایه و اساس انقلاب امام خمینی است

منبع:آرمـان
? اسلام، پایه و اساس انقلاب امام خمینی است