استان کرمان ۲.۴ درصد پائین‌تر از میانگین کشور در زمینه باسوادی

فت فتو/کرمان معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: استان کرمان در زمینه باسوادی ۲.۴ درصد از میانگین کشور پایین است لذا عزم ملی را می طلبد تا ریشه کنی بی سوادی انجام شود. محمود دیناری ۲۲ تیرماه در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان رفسنجان بر اولویت قراردادن شناسایی افراد بی […]

فت فتو/کرمان معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: استان کرمان در زمینه باسوادی ۲.۴ درصد از میانگین کشور پایین است لذا عزم ملی را می طلبد تا ریشه کنی بی سوادی انجام شود.

محمود دیناری ۲۲ تیرماه در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان رفسنجان بر اولویت قراردادن شناسایی افراد بی سواد در جامعه تأکید و اظهار کرد: بی سوادی معضلی اجتماعی و زخمی بر پیکره جامعه است که باید درمان شود.

وی افزود: مقام معظم رهبری نیز بر ریشه کن شدن بی سوادی تأکید داشته و  فرمودند بی سوادی شایسته مملکت اسلامی نیست؛ بر اساس سرشماری سال ۹۵ در کشور ۲ میلیون و ۷۲۳ هزار نفر بی سواد وجود داشت که در حال حاضر میزان باسوادان در کشور ۹۴.۷ درصد و در استان کرمان ۹۲.۳ است.

وی تصریح کرد: استان کرمان در زمینه باسوادی  ۲.۴ درصد از میانگین کشور پایین است لذا عزم ملی را می طلبد تا ریشه کنی بی سوادی انجام شود.

دیناری گفت: مهمترین عامل رفع بی سوادی شناسایی افراد بی سواد است لذا با توجه به اینکه امروزه در مراکز بهداشت، پایگاه های بسیج، هلال احمر، مخابرات و دیگر سامانه ها مشخصات افراد ثبت شده و براحتی می توان بی سوادان را شناسایی کرد باید از این طریق عزم را برای شناسایی و باسواد کردن این قشر از جامعه جزم کرد.

فرماندار ویژه رفسنجان نیز در این جلسه با اشاره به جمعیت ۶۸۹ نفر بی سواد شناسایی شده در سرشماری سال ۹۵ در رفسنجان گفت: از این تعداد ۳۵۹ نفر شناسایی شدند و بقیه یعنی ۳۳۰ نفر هنوز شناسایی نشدند.

حسین رضایی افزود: این شهرستان بیش از ۸ سال است که در امر ریشه کردن بی سوادی و سوادآموزی در تلاش است.

وی افزود: باید نسبت به شناسایی افراد بی سواد اهتمام جدی داشت و برای جاماندگان از سواد از دستگاه های اجرایی مانند مخابرات، هلال احمر، مراکز بهداشتی و غیره کمک گرفت.

انتهای پیام




استان کرمان ۲.۴ درصد پائین‌تر از میانگین کشور در زمینه باسوادی

منبع: ایـسنا
? استان کرمان ۲.۴ درصد پائین‌تر از میانگین کشور در زمینه باسوادی