استقبال کشاورزان کرمانی از کشت زعفران

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی کرمان گفت:با توجه به در دسترس بودن تسهیلات کم بهره و مساعد بودن شرایط آب و هوایی استقبال کشاورزان از کشت زعفران خوب است. به گزارش خبرنگار . فت فتو از کرمان،مهدی لطفعلی زاده، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه سطح زیر کشت زعفران در استان کرمان در سال […]

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی کرمان گفت:با توجه به در دسترس بودن تسهیلات کم بهره و مساعد بودن شرایط آب و هوایی استقبال کشاورزان از کشت زعفران خوب است.

به گزارش خبرنگار . فت فتو از کرمان،مهدی لطفعلی زاده، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه سطح زیر کشت زعفران در استان کرمان در سال ۱۳۹۹ برابر ۱۶۸۸ و نیم هکتار است، گفت: بیشترین سطح زیر کشت در استان کرمان مربوط به شهرستان زرند و کمترین مربوط به شهرستان ریگان است.

او تصریح کرد:کشت زعفران در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ به میزان ۴ درصد افزایش داشته است و استان کرمان از لحاظ سطح زیر کشت رتبه چهارم را در ایران دارا است.

لطفعلی زاده با بیان اینکه زعفران در بازار داخلی استان مصرف می‌شود و مابقی به استان‌های همجوار صادر می‌شود، افزود: زعفران در بازار داخلی استان مصرف می‌شود و مابقی به استان‌های همجوار صادر می‌شود و اشتغال در هر هکتار مزرعه زعفران ۱۷۵ نفر روز است.

او با بیان اینکه مشکلات زعفران کاران در این استان خرده مالکی و سرمازدگی است، افزود: کاشت زعفران در خردادماه و شهریور ماه ومهرماه انجام می‌پذیرد.

لطفعلی زاده اظهار داشت: از جمله مزایای کاشت زعفران می‌توان به جایگزینی محصولات کم آب بر به جای محصولات آب بر اشاره کرد و همچنین اشتغالزایی و امکان تولید محصول با کیفیت نیز از جمله دیگر مزایای کاشت زعفران در استان است.

او بیان کرد: با توجه به در دسترس بودن تسهیلات کم بهره و مساعد بودن شرایط آب و هوایی استقبال کشاورزان خوب است.

انتهای پیام/ی




استقبال کشاورزان کرمانی از کشت زعفران

منبع:باشــگاه خبرنگاران
? استقبال کشاورزان کرمانی از کشت زعفران