استقبال از تئاتر سردار آسمانی باوجود سرمای کرمان/ رشد کیفی اجراها قابل ملاحظه است

کرمان – فت فتو – مسئول دبیرخانه اجرایی سومین دوره جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی، استقبال گسترده مردم از نمایش‌ها را باوجود سرمای هوا و کرونا از جمله ویژگی‌های این دوره از جشنواره برشمرد و گفت: در بُعد فنی نیز شاهد ارتقای کیفیت اجراها و نیز افزایش مشارکت گروه‌های هنری هستیم. مهدی بذرافشان روز یکشنبه […]

کرمانفت فتو – مسئول دبیرخانه اجرایی سومین دوره جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی، استقبال گسترده مردم از نمایش‌ها را باوجود سرمای هوا و کرونا از جمله ویژگی‌های این دوره از جشنواره برشمرد و گفت: در بُعد فنی نیز شاهد ارتقای کیفیت اجراها و نیز افزایش مشارکت گروه‌های هنری هستیم.

مهدی بذرافشان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار فت فتو افزود: در این دوره از جشنواره تئاتر سردار آسمانی نسبت به ۲ دوره پیش وضعیت بسیار متفاوت تر شده و استقبال ها هم در اجرا و هم بازدیدها قابل ملاحظه است.

به گفته وی با وجود سردی هوا و بحث ویروس کرونا، مردم از اجراهای خیابانی نیز استقبال خوبی کرده اند که نشان از جاذبه تئاتر بین مخاطبان و نیز علاقه آنان به سردار سلیمانی دارد.

اجرای این جشنواره به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در سه بخش نمایشنامه نویسی، تئاتر خیابانی و رادیو تئاتر از ۱۷دی شروع شده و اجراهای آن ۲۱ دیماه ادامه دارد.

رادیوتئاتر به جای اجرای صحنه‌ای

مسئول دبیرخانه اجرایی سومین دوره جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی گفت: امسال برای نخستین بار به جای اجراهای صحنه‌ای، بخش رادیوتئاتر با هفت نمایش را در جشنواره داریم که اجراهای قوی و خوبی در محل تئاترشهر کرمان درحال برگزاری است.

کارناوال سردار آسمانی

بذرافشان اظهارداشت: شروع جشنواره تئاتر سردار آسمانی در ۱۷ دی ماه متفاوت بود که از محل بیت الزهرای شهر کرمان (موقوفه حاج قاسم) به صورت کارناوال تا گلزار شهدا و مرقد سردار شهید سلیمانی ادامه داشت و استقبال مردم در گلزار شهدا عالی و غیرقابل پیش بینی بود.

وی با اشاره به حضور موثر هنرمندان نمایش و تئاتر کرمان در جشنواره ادامه داد: سه نمایش از هنرمندان استان کرمان در بخش مسابقه و یک نمایش در بخش میهمان حضور دارد و در سه بخش اجراهای خیابانی، رادیو تئاتر و نمایشنامه نویسی نیز تعداد آثار هنرمندان کرمان بعد از تهران رتبه دوم را دارد.

بذرافشان تاکید کرد: خوشبختانه حضور پرشور و اکثریت خانواده تئاتر کرمان و پشتیبانی مدیران فرهنگی استان، مسئولان و برگزار کنندگان جشنواره را راضی کرد تا دبیرخانه دایمی جشنوراه تئاتر سردار آسمانی در استان کرمان مستقر شود.

وی افزود: برای اینکه فعالیت و تاثیرگذاری دبیرخانه جشنواره تئاتر سردار آسمانی برجسته شود، باید دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و بنگاه های اقتصادی حمایت و پشتیبانی خود را از این رویداد هنری و ارزشی انجام دهند.

رییس انجمن نمایش استان کرمان ادامه داد: کرمان این ظرفیت را دارد که به قطب تولید تئاتر بویژه در جشنواره سردار آسمانی تبدیل شود و کشور را تغذیه کند، اما این منوط به همکاری و همراهی سایر نهادها و مراکز فرهنگی و اقتصادی است تا دبیرخانه جشنواره فرم، ساختار و شکل عالی به خود بگیرد.

استقبال از تئاتر سردار آسمانی باوجود سرمای <a href=کرمان/ رشد کیفی اجراها قابل ملاحظه است” height=”429″ src=”https://img9.irna.ir/d/r2/2022/01/09/3/169356061.jpg?ts=1641720886004″ width=”700″>

 به گزارش فت فتو، در ادامه برنامه های دوم اجراهای سومین دوره جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی در بخش تئاتر خیابانی طی امروز(یکشنبه) از صبح تاکنون، قصه کفش‌ها به نویسندگی حسام‌الدین ایران‌منش و کارگردانی روح‌الله آریس از کرمان ساعت ۱۵ و در نهایت نمایش باوان به نویسندگی حمید ناطقی و کارگردانی مشترک علی ربیحاوی و سحر محسنی از ساری ساعت ۱۶ در میدان گنجعلی‌خان شهر کرمان به نمایش در می آید.

۲ نمایش خیابانی سوءقصد به نویسندگی و کارگردانی مجتبی خلیلی از اصفهان در ساعت ۱۹ و به‌دنبال خورشید به نویسندگی جلال حسنوند و کارگردانی حسین نادری از تهران ساعت ۲۰ در برج اول کرمان واقع در بلوار جمهوری میزبان مخاطبان خواهد بود.

امروز در بخش رادیو تئاتر سومین جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی میزبان ۲ نمایش رادیویی ژنرال به نویسندگی علیرضا حنیفی و کارگردانی علی زیستی از کرمانشاه در ساعت ۱۶ و نمایش رادیویی مدافع عشق به نویسندگی پیمان قریب‌پناه و کارگردانی بهرام سروری‌نژاد از تهران ساعت ۱۹ در مجموعه تئاترشهر کرمان است.

سومین جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی از برنامه های دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ۱۷ تا ۲۱ دی ماه ۱۴۰۰ به دبیری سید وحید فخرموسوی در کرمان در حال برگزاری است.




استقبال از تئاتر سردار آسمانی باوجود سرمای کرمان/ رشد کیفی اجراها قابل ملاحظه است

منبع: ایرنـا
? استقبال از تئاتر سردار آسمانی باوجود سرمای کرمان/ رشد کیفی اجراها قابل ملاحظه است