استقبال پرشور جوانان کوهبنانی در اعتکاف

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کوهبنان گفت: مراسم‌ اعتکاف ماه رجب امسال با استقبال جوانان و نوجوانان کوهبنان و بخش طغرالجرد که عموما دانش‌آموز مدارس هستند مواجه شده است. به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ حجت‌الاسلام سید ابوحامد روح‌الامینی با اشاره به این‌که مراسم‌ معنوی اعتکاف در شهر و روستاهای کوهبنان و بخش طغرالجرد با […]

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کوهبنان گفت: مراسم‌ اعتکاف ماه رجب امسال با استقبال جوانان و نوجوانان کوهبنان و بخش طغرالجرد که عموما دانش‌آموز مدارس هستند مواجه شده است.

به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ حجت‌الاسلام سید ابوحامد روح‌الامینی با اشاره به این‌که مراسم‌ معنوی اعتکاف در شهر و روستاهای کوهبنان و بخش طغرالجرد با شرکت بیش از ۵۰۰ معتکف که اغلب از جوانان و نوجوانان هستند در حال برگزاری است، گفت: معتکفان پس از سه روز عبادت، راز و نیاز و روزه گرفتن با توشه‌ای  اندوخته به منازل خود بر می‌گردند.

وی افزود: مراسم‌ اعتکاف ماه رجب امسال با استقبال جوانان و نوجوانان کوهبنان و بخش طغرالجرد که عموماً دانش‌آموز مدارس هستند مواجه شده اینجاست که معتکفین با خلوت‌های خود لحظه‌های زیبای عبادت با خداوند را در مساجد خلق می‌کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کوهبنان گفت: امسال مراسم اعتکاف در شهر و روستاهای کوهبنان و بخش طغرالجرد با استقبال شهروندان مومن خصوصا بانوان در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: در شهر کوهبنان مساجد جامع محله انصار و صاحب‌الزمان(عج) محله اپوروار و در بخش طغرالجرد مسجد جامع ولی‌عصر(عج) و مسجد جامع طغرالجرد مراسم اعتکاف ماه رجب ویژه آقایان و خانم‌ها برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام روح‌الامینی افزود: علاوه‌ بر شهرها در دهستان خرم‌دشت و روستای خان‌مکان نیز مراسم اعتکاف با حضور برادران و خواهران برگزار می‌شود.

وی اظهارکرد: بیش از ۵۰۰ نفر امسال در شهر کوهبنان معتکف شدند که حدود ۳۷۰ نفر از آن‌ها بانوان گرانقدر  و ۱۳۰ نفر از آقایان هستند درحالی‌که دانش‌آموزان دختر و پسر شهرستان نیز استقبال خوبی از این مراسم داشتند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کوهبنان گفت: بالای ۵۰ درصد معتکفان را جوانان و نوجوانان دهه نودی و هشتادی تشکیل دادند که برنامه‌های ویژه‌ای برای آنان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در جلسات اعتکاف امسال برنامه‌های متنوعی اجرا می‌شود که بیان احکام و جلسات قرآنی، مولودی‌خوانی به مناسبت ولادت حضرت‌علی(ع) و عزاداری مراسم وفات حضرت‌زینب (س) برای معتکفان تدارک دیده شده‌ است.

حجت‌الاسلام روح‌الامینی افزود: اعمال ام‌داود در روز آخر برگزار می‌شود و در کنار آن محافل بصیرت‌افزایی و روشنگری در این سه روز در مساجد برپا می‌گردد از طرفی کارشناسان مذهبی، فرهنگی و مشاوره به همراه جانشین ناحیه مقاومت بسیج شهرستان و مدیر آموزش و پرورش کوهبنان و چند طلبه در مراسم اعتکاف دانش‌آموزان کوهبنان حضوری پرشور دارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کوهبنان در پایان گفت: کوچک‌ترین معتکف امسال دو پسر ۶ ساله به نام‌های حسین معصومی و سید محمدحسین میرصادقی هستند و فرضعلی عرب ۸۱ ساله هم مسن‌ترین معتکف امسال در شهرستان کوهبنان هست.

منبع: باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام/س




استقبال پرشور جوانان کوهبنانی در اعتکاف

منبع:آرمـان
? استقبال پرشور جوانان کوهبنانی در اعتکاف