استفاده از انرژی پاک و ایجاد فولاد سبز تنها راه توسعه صنعت فولادی کشور است

رئیس تحقیق و توسعه آهن فولاد گل‌گهر گفت: حرکت به سمت انرژی پاک و فولاد سبز مسیری است که تحقیق و توسعه باید آن را در مسیر صنعت فولاد پایه‌گذاری کند. رضا بهاءالدینی در گفتگو با سرویس اقتصادی نذیر کرمان عنوان کرد: شرکت توسعه آهن فولاد گل گهر یکی از شرکت‌های زیر مجموعه گل گهر […]

رئیس تحقیق و توسعه آهن فولاد گل‌گهر گفت: حرکت به سمت انرژی پاک و فولاد سبز مسیری است که تحقیق و توسعه باید آن را در مسیر صنعت فولاد پایه‌گذاری کند.

رضا بهاءالدینی در گفتگو با سرویس اقتصادی نذیر کرمان عنوان کرد: شرکت توسعه آهن فولاد گل گهر یکی از شرکت‌های زیر مجموعه گل گهر است که در سال  ۱۳۹۱ با ماموریت تولید ۷/۳ میلیون تن فولاد به روش اسلب نازک، نورد و ورق گرم، جهت تولید انواع ورق‌های کیفی و تجاری در منطقه صنعتی گل و گهر در ۵۵ کیلومتری شهر سیرجان تاسیس شد.

مدیر عامل و رئیس تحقیق و توسعه شرکت آهن و فولاد گل گهر افزود: این شرکت با بهره‌گیری از دانش روز دنیا و توان داخلی به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین واحدهای تولید آهن و فولاد در سطح منطقه مطرح شده است، در حال حاضر تولید آهن اسفنجی به روش میدرکس کوثر با جدیت و به سرعت در این شرکت انجام شده و اکنون فعال است.

وی تاکید کرد: رصد تکنولوژی و آینده پژوهی می تواند از هدر رفت سرمایه جلوگیری کند و حتی چالش‌ها و موانع آینده شرکت را نیز پیش‌بینی کند بنابراین حرف اول موفقیت در هر واحد تولیدی و تجاری را تکنولوژی روز می‌زند زیرا می‌تواند افزایش بازدهی یک سیستم و کاهش هزینه‌ها را به دنبال داشته باشد.

بهاءالدینی اذعان کرد: با صنعتی‌شدن روز افزون جوامع مختلف تنها سازمان‌هایی قادر به حیات هستند که هزینه‌های تمام شده کمتر و ارزش افزوده بالاتری را داشته باشند که این امر جز به سرمایه‌گذاری در زمینه تحقیق و توسعه امکان‌پذیر نخواهد بود.

مدیرعامل شرکت آهن فولاد گل گهر ابراز کرد: بهره‌بردن از دانش و نوآوری‌های روز که در سایه تکنولوژی‌های جدید صورت می‌گیرد و این امکان را فراهم می‌سازد که توان تولیدی و کیفیت تولیدی یک واحد از مسیر رشد و توسعه خوبی برخوردار شود بنابراین توسعه یک مجموعه صنعتی به برنامه‌ریزی و سازماندهی فعالیت‌های مربوط به بخش تحقیق و توسعه یک شرکت وابسته است.

وی با بیان اینکه علم و تکنولوژی دو بازوی توسعه هستند، افزود: نقش تحقیق و توسعه از چند منظر حائز اهمیت است که فعالیت‌های دانش بنیان، فعالیت‌های بهبودی و آینده پژوهی در راستای افزایش بهره‌وری از پارامترهای اساسی هر صنعت از شاخص‌ها رقابتی هر صنعت بخصوص در بخش معدنی است.

بهاءالدینی تشریح کرد: یکی از راه‌های افزایش بهره‌وری در صنعت فولاد انجام فعالیت‌های بهبود با هدف کاهش توقفات، افزایش عمر تجهیزات، بهبود تکنولوژی و کاهش تعمیرات است.

رئیس تحقیق و توسعه شرکت آهن و فولاد گل گهر ادامه داد: یکی دیگر از ارکان بهره‌وری در صنعت فولاد تولیدات با ارزش افزوده بالاست ضمن اینکه با تجهیزات و تکنولوژی موجود بتوان محصولی را تولید کرد که دارای ارزش افزوده بالاتری باشد و مزیت رقابتی برای این محصول ایجاد کند.

وی تاکید کرد: بدست آوردن تکنولوژی‌هایی که که بتواند نیاز بازار داخل  را به گرید های فولادی خاص را از واردات مرتفع سازد و با فعالیت‌هایی که هدف توسعه پایدار را ارتقاء بخشد، می‌توانند، تضمین کننده آینده صنعت فولاد کشور باشند.

مدیرعامل شرکت آهن و فولاد گل گهر اذعان کرد: با توجه به محدودیت‌ها و مشکلات  زیست محیطی ایجاد شده در صنعت فولاد در آینده‌ای نه چندان دور این صنعت با چالش‌هایی روبه‌رو می‌شود بنابراین تنها فولاد سازهایی می‌توانند به مسیر ادامه دهند که انرژی پاک استفاده کنند و به سمت فولاد سبز حرکت کنند و این مسیری است که مراکز تحقیق و توسعه باید آن را در صنعت فولاد پایه‌گذاری کنند.

انتهای خبر/ طهماسبی

 




استفاده از انرژی پاک و ایجاد فولاد سبز تنها راه توسعه صنعت فولادی کشور است

منبع:آرمـان
? استفاده از انرژی پاک و ایجاد فولاد سبز تنها راه توسعه صنعت فولادی کشور است