استقرار گمرک در جنوب استان کرمان

فت فتو/کرمان استاندار کرمان امروز ۲۹ تیرماه در حاشیه سفر به شهرستان‌های کهنوج، فاریاب و عنبرآباد از پایانه صادراتی جیرفت بازدید کرد. به گزارش فت فتو، استاندار کرمان در ابتدای سفر دو روزه خود به جنوب استان از پایانه صادراتی محصولات کشاورزی و گلخانه‌ای جیرفت بازدید کرد. مسلم مروجی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت […]

فت فتو/کرمان استاندار کرمان امروز ۲۹ تیرماه در حاشیه سفر به شهرستان‌های کهنوج، فاریاب و عنبرآباد از پایانه صادراتی جیرفت بازدید کرد.

به گزارش فت فتو، استاندار کرمان در ابتدای سفر دو روزه خود به جنوب استان از پایانه صادراتی محصولات کشاورزی و گلخانه‌ای جیرفت بازدید کرد.

مسلم مروجی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت در حاشیه این بازدید می‌گوید: ظرفیت سورتینگ، بسته بندی و صادرات سالانه این پایانه ۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی و گلخانه ای است.

به گفته او، برآورد اعتبارات مورد نیاز اولیه برای احداث پایانه صادراتی جیرفت ۱۴۰ میلیارد تومان بوده اما با توجه به نوسانات این پروژه با حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار تکمیل شده است.

رئیس سازمان صمت جنوب استان کرمان از اشتغال مستقیم ۲۰۰ نفر در پایانه صادراتی محصولات کشاورزی و گلخانه ای خبر داد و عنوان کرد: ماشین آلات موردنیاز کارخانه صادراتی محصولات کشاورزی و گلخانه ای جیرفت ماه قبل نصب شده و اکنون آماده بهره برداری است.

طبق گفته، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان با توجه به ضرورت احداث این پایانه و تولید سالانه چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی این پایانه با برندهای مورد قبول بازارهای جهانی در فصل جدید محصولات کشاورزی این خطه وارد چرخه می شود.

او از کمبود پایانه صادراتی محصولات کشاورزی و گلخانه ای در جنوب کرمان احساس می شد، گفت: احداث این پایانه یکی از مطالبات اهالی این منطقه بوده است.

مروجی اظهار کرد: درخواست دریافت تسهیلات ۱۰۰ میلیارد تومانی در سفر ریاست جمهور برای خرید محصولات کشاورزی و گلخانه ای را خواهیم داد.

به گزارش فت فتو، استاندار کرمان نیز در این بازدید از استقرار گمرک در جنوب استان خبر داد.

محمدمهدی فداکار در حاشیه بازدید از پایانه صادراتی محصولات کشاورزی و گلخانه ای جیرفت با اشاره به امکانات و تجهیزات این پایانه گفت: این پایانه صادراتی توسط بخش خصوصی احداث شده است و در حال حاضر در بحث گاز، آسفالت و فیبرنوری مشکل دارد که پیگیر رفع مشکلات آنها هستیم. 
به اعتقاد او با راه اندازی این پایانه صادراتی، بخشی از مشکل محصولات کشاورزان در این منطقه حل می‌شود. 

طبق عقیده استاندار کرمان،صادرات محصولات کشاورزی از طریق مرز هوایی زیاد مقرون به صرفه نیست و بیان کرد: بسته بندی محصولات کشاورزی شهرهای دیگر در این پایانه، ظرفیت‌ها و مزیت‌های برای این منطقه خواهد داشت. 

فداکار، رفع مشکلات جنوب استان براساس نظرات کارشناسی را از اولویت‌های کاری خود برشمرد.

براساس این گزارش طبق اعلام اعظمی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی از مهرماه امسال اداره گمرک شهرستان جیرفت و جنوب استان راه اندازی خواهد شد

انتهای پیام




استقرار گمرک در جنوب استان کرمان

منبع: ایـسنا
? استقرار گمرک در جنوب استان کرمان