استقبال دانش‌آموزان کرمانی از بازگشایی مدارس

به گزارش فت فتو از کرمان و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش، رضا رضایی، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان روز گذشته ۱۶ فروردین‌ماه در نشست تخصصی تیم ارزیابی آموزش و پرورش استان از روند بازگشایی مدارس خاطر نشان کرد: بر اساس مصوبه ستاد کرونا، دانش‌آموزان، ملزم به بازگشت مجدد به […]

به گزارش فت فتو از کرمان و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش، رضا رضایی، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان روز گذشته ۱۶ فروردین‌ماه در نشست تخصصی تیم ارزیابی آموزش و پرورش استان از روند بازگشایی مدارس خاطر نشان کرد: بر اساس مصوبه ستاد کرونا، دانش‌آموزان، ملزم به بازگشت مجدد به مدارس و شروع آموزش حضوری هستند. دوره آموزش صرفا مجازی به پایان رسیده و از این به بعد آموزش‌ها قرار است تنها در مدارس و از طریق حضوری دنبال شود.

وی افزود: بر همین اساس مقرر شد که مدارس از ۱۴ فروردین بازگشایی شود و از عصر روز هشتم فروردین نشست‌های تخصصی با روسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان و مدیران مدارس برگزار شد تا زمینه لازم برای حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس فراهم شود.

رضایی با اشاره به ضرورت از سرگیری آموزش‌های حضوری گفت: خوشبختانه تاکنون بیش از ۹۹ درصد از معلمان و ۹۰ درصد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال استان واکسینه شده‌اند و از طرفی بنا بر اقتضائات یادگیری، یاددهی، ارزشیابی و تحلیل نمرات ارزشیابی امتحانات پایان ترم اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ که به صورت حضوری برگزار شده بود، متاسفانه شاهد افت تحصیلی شدید در دانش‌آموزان بودیم و برای جبران این افت تصمیم به بازگشایی حضوری مدارس با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و آموزش خود مراقبتی به دانش‌آموزان گرفته شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: خوشبختانه بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در جریان بازگشایی حضوری مدارس با استقبال بی‌نظیری از سوی معلمان و خانواده‌ها روبه‌رو شدیم و در بازدیدهایی که در دو روز اول بازگشایی مدارس بعد از تعطیلات نوروز انجام دادیم به نتایج بسیار خوبی رسیدیم که نشان داد خانواده‌ها و دانش‌آموزان از بازگشایی مدارس استقبال کرده‌اند.

وی در خصوص دغدغه خانواده‌ها از حضور دانش آموزان در مدارس گفت: در مورد دانش‌آموزان مبتلا، سامانه‌ای تحت عنوان سامانه«ایران من» پیش‌بینی شده که تمام مدیران به آن دسترسی دارند و مشخصات هر دانش‌آموز که خودش یا خانواده‌اش مبتلا باشند از طریق مربیان بهداشت در سامانه ثبت می‌شود. برای رسیدگی سریع و درمان دانش‌آموزان مبتلا، به این سامانه هم وزارت آموزش و پرورش و هم وزارت بهداشت دسترسی دارند.

رضایی خاطر نشان کرد: بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش موضوع درمان دانش‌آموزان مبتلا و آموزش مجازی دانش‌آموزانی که مبتلا شده‌اند یا به هر دلیلی قادر به حضور در مدرسه نیستند در جلسه ستاد ملی کرونا مطرح خواهد شد و مصوبات آن جلسه متعاقبا اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام




استقبال دانش‌آموزان کرمانی از بازگشایی مدارس

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? استقبال دانش‌آموزان کرمانی از بازگشایی مدارس